{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Ældre menu {{forumTopicSubject}}

ja man kan ikke få armene ned at bare begejstring over en indtørret kålpølse, en lille skive hamburgerryg og 3 brun kartofler som ikke er brune og stuvet grønlangkål.

Det var Menuen for flere ældre som fik maden leveret fra Det Danske Madhus, og det skulle ikke undre mig den har været frosset.

Det ligner en grønhakker en gang snotklat som ikke engang en hund vil spise.

Det er bare noget som med en stor ske er klasket ned på en plastikbakke med 2 rum..Dælme en charmerende anretning ik?

Nu kunne man nok bruge en pænere anretning som en festbakke som en nytårs menu er -

Kommentarer på:  Ældre menu
  • #1   3. jan Ja, det er sgu ikke rimeligt at behandle ældre mennesker på den måde...

Jeg mener at de var i Randers at et byrådsmedlem havde foreslået at byrådsmedlemmerne, når de skulle spise på rådhuset, skulle spise den "ældre-mad" som kommunen tilbød deres egne borgere....
    Det blev promte nedstemt af alle de andre byrådsmedlem, da de mente at maden fra kommunens kantine var udemærket.... FØJ ! og Skam jer !... siger jeg.

http://m.dinavis.lokalavisen.dk/randers-byraad-vil-ikke-spise-aeldremad-/20161220/artikler/161229954

• #2   3. jan Det med ældremad har også været oppe i Odense.

"Kun halvdelen af de byrådsmedlemmer, der forleden fik uddelt smagsprøve på ældremad, smagte faktisk på maden
    ODENSE: Det er ikke alle, der kaster sig lige grådigt over mad. Heller ikke selv om den er gratis.

Da de 29 byrådsmedlemmer på det seneste byrådsmøde den 7. november fik en bakke med ældremad udleveret af Ældre- og Handicaprådmand Søren Thorsager (S) var det kun halvdelen, der gik hjem og spiste maden.

Resten lod enten bakken stå eller endte med at forære den væk.

Forklaringerne på mad-afvisningen hænger tilsyneladende ikke sammen med partifarve eller placering. Til gengæld er de næste lige så talrige som antallet af byrådsmedlemmer, der sagde nej.
    Mad til byrådet
    Onsdag 7. november var der byrådsmøde med et punkt på dagsordenen, som betød, at politikerne skulle beslutte at etablere et større storkøkken frem for de to mindre storkøkkener, der allerede er i Odense.

I den forbindelse uddelte Ældreforvaltningens rådmand Søren Thorsager (S) mad til samtlige byrådsmedlemmer, så de selv fik lejlighed til at smage det, de ældre får.

Thorsager serverede svinekam med flødestuvede kartofler og grøntsager. Mohammed Mansour (S), der er muslim, fik dog en ret uden svinekød.

Hele byrådet var til stede. Maiken Baagøe (S) har barsel og blev erstattet af Søren Hansen, og Anker Boye (S) havde meldt afbud og var erstattet af Benny Nybo.

- Jeg gav den til min datter, fordi jeg ikke har nogen mikrobølgeovn, siger Helle Nielsen (S), mens partifællerne Tina Bue og Mohammed Mansour gav den henholdsvis til sin mor og til sin kone.

Lars Chr. Lilleholt (V) forærede sin bakke til partifællen Jane Jegind med den begrundelse, at han bor i en storfamilie på fem, mens de hjemme hos hende stadig mest er to.

- En bakke rækker alligevel ikke hjemme hos os, siger han.
    Serverede for hønsene
    Mens de fleste yngre byrådsmedlemmer glædede sig over tiltaget, erkender rådets benjamin, Thomas Funding (S), at han glemte bakken hjemme i sit køleskab, fordi han skulle hjem og spise middag hos sin mor i Jylland.

Nogle lod bakken stå, fordi de skulle videre i byen og dermed ikke kunne få den sat på køl i tide. Det gælder blandt andre Vivi Kier (K), Alex Ahrendtsen (DF) og socialrådmand Erik Simonsen (R).

Enhedslistens to medlemmer ville ikke spise den af henholdsvis politiske og religiøse grunde, mens den konservative Merethe Østerbye lod den stå så længe, at hun til sidst valgte at fodre hønsene med maden.

End ikke rådmanden selv, der fik idéen, spiste den mad, han valgte at servere ved den pludselige happening.

- Jeg havde kun fået 29 bakker, og da stadsdirektøren gerne ville smage, gav jeg den til ham, forklarer han."

• #3   3. jan Det billede så jeg også sidste år, det må jo være en menu der hitter, siden de gentager successen to år i træk.

• #4   3. jan
    Ufattelig at så mange igen og igen æder de her sensationer,
    Måske skulle personer i stedet for, at tage billeder server mad for deres ældre familiemedlemmer.

• #6   3. jan Ole

Jeg ville gladeligt servere gammeldags mad hver dag, men vi har arbejde, afstande, forpligtigelser o.a. som netop gør at firmaer lever af at servere mad til ældre - problemet er så bare udførelsen til slut bruger. Man har givet en så lav pris i udbud at det er lort der serveres - så vreden skulle mere rettes mod mad firmaet. Et stor køkken kan sagtens levere mad der smager men hele processen dør når det hele bliver frosset til 7 dage. Ingen vitaminer ingen ernæring - bare noget som holder gamle i live indtil de dør af underernæring.

Jeg sørger da for min mor nå jeg kan, med friske deller med hakkede porre indeni. som Eks.

Har også lavet mad ude hos min mor hvor vi har spist sammen, så jeg gør noget.

Jeg syntes at billedet illustrere hvad ældre får, uden charme, smag, har prøvet ældre menu fra det danske madhus, og jeg ville ikke servere det for en hund hvis jeg havde sådan et kræ.

Og ja alle burde sørge for vores familie, men samfunds strukturen gjorde dengang at man oprettede plejehjem, hjemme service osv...fordi man ikke kan være begge steder på samme tid. I gammel tid gik ens forældre på aftægt og boede hos familien og gjorde sig nyttig for ingen gammel dengang gad sidde og kigge ud i luften.

• #7   3. jan Fedte

Den springer jeg over og tager hellere en gang fårehjerne som jeg fik til et bryllup i Israel. Eller tyrenosser fra Portugal...

joke......

en mand kommer ind i en cafe i Spanien og bestiller boller, da han får dem klager han over størrelsen af bollerne.

Tjeneren forklare at det ikke altid at tyren tabte.

• #8   3. jan Det er nok ikke firmaerne der levere mad, men derimod den politik vi har fået indført, privatisering for enhver pris.
    Men nu hvor det så ser ud som her så himler vi op, men vi har selv stemt på de partier der vil den vej.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 5 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 1.103
    #9   3. jan Og jeg ville nødigt blive gammel i Danmark, og ende på de gamles lodseplads. spist af med hvad der her vises. gamle tørre pølser. og resterne efter sidste græs-slåning. Selv vores kat lever bedre.

• #10   3. jan Hvor mange herinde har besøgt et køkken der lever mad til ældre?

Det kan ikke være mange når man hopper på den limpind.

• #11   4. jan Ole kan det ikke være ligegyldigt - det er slut produktet som tæller, jeg har heller ikke besøgt slagterier, men har købet mit kød helt ude hos producenten. Det sikre at det ikke når en forarbejdning hvor det sprøjtes med en masse lort.

Jeg har heller ikke været hos B&O og set mit anlæg blive lavet.

Du har stadig ikke fattet at når man forarbejdet noget og fryser så mister det vitaminer - til forskel at man fryser ikke forarbejdet føde.Så det de ældre får er total ligegyldig mad.

For mange år siden lavede man en rapport om lav diæt som man fik på sygehuse versa at give ældre en protein rig føde - det viste sig at flere ældre kom sig hurtigere end hvis de var på en lav diæt møg som man bruger generelt.

• #12   4. jan

Jo når man hopper på det billede, så er det helt underordnet.

Havde jeg taget det billede af maden, så havde det set lækkert ud, men folk vil forarges, men da de selv holder hånden under de politikere der vil udlicitere næsten alt, så er det da rart, hvis det rammer sarte sjæle.

• Ronald G
    dec 2015

#13   4. jan Jeg indrømmer at jeg ikke har nogen erfaring. Jeg har kun kendt et menneske der boede på Plejehjem. Min Svigerfar. Det var på et plejehjem i Sydsjælland. der levede de som de som de rige. Der var Stort Køkken. som kunne lave alt. beboerne kunne leje en festsal. og der kunne de afholde familiefester. med mad fra Køkkenet. Jeg har været med. alt var perfekt.. Personligt kommer jeg ikke selv til at prøve det. da jeg ikke bor i Danmark. og heller ikke kommer der. Jeg kommenterer udfra hvad andre bringer. og hvad aviserne kommer med. det plejer da ikke at være løgn alt sammen. Og hvad vores familier og venneskare kommer med . plejer heller ikke at være løgn. dem tror jeg på. ---- som man plejer at sige. --- der er sjældent røg uden brand. --- Til gengæld kan jeg udtale mig om Hospitals-mad. som tit kommer fra samme køkkener som plejehjem får fra. Og det er sgu ikke noget at råbe hurra af.

• #14   4. jan Ronald

Det var dengang man selv lavede mad på plejehjem den er så afskaffet af ubegribelig grunde hvor ældre var med til at lave maden.

Hvad med biksemad mandag - søndag?

http://www.dr.dk/nyheder/indland/biksemad-mandag-til-soendag-hver-uge

Men det kan jo være at Dr.dk og Randers kommune og plejehjemmet er fulde af løgn ikke Ole?

• #15   4. jan Jo ikke mange der selv oplever, at få øje på den dårlige mad, og det kunne jo skyldes, at de ikke gider hjælpe til, nu når privatiseringen er fantastisk.

Men en ting er sikkert du har da ret i at et køkken på plejehjem er det bedste, men husk på, at det skyldes de blå partier sammen med DF.

• Ronald G
    dec 2015

#16   5. jan Polysl. Her var ikke tale om, at beboerne selv lavede mad.- det var hjemmets storkøkken . med flere ansatte.

• #17   5. jan Man kan ikke først lade de blå partier køre en meget stram sparepolitik og privatiseringer, og så komme bagefter og brokke os over, at de har udført spare og privatisering runden til ug med kryds og slange.

Vi har de senere år ikke hørt på andet end, de røde partier er nogle der bare vil
    ødelægge det gode arbejde der er udført.

Kommentér på:
Ældre menu