{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Man ændrer psyke, når man sidder i kørestol {{forumTopicSubject}}

Ja, det tror jeg på. Det er Michael Bundesen fra Shu-bi-dua beviset på. Men han har stadig troen på, at han kommer stærkt igen. Foreløbig er der gået 6 år siden han blev ramt af 2 blodpropper, men han træner flittigt. Jeg tror, der skal trænes mere end flittigt, men det siges at viljen er 50% af det ....

Det er på ingen måde en selvfølge, at vi kan stå op hver morgen selv, så endnu en dag, hvor jeg kan gøre alt selv uden hjælp, tak - hvor er jeg bare heldig.

Men jeg vil da håbe for MB at han også kan en dag igen, det ville jo være et mirakel, Sanne Salomonsen kom igen, men det var så en hjerneblødning, jeg har ikke så meget kendskab til forskellene andet end det ødelægger en del og skal trænes hårdt, for at komme igen, men det gjorde hun flot.

Det er kun tiden, der kan fortælle, hvordan det kommer til at gå, lige nu synes jeg, det ser lidt håbløst ud, men musikbranchen er også en hård branche, de bliver invalide eller også dør de før tiden ...

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/shu-bi-dua-forsanger-man-aendrer-psyke-naar-man-sidder-i-koerestol

https://www.youtube.com/watch?v=Rmt7gS0N5Fo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man ændrer psyke, når man sidder i kørestol
  • #1   20. maj 2017 Jo, man skal være taknemmlig for hver dag, man har sin fysiske og mentale sundhed, som man i ungdommens vår bare betragtede som en selvfølgelighed.

    Men man ser jo desværre mange tilfælde jo ældre man bli'r.

    Og for mange er det en kamp at vende tilbage efter alvorlig sygdom, men gudskélov lykkes det i mange tilfælde.

    Sanne Salomonsen og Brthe Kjær er bare et par enkelte eksempler....


  • #3   20. maj 2017 Jeg kan ikke lige i skrivende stund huske, hvad der skete med Birthe Kjær ??

    Og sklerose det er en forfærdelig sygdom, det går kun en vej, den sikre død, den er uhelbredelig og så invaliderende, det er forfærdelig for både den der har det og omgivelserne smiley smiley


  • #5   20. maj 2017 Ja, det må du nok sige, jeg nyder bare hver dag, jeg kan alt selv, for det er ikke sikkert, at jeg kan det i morgen.

    Hvis nu alle mennesker på denne her jord ville leve, som det var den sidste, så tror jeg, vi ville have en verden uden krig.

    Måske jeg er lidt naiv, men nej, det tror jeg på, altså uden krig smiley


  • #6   20. maj 2017 Jeg har haft en kraftig forstuvning som gør at jeg må gå med krykker, det minder en om hvor taknemmelig man skal være at kunne bruge begge ben.

    I dagligdagen ænser man ikke problemet, for hey det sker ikke for mig, man ænser ikke og forstår ikke problemet for andre som er hæmmet eller total handicappet - det er jo ikke mig.

    Øjenåbneren kommer først når man selv opdager hvor svært det er at komme rundt på et ben og med krykker og smerter. Det burde være en oplysning en forståelse for hvor svært det er for andre som ikke lige er så heldige at kunne efter tid komme sig.

    Har prøvet at blive smadret af en mur som 7 årig og var gipset godt ind men stadig skulle i skole for du kan da bruge venstre arm selvom du er højre - det kick får ikke mange i dag for de må bare klare sig selv - her var devisen du kan så skrive med venstre og tak for det lære en ikke at lade sig begrænse. Kig på muligheder som man gjorde i min ungdom.


  • #7   20. maj 2017 Ja, det er nemlig rigtig, det er jo også det MB gør, selv om jeg ikke er optimist, jeg ved ikke, om det er muligt at træne arme og ben, der er blevet lamme, men han har nok fået en slags lovning eller ??

  • #8   20. maj 2017 Svært at sige, nerver som er døde kan ikke genskabes, nerver der er beskadiget kan med tiden fungere, dog er det set at nye nervebaner kan skabes men det er nok hos helt unge.

    Hvis man frøs moderkagen og gemte den så har man stamceller til at kunne genskabe ødelagte nerver og med tiden få førligheden tilbage, jeg ved så ikke hvor langt man er i den forskning. Grunden til jeg ved en lille smule om det var at jeg skulle lave et program til registrering af data indenfor det område - det er så mere end 10 år siden.

    Shu-bi-dua har altid været i mine tanker som dem der står for tanken Danmark. Så jeg håber MB kommer sig så meget at han kan slippe for kørestolen.


  • #9   20. maj 2017 Ja man skal glædes over hver en dag man får lov til at være her, Livet er jo dejligt.

    Min mands søster har lige i sidste uge fået en blodprop i hjernen, Der er ingen der ved om hun har siddet i sofaen i halvandet døgn, Hun kom ikke til kirken ved hendes barnebarns konfirmation, så de kørte hjem for at se hvad der var i vejen, hun sad bare og kiggede ud i luften.
    Da vi besøgte hende på 3 dagen kunne hun godt snakke igen, men ledte meget efter ordene, da vi spurgte hvorfor hun ikke havde ringet efter hjælp sagde hun:: den havde mistet gnisten, istedet for at sige at batterierne var flade. Hun finder en anden formulering hele tiden. så hun har vist taget lidt skade.


  • #11   21. maj 2017 Ole den forstår jeg ikke lige?

    Mener du man er mindre tolerant i hverdagen over for ukendte versa kendte i rullestol.?


  • #13   21. maj 2017 Hvad jeg skriver her og opfattes som er som ude i IR, jeg gider ikke pynte på noget - Det er så uforståeligt for mig at man kan gøre forskel på handikappede både i IR og her.

    Folk som ikke kan gå kan da fungere på samme måde som alle andre gående, og jeg tror ikke de handikappede ønsker at blive behandlet som et rådden æg, men med respekt for det de kan og den de er. Jeg tager ikke hensyn til handikappede for de vil ikke ynkes. Men nogen gør det pr. automatik.

    Faktisk er mit store idol Stephen William Hawking nr 2, Einstein er nr 1 jeg er imponeret af hans viden og hans måde at formidle sin viden selvom har er multihandikappet.


  • #14   21. maj 2017 Er der nogen, som er handicappet her ?? smiley smiley smiley

    Nu kan vi jo ikke se, hvordan du ser ud, ole S for din søde kat, men der står i hvert fald ikke handicappet i panden på den. Men for at vide, om du er handicappet, så skal vi ligesom vide det, havde det været IRL kunne det være ved selvsyn, vi kan heller ikke se smil, mimik og andet godt via skærmen desværre.

    Jeg har ikke noget imod at få en oven i nøden, men der skal være en grund, jeg er ikke god til at gætte via kryptisk skrift.

    Og rigtigt Polysl #13 - jeg kender heller ikke nogen, som vil ynkes.


  • #17   21. maj 2017 # 10

    Har du kendskab til andre handicappede da, som du mener, debattørerne skal tage hensyn til herinde, ellers forstår man jo slet ikke din påstand???


  • #18   21. maj 2017 # 10, Ole hvis du så mig nu ville jeg ligne et KÆMPE STORT spørgsmål tegn.????
    Er det mig der er dum eller hvad ????????????? Men kan du formulere det så jeg kan forstå hvad du mener.


  • #20   21. maj 2017 Det værste er, at folk ikke er så flinke som de giver udtryk for, kun hvor det er de kendte, ellers kan man jo bare opføre sig som før blodproppen, og det har vi jo set tydeligt herinde. Jr. ole S

    Der er ingen her i tråden, tør jeg godt skrive, der forstår din ovenstående tekst. Men du har fået en blodprop eller kender du en her som har eller ??


  • #21   21. maj 2017 Du klarer det så flot, Ron og ja masser af tålmodighed og mere endnu, det skal der nok til, det er også godt at læse, at det ikke er gået ud over hukommelsen og sproget, det er vigtigt, godt at kunne tale sammen smiley smiley smiley

  • #24   23. maj 2017 #22 - det er kærlighed, der vil noget smiley smiley smiley

  • #27   24. maj 2017 Glædeligt er det, at der kan anes lys, så nytter en god pleje og træning noget, det er med garanti smiley smiley smiley

  • #28   24. maj 2017 ronald

    Kan godt lide tanken at skrue tiden tilbage, det betyder jo også at man kan begynde på ny - en begyndelse til at fungerer i fremtiden.

    >Du får lige et digt med på vejen.....

    Digt. Polysl/steen larsen

    Lyset i mørket


    Nogen bruger pæren

    andre aner ikke hvad en pære er

    Nogen forklare og bliver klogere

    nogle bliver aldrig klogere

    og lever i mørke

    Man skal lære at pæren er viden

    til at lære at du er en del af alle

    Mørke er ikke negativt men

    kan være positivt det er måden

    man ser lyset i mørket på.-


Kommentér på:
Man ændrer psyke, når man sidder i kørestol

Annonce