{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Økologi {{forumTopicSubject}}

Det er oppe i tiden, økologisk mig her og der og alle vegne, vi skal passe på dit, dat og dut, miljøet og hvad ved jeg.

Køber du økologisk ??

Hvorfor er der i grunden et valg ??

Sådan var det ikke i Matadortiden, men der havde de andet at tænke på, jeg ved snart ikke, hvad der er bedst den tid eller alt det andet, herunder terror - kunne jeg vælge, ville jeg vælge Matadortiden, men skrue tiden tilbage kan vi ikke.

Men jeg synes det er irriterende, at der er et valg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økologi
  • #1   23. maj 2017 Det må da være en fordel vi har et valg mellem sprøjtet møg, pumpet møg tilsat et utal af e nummer - hvorfor mon der er så mange med allergier?

    Nu ved jeg så ikke om det har noget med økologi at gøre men jeg måtte lægge min livsform om fordi jeg var i risikogruppen for diabetes - og højt blodtryk det er jeg så ikke mere - nul piller 60 år tja...


  • #2   23. maj 2017 Det er flot Polysl, men nu hvor de mener, vi har meget bedre af økologisk, vi bliver jo syge af alt det andet, hvorfor er der så et valg, det forstår jeg ikke, og når vi bliver syge, så belaster vi jo samfundet på alle mulige måder.

  • #3   23. maj 2017 I "Matadortiden" var slagterbrancen ikke så fokuseret på, at alt slagteriaffaldet skulle sminkes og sælges som menneskeføde. (Hunde og kattemad skal i dag laves af gode råvarer)

    Man kan sige, at man levede økologisk, længe inden det blev moderne.


  • #4   24. maj 2017 Ja, og når jeg tænker over det, så blev vores bedsteforældre da også gamle, dog hørte man ikke så tit de nåede 100, som det sker i nutiden, flere og flere når 100 og nogle derover, det er jo derfor de gerne vil have, at vi skal blive længere på arbejdsmarkedet, de må ikke være rigtige kloge.

    Men helt sikkert, alt var bare sundere i Matadortiden og vores jorde var heller ikke så udpinte, som de er i dag. Jeg kan ikke forstå, hvorfor det ikke bare kan blive økologisk det hele, vores dyr skal også have det som i Matadortiden, de skal ikke være spærret inden året rundt.

    Aldrig vil jeg glemme den produktionsgård, jeg så engang, det var slet ikke noget rart syn. FØJ smiley smiley smiley


  • #5   24. maj 2017 Hvis marken er øko behøver man jo ikke at spærre dyr inde.

  • #6   24. maj 2017 Køber du økologisk, Polysl. Jeg gør så vidt muligt, men det irriterer mig, at jeg skal være OBS på det, sådan burde ikke være.

  • #7   24. maj 2017 ja Jetset

    Jeg køber øko og kan via min sygdom historie se en forbedring med normale værdier så jeg ikke tager en pille. Jeg kan så ikke sige at det er grunden men subjektivt kunne det gøre en forskel.


  • #8   24. maj 2017 Jeg tror bestemt på, at det gør en forskel, alt det vi skal tygge os igennem og alt det gift de propper i vores mad, det sætter div. organer på overarbejde, det tror jeg på og det er bl.a. også derfor, jeg ikke kan forstå, hvorfor der er et valg, det er jo ikke fordi, det er så meget dyrere, vi kan bare spise noget mindre.

  • #9   24. maj 2017 ja netop Jetset

    Jeg spiser ikke kød hver dag og jeg savner det faktisk ikke de 2 dage jeg er kødfri for det drejer sig bare om smag tekture - har du prøvet en selleri bøf lavet med revet selleri og så bare som når du laver deller.?


  • #11   24. maj 2017 Ja, selleri er en vidunderlig grøntsag, jeg bager dem også nogle gange, de smager skønt og er ret mættende, jeg vil prøve en dag, hvor jeg har mange kræfter at rive dem, jeg elsker denne grøntsag.

    #10 - vil du gerne forgiftes smiley


  • #12   24. maj 2017 Jeg tror ikke på den økologiske tale og husker hvordan forskerne kan måle eksempelvis de kinesiske kulkraftværkers kulstøv på hele indlandsisen og hvad mon så de ikke også kan måle igennem diverse jetstrømmes medtagen af diverse giftstoffer smiley

  • #13   25. maj 2017 Så det du mener, Leon er, at jorden er så forgiftet, at lige meget med om der bliver sprøjtet eller ej, så får vi det gift, vi gerne vil undgå ved at spise økologisk, det kan godt være der er noget i det, så al den der økologi er bare noget smart, der er oppe i tiden eller noget fint, jeg er økobevidst, tænk hvis det er sådan, så bliver vi godt nok snydt smiley smiley smiley

  • #14   25. maj 2017 Hvad er bedst en varer tilsat E- nummer eller ikke? der vil så også være en påvirkning ude fra via luften men stadig ingen e - nummer.

    Kød fra slagter er pumpet, kød fra supermarked er pumpet, kød ude hos producenten er ikke behandlet - det er dyrere men en renere varer.

    Så den rene varer er bedre end en behandlet varer - det må da være logik for perlehøns. Men som ronald påpeger kan vi stole på det? Jeg vil gerne og har da også smagt forskellen ud fra min barndom hvor jeg var på ferie på en gård i 3 uger.

    Grisekødet smagte helt anderledes, kyllinger smagte anderledes, kartofler, grønsager osv...det var den direkte vej fra jord til bord. så ja jeg tror på økologi og den kontrol der er.


  • #16   25. maj 2017 Findes der sunde e- nummer i madvarer?

  • #18   25. maj 2017 Nu fremgår der ikke en vurdering om ophobning af E - nummer, hvornår er de ude af kroppen, er der chancer for ophobning i kroppen og hvad ville det betyde på længere sigt? og hvordan har det med den samlede kemiske ophobning af betydning?

    Spis varieret så er du sikker? eh? Så er der allerede tvivl og bruger livrem og seler og hvis man lader være så er du helt sikker er min vurdering.


  • #20   25. maj 2017 jeg er da total fløjtende ligeglad hvem der æder e -nummer og vitaminer tilført høre ingen steder sammen med mad.

    Jeg gider ikke e- nummer, jeg gider ikke sprøjtet lort, at nogle mener det hele bare er ufarligt så giver økologi ingen mening og så kan det hele være lige meget.


  • #22   25. maj 2017 det jeg mente er tilført vitaminer til mad. Men nu er det ikke alene e-nummer som er på spil men sprøjtegifte men de er vel også ufarlige og igen så kan det være ligegyldigt med økologi..bare man spiser varieret - bullshit...

  • #24   25. maj 2017 eh?

  • #26   25. maj 2017 Jetset jeg tror ikke på at der findes et sted på moderjord hvor der ikke vil kunne måles en eller anden form for giftstof og jeg vil gerne økologi, men tror kun økologien findes grundet at der findes regelsæt over hvornår en ting er økologisk, det er dog min helt egen mening smiley

  • #27   29. maj 2017 Leon #26 - jeg ville jo aller helst tro, at der findes nogen moderjord, der ikke er forurenet - det handler om, at de skal sætte vores fødevaredyr ud i det fri så de kan spise af det, som er og ikke leve af kunstig foder der er tilsat alt muligt gift smiley

  • #28   29. maj 2017 Jetset jeg vil håbe at du har ret, men jeg spiser nu stadigt ting lige fra træerne økologi eller ej smiley

Kommentér på:
Økologi

Annonce