{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Hjælp Hjælp vi kan snart ikke mere {{forumTopicSubject}}

Hej alle....
Vi er en familie der er i meget vlidrede da vi snart ikke til eller fra hvad vi skal stille op efter hånden og derfor skriver vi dette indlæg her for at høre om der evt er en eller flere der har gode råd til os......
Her er der lidt om hvad og hvordan håber der er nogle der vil læse det og evt komme med gode råd til os for er på gråderand......
Det starter med 4 lungebtændelse på 7 uger og nu er hun syg igen..
vi går ind og ud fra lægen og tilbringer hver lørdag hos vagtlægen og kommer jævnligt osse en tur forbi børneafdelingen,,,
de kan ikke rigtig finde frem til hvorfor sophia er syg konstant smiley

Nu er det så vi er nødt til at spørge lidt....
er her nogen der ved lidt om orlov osv....
vi har INGEN der kan hjælpe med pasning... sophia kan ikke rigtig komme i vuggestue pga feber og når hun endelig kan komme afsted suger hun noget nyt til sig !
min chef er godt gal efterhånden og min kærestes job hænger i en tynd tråd grundet krisen... så nu ervi der hvor vi overvejer om man kan søge en form for orlov så sophia kan komme helt ovenpå igen...
dog er vi ikke i a kasse eller fagforening og har opbrugt alt vores barsel !
Spørgsmålet er om nogen ved om der er noget vi kan gøre... altså kan jeg/eller min kæreste tage noget orlov eller andre forslag ?
håber i vil dele lidt erfaring ud da vi vidst er ved at blive godt skør af det her smiley
Vi har også 2 andre børn på 10 & 5 år som dette også går hårdt ud over da der ikke er meget overskud til dem mere...........
Håber der er nogler der kan hjælp......... takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Hjælp vi kan snart ikke mere
  • #2   17. mar 2009 I skal kontakte familiegruppen i jeres kommune, vedr. udbetaling af tabt arbejdsfortjeneste i forbindelse med jeres barns sygdom. I har ret til hjælp den vej igennem, og ret til orlov til pasning i denne forbindelse.

    Håber I finder ud af noget. Kontakt mig evt. for flere oplysninger, jeg er uddannet i en familiegruppe/socialforvaltning smiley


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #3   17. mar 2009 Får hun maske? Har selv to nevøer og en niece, og de to yngste er også meget syge og min søster har taget meget fri... Har i brugt alle jeres omsorgsdage? Hvis jeres datter er kronisk syg ville jeg få det tjekket hurtigst muligt... Jeg ved ik om man kan tage noget særlig orlov, men undersøg det ved evt a ringe til en a kasse eller kommunen

  • #4   17. mar 2009 dog er vi ikke i a kasse eller fagforening og har opbrugt alt vores barsel !


    hvorfor er i ikke med i en fagforening?

    jeg så en plakat på mit job igår. og den fortæller jo lige netop at det er vigtigt at være med i en fagforening.

    man skal jo ikke tro det er arbejdsgiver der har bestemt at vi har ret til ferie eller barsel eller løn under sygdom....

    jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke er med i en fagforening. men godt kan bruge de gode der bliver sørget for


  • #5   17. mar 2009 nej jeg forstår det heller ikke rigtig at de ikke er med i den a-kasse. jeg føler med jer, men man ligger desværre som man selv har redt.

  • #6   17. mar 2009 forstår bare ikke helt. i råber på orlov og barsel osv. men har i været med til at betale til det nej....så reelt burde disse gode kun tilkomme folk som er med til at betale til fagforbund. og ikke dem som bare hægter sig på. og ikke vil ta del i udgifterne, men gerne høste indtægterne.

  • #7   17. mar 2009 Bambi: synes du selv det vigtig i denne tråd, er om de er i fagforening eller ej. . .???

  • #8   17. mar 2009 ja det synes jeg for så er de understøttelse berrettigt hvis de mister job... så ja.

  • Amazing D
    Amazing D Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #9   17. mar 2009 Man kan kun få orlov ved konstateret alvorlig sygdom.

  • #10   17. mar 2009 ja, 'gu er det smartest og være i en fagforening, men det er jo IKKE det, det handler om her.. ligemeget hvor mange plakater du har set. .

    og til dennis, det bedste der er og gøre, er nok en af jer, vælger og droppe jobbet, indtil det går bedre.. inden i begge risikere og miste jobbet. .


  • #11   17. mar 2009 ja det er da i aller højeste grad vigtigt.

    for var man i en fagforening kunne man jo ringe til dem og hører om hvordan de kunne blive hjulpet mht orlov

    og du ved jo os en gal chef ikke altid er så vild med dem som altid skal ha fri pga et sygt barn. og hvis man bliver fyret. hvor får man så penge fra hvis man ikke er i A kasse? og det var da en endnu mere træls situation og stå i. og arbejde hænger jo ikke på træerne i dag


  • #12   17. mar 2009 jeg må indrømme den plakat simpelthen fortæller lige nøgagtigt hvad folk er som ikke er i fagforening. nasserøve.

  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #13   17. mar 2009 bambi, jeg var ikke i fagforening, men min mor som er ansat i kommunen, fik forhandlet fuld løn i 4 måneder til mig da mit job ville fyre mig uden grund... Så drop det der pis...!

  • #14   17. mar 2009 fabrizio> for grineren. tvivler på at alles mødre arbejder for kommunen, og at alle kan få 4 måneder. LOL men om ikke andet tak for grinet

  • #15   17. mar 2009 lol var du i flex job hos komunen:-)

    ellers tak for dagens grin


  • #16   17. mar 2009 men undersøg det ved evt a ringe til en a kasse eller kommunen

    hvilken A kasse skal de ringe til loooooooooooooooooool


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #17   17. mar 2009 bambi; nej arbejdede i en børnehave og da min mor er overordnet chef på det område... Tror du mangler et par hjerneceller a flytte med...

    Carsten; Siger heller ik at alle mødre kan hjælpe, siger bare at det kan lade sig gøre uden a være i a kasse...


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #18   17. mar 2009 skulle sgu ik tro du var 30 bambi...

  • #19   17. mar 2009 Undskyld, men det drejer sig ik om, hvorvidt Dennis og hans kone er i en A-kasse eller ej.

    A-kassen har INTET med denne situation at gøre. I skal kontakte Kommunen, det er der I kan få hjælpen fra, samt selvfølgelig søge orlov fra jobbet.

    I skal som udgangspunkt ikke stoppe med at arbejde. Det er i forvejen rigtig svært at få job lige for tiden, så at sige sin stilling op med et sygt barn vil være fuldstændig hjernedødt!

    Jeg synes, at I, selvom I ikke skulle være medlem af en fagforening, skal tage kontakt til fagforeningen, og høre hvad de kan anbefale jer at gøre.

    Jeg ønsker jer al mulig held og lykke!


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #20   17. mar 2009 Dejligt med endnu et fornuftigt menneske...

  • #21   17. mar 2009 Hej trine z.
    1000% tak for din råd og vejledning.... Du skulle evt ikke have et link til hvor man kan læse om det med orlov eller?
    Men vil helt sikkert snakke med kommune men ville være dejligt at lige kunne læse før vi ringe........
    Og til jer andre tak for jeres råd også ......

    Vil lige tilføje at jer der ikke gør andet end at skrive dårlige kommentar til dette indlæg smut ind og lav jer en tråd der kun indholder dårlig bemærkninger tak og lad os andre være som prøver at få lidt råd og vejledning fra andre der måske er lige så meget "nasserøve" som os.... men skal da holde øje når i evt stille et dårligt emne op så skal jeg nok være der og skrive dumme ting (FÅ DOG ET LIV)

    Men tak til alle jer andre Hilsen Anja&Dennis


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #22   17. mar 2009 har din kommune ik en hjemmeside? i min kommune er det bare www.gentofte.dk, ellers kig på borger.dk

  • #23   17. mar 2009 Jeg tror ikke du kan læse så meget om det, men prøv på www.borger.dk, det kan ske der står noget der. Håber I finder ud af noget smiley

  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #24   17. mar 2009 Ej for en gang skyld var jeg hurtigere smiley

  • #25   17. mar 2009 hey der ....
    jo prøver at gå der ind og kikke takker
    mvh a&d


  • #26   17. mar 2009 tineZ, dvs hvis de bliver fyret og dermed ikke kan få dagpenge har det intet med deres situation at gøre mener du? GG, jamen held og lykke videre frem i verden. melder mig ud af tråden da folk ikke kan tænke langt selv herinde. hygge alle

  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #27   17. mar 2009 Carsten; Du er da den sidste herinde der kan...! Ses mester

  • #28   17. mar 2009 Fabrizio T :

    ja du... vi andre velfungernde mennesker kan jo holde på vores job ik:-)
    men øh det kniber vist en smule for dig ik....

    men bortset fra det. vil os ønske held og lykke til dem som ikke står i A kasse som bliver fyret.

    og nej hvis man ikke gider at stå i en fagforening ja så hjælper de da garanteret bare rigtig meget



  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #29   17. mar 2009 Øhm, jeg skulle læse videre, men hvis du bare havde hang til en hjerne, ville du ikke lukke lort ud... Det var måden det blev gjort på som var forkert, og det var det der skaffede mig de ekstra penge... Men det godt du har dit job, pas på det mens du kan...

  • #30   31. mar 2009 Hejsa.

    Ville bare lige høre, hvordan det går med at få tabt arbejdsfortjeneste.

    Tine


Kommentér på:
Hjælp Hjælp vi kan snart ikke mere

Annonce