{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
284 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
11. aug 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655

Mange holder ved Israel {{forumTopicSubject}}

Og jeg har bevidst lagt emnet ind i kultur, fordi det virker som om Israel har det i deres kultur at myrde kvinder og børn.

13 TUSIND og 800 børn er myrdet in Palæstina til dato ifølge UN

For mig virker det som om Israel vil kopiere Hitler
De er godt på vej.

Og tallet indeholder ikke de børn som syltes i hjel

Link, CNN kan skaffes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange holder ved Israel
  • #1   18. apr 13.800 børn

    Link tak !


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #3   18. apr Fejl Å.R.
    Det var ikke UN, men Unicef som rapporterede.


  • #4   18. apr Spændende udlægning, Jojo

    Der er 2 stridende parter, og du udlægger det til, at Israel er ene-ansvarlig for de mange børns død.

    Der er 2 væbnede parter, som bekriger hinanden på voldsom vis. Både med grusomme våben og med en nådesløshed, som virker bundløs.

    Der er formentlig ikke tvivl om, at Israel er ansvarlig for hovedparten af dødsfaldene blandt de pælestinensiske ofre.

    Samtidig slår din kilde fast, at der er et antal dødsfald i konflikten. Men din kilde slår på ingen måde fast, hvor mange dødsfald hver part er ansvarlig for.
    Den ensidige konklusion er ene og alene din. Med mindre du har en anden kilde, som beviser din påstand.

    Der skal 2 til tango - og der skal også 2 til krig. Ansvaret ligger hos begge parters militære og politiske ledelser.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #5   18. apr Tak for dit svar Peter
    Det skal jeg lige grave lidt mere ind før jeg kan svare tilbage på


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #6   19. apr Der er krig.

  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #7   19. apr Peter P
    ,, ingen tvivl er problemet imellem Israel og Palæstina et sart emne.

    jeg har kan godt lide at sætte mig ind i ting og har brugt en del tid på at undersøge hvordan det forholder sig,, er jeg tilbøjeligt at gi Israel skylde kan for begge krige og mord ratio.

    Jeg vil ikke bruge tid på hvordan det gamle Palæstina var skuet sammen i Ottoman tiden, men forholder med til hvordan Israel og Palæstina blev tildelt deres grænser in 1948.

    Siden 1949 har Israel indled over 5 kriger imod Palæstina, som resulterede at Palæstina har tabt ca. 25% af deres jord og over en halv million Palæstinenser skulle flytter fra deres hjem og jord.

    Igennem alle krige har Israel haft en vane at myrde 23 personer fra Palæstina imod en fra Israel.

    I den nuværende konflikt og du kan kalde det krig som du vil, havde Palæstina fået nok og indledte den forfærdelige aktion in Israel.

    Det koster dem dyrt, men de er ligeglad fordi de gider ikke mere at levet i en fængsel, og at blive Igen at blive fratager deres jord.

    Nu skal ca. 24,000 Palæstinenser finder andet sted at bo i deres fængsel, og nu er Israel oppe over deres almindige mord ratio og nærmer sig nu 40 til en ratio.

    Israel har myrdet over 18.000 børn,, og deres forældre er blevet til fremtidens terrorrister som har intet at tabe.

    Flere og flere melder sig ind i Hamas fordi de ikke vil finde sig ind blive hold i en fængsel og oplever hvordan deres børn bliver myrdet.

    Jeg kan ikke lide deres kultur, men jeg kan godt forstå hvordan de har det.

    Alt jeg skriver er ikke min mening, men en forståelse af det jeg læser


  • #8   19. apr Ingen ved med sikkerhed, hvor mange børn der er dræbt som følge af krigen Jojo

    profilbillede
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #10   19. apr Det har du ret ind Å.R.

    Og det er ligesom Tyskerbørn som blev dræbt in Danmark efter krigen.

    Børn som bliver sultet ihjel, eller nægtet læge hjælp er ikke tællende som Offer af krigen
    De er bare uheldigt.

    Og jeg lavede et fejl i antal af børn, men det er jo bare et tal, 14.000 er bare et mindre by in Danmark

    Deres forældre er nok meget forståeligt for sagen

    Og i dags morder er en ti årig pige som spillede fodbold hjælper vel ikke ikke sagen
    Link, fra CNN kan skaffes selvom den er voldsomt at se


  • #11   20. apr Jeg har ikke sympati for nogen af parterne. De er begge - både Hamas og Israel - nogle gevaldige klaphatte, som vægter religion og politiske overbevisninger højere end deres befolkningers tryghed, sundhed og velfærd.

    Det jeg opponerede imod, var din måde at slynge en påstand ud og sige, at du havde et link, som beviste påstandens rigtighed.

    Linket omtalte blot tallet af ofre, men gjorde ikke nærmere rede for, hvem der havde skylden.
    Det var altså ikke tallet af ofre, for det er formentlig en sandhed, at Israel er skyld i langt størstedelen af ofre og lidelser.
    Men det var din noget lemfældige omgang med påstand og bevis, som jeg gik imod.

    Det er helt din egen overbevisning, hvem du har sympati eller antipati for og imod. Det er en helt personlig overbevisning.
    Jeg tager afstand fra begge parter i striden. (Og det er også en helt personlig overbevisning).


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #12   20. apr Ja jo jo, men husk du igen og igen støtter op om andre krige, så dobbeltmoral er godt.
    Og nu fik du igen det dårlige Danmark blandet ind i din elskede krig.
    Nej det ville nok være bedre med ønske og fred.

    Se hvor mange der støtter op om krige som samtidig snakker om døde børn ja forstå det hvem der kan, jeg kan ikke.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #13   20. apr Peter P

    Jeg takker for dit svar og din ærlighed, det sætter jeg pris på, og også for den måde vi fik gang i debatten lidt. Der er der behov for.

    Det er også helt fint at du går efter manden og glemmer bolden fordi du ingen mening har om konflikten hele verden snakker og skriver om.
    Jeg er også imponeret over din bedømmelse at alle involverede er nogen klaphætter uden at du har en mening.

    Og efter gennemlæsning kan jeg godt se at jeg ikke har lavet en godt indspark i forhold til linket, det må jeg gøre bedre næste gang.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #14   20. apr Brok
    Det er nok træls for dig at jeg ikke er som dig.
    Men hvordan du kan bedømme at jeg er en krigerisk person som elsker krigen og ikke fordømmer vold. er mig en gåde.

    Og du fik godt nok ram på mig at jeg som udlænding nævner Tyskerbørn, jeg kan godt se at det gør ondt på dig.

    Men, når dette er sagt takker jeg dig fordi du har været med til sætte lidt liv til debatten, det er der brug for og godt weekend til dig. smiley


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.365
    #15   20. apr Begge parter er skyldige i det som foregår, og har forgået længe.

    Men een ting som bør fordømmes af alle, er de helt ulovlige bosættelser som bliver ved at foregå. Det hører ingen steder hjemme.



  • #16   20. apr Det er lidt for nemt, jojo:

    Citat: "Det er også helt fint at du går efter manden og glemmer bolden fordi du ingen mening har om konflikten hele verden snakker og skriver om."

    Du kan i det mindste sørge for, at din argumentation og tilhørende dokumentation hænger sammen. Det er useriøst, at du kommer med en påstand, som din linkede dokumentation slet ikke underbygger.
    Så må du altså forvente, at det giver en reaktion.

    Det er klart, at store dele af mediebilledet handler om den nuværende konflikt. Den er ganske modbydelig, og der har lige fra den 7. oktober 2023 været vist utilgivelige handlinger fra begge sider.
    Dette skal fylde i mediebilledet.

    Når jeg ikke har en mening om den nuværende konflikt, så er det fordi, at den blot er en del af en meget, meget langvarig række af overgreb, optrapninger, krigeriske handlinger, osv. osv., siden først Folkeforbundet og siden FN var rammerne omkring vedtagelsen af staten Israel efter afslutningen på 2. Verdenskrig.
    Mit første møde med grusomhederne var, da palæstinensiske terrorister fyldte tv-skærmene under de Olympiske Lege i München i 1972, hvor de dræbte flere israelske atleter. Siden fulgte adskillige flykapringer rundt omkring i Verden. Samtidig bredte Israel sig med ulovlige bosætninger på Vestbredden og andre besatte territorier.

    Hvem kastede den første sten?

    Det står hen i historiens uvished og er efterhånden blevet overskygget af begge siders manglende lyst til at indgå i en fredelig aftale om at eksistere sammen.

    Årtiernes voldsomheder og grusomhed fra begge parter er årsagen til, at jeg kalder begge parter for klaphatte.
    Der er ikke nogen, som er mere uskyldige end den anden. De er begge skyldige i utallige krigshandlinger og har begge være skyldige i, at civile har mistet liv og førlighed.

    Når dette er sagt, så er jeg slet ikke sikker på, at vi kender hele sandheden om konflikten.
    Hvem støtter hvem - det ved vi så nogenlunde.
    Men hvad er der disse støtters incitament til at støtte hhv. Israel og Hamas. Det er straks langt sværere at gennemskue.
    Og samtidig har Verdens stormagter fejlet, da de udelukkende bruger FNs sikkerhedsråd til at blokere hinandens forslag om forhandlinger, våbenhvile og en afslutning af krigen.

    Dette er ikke nødvendigvis let at gennemskue.
    Men det er let at gennemskue at lederne i Israel og Hamas ikke ønsker fred på nuværende tidspunkt. Det har begge noget, de ønsker at bevise og gennemføre.
    Og imens disse krigeriske ledere kæmper om, hvem der kan pisse længst, så lider deres civilbefolkninger.
    Utryghed, død og lemlæstelse, og forfærdelige vilkår for de mange uskyldige civile mennesker.

    Det er baggrunden for, at jeg kalde de politiske og militære ledere i både Hamas og Israel for klaphatte - og det der er værre.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.365
    #17   20. apr #16 Peter

    Helt enig.

    Men det er let at gennemskue at lederne i Israel og Hamas ikke ønsker fred på nuværende tidspunkt. Det har begge noget, de ønsker at bevise og gennemføre.
    Og imens disse krigeriske ledere kæmper om, hvem der kan pisse længst, så lider deres civilbefolkninger.
    Utryghed, død og lemlæstelse, og forfærdelige vilkår for de mange uskyldige civile mennesker. jvf. Peter


    Godt skrevet.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #18   20. apr Peter P

    Jeg sætter pris på at de ærligt fortæller din mening, dette betyder dog ikke at jeg er enig.
    Du skriver at jeg kommer nemt om noget

    Så burde du læse din egen svar igen hvor du først skriver at Hamas, ergo Palæstinenser og så skriver du Israel.
    Alle som bor in Israel er dermed klaphætter, som du senere ændre til ledelsen in Hamas og Israel.


    Det er en ommer smiley


  • #19   20. apr #18 - jojo


    what-about'ism er ikke så ringe til at aflede opmærksomheden på udgangspunktet, men det er stadig en useriøs debatkultur.

    Citat jojo: "Så burde du læse din egen svar igen hvor du først skriver at Hamas, ergo Palæstinenser og så skriver du Israel.
    Alle som bor in Israel er dermed klaphætter, som du senere ændre til ledelsen in Hamas og Israel."


    Israels regering er valgt ved et lovligt gennemført valg sent i 2022. Dermed er regeringen selvfølgelig repræsentant for staten Israel. Også selv om et mindretal blandt borgerne ikke stemte på regeringspartierne.

    Hamas har senest ved parlamentsvalget til det Palæstinensiske Lovgivende Råd i 2006 fået valgt 74 ud af de 132 mandater. Det er 18 år siden.
    På den baggrund kan der stilles spørgsmål ved, om Hamas repræsenterer et flertal af palæstinenserne. Jeg ved det ikke, men jeg tvivler.


    Citat jojo:"Jeg sætter pris på at de ærligt fortæller din mening, dette betyder dog ikke at jeg er enig."
    Det er helt ok ikke at være enig. Hvis vi alle var enige, så ville der ikke være nogen debat, men kun en omgang rygklapperi.
    Det bliver man ikke nødvendigvis klogere af.


    Det ændrer ikke på, at jeg anser ledelserne i Israel og Hamas - og deres vælgere/støtter - som nogle klaphatte.

    Og tilbage til udgangspunktet for denne debat:
    Dit indlæg om dræbte, kvæstede og hungersnødsramte børn, som ofre i konflikten.


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.365
    #21   20. apr #20 JoJo

    Ifølge seneste poll støttes Hamas af 90% af befolkningen. jvf JoJo

    Men hvordan kan man egentlig vide det? Det er ikke ligefrem muligt at fortage et valg i øjeblikket.

    Men det vil vel også på en eller anden måde give mening, når palæstinenserne er i den situation de er i, for selv om flere skulle være uenige ville ingen turde sige noget andet.

    Det er en ond cirkel.

    Bosættere blev ved med at udvide deres ulovlige territorie, med godkendelse af regeringen, hvor generationer af palæstinensere havde boet i fred.

    Gaza striben levede under kummerlige forhold. Hamas fik leveret, i al hemmelighed, en stor bunke penge hver eneste måned fra Israels Regering for at holde fred. Hvem fik pengene? Beholdt Hamas dem for sig selv?

    Det eksploderede så den 7 okt. på forfærdelig vis. Uhyggeligt. Gidsler blev taget, overgreb på forfærdelig måde.

    Men så er der også lige Netanyahu, som i forvejen kæmpede for sit politikske 'liv', stod over for retssager, love som ikke var acceptable for befolkningen osv.

    Han så en 'udvej', bomb, nedkæmp Hamas en gang for alle, så Israel, med støtte fra allierede, kunne vise deres styrke, og han kunne blive hyldet som en helt!

    Men det har givet bagslag, for det virkede ikke. Mange gidsler er døde, få frigivet, og resten kan man kun gisne om.

    Det er et forfærdeligt stort tab af menneskeliv som efterfølgende sker, ikke mindst at basal nødhjælp ikke kan komme ind.

    Ledere/magthavere der for alt i verden ønsker at bibeholde deres magt, er ofte til skade for den almindelige befolkning.

    Nå ja, bare et lille sammendrag.















  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #22   20. apr Bare en lille sammendrag, men du rammer alle de rigtige punkter. smiley

  • #23   20. apr #20 jojo

    Det er dårligt nyt for freden i området.
    Der er uro blandt befolkningen i Israel, og forhåbentligt kan det skubbe yderligere til Netanyahus tiltagende upopulære regering, så de lader sig presse til at komme til indgå en aftale om at afslutte konflikten.

    Jeg vil alligevel tillade mig at tage opbakningen til Hamas med et gran salt.
    Palæstinenserne er jo pressede helt vildt. De betaler prisen for Hamas' ønske om at knuse Israel. Og har palæstinenserne overhovedet noget alternativ til Hamas i øjeblikket?

    Til sidst undrer det mig, hvordan man kan gennemføre en valid meningsmåling i Gasa, som situationen er i øjeblikket.
    Men det kan mere forstandige personer formentlig afklare.


  • #24   20. apr #21 Chris7

    Rigtig godt skriv med masser af gode pointer 👍


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 57 Svar: 655
    #25   20. apr Peter P
    Til sidst undrer det mig, hvordan man kan gennemføre en valid meningsmåling i Gasa, som situationen er i øjeblikket.
    Men det kan mere forstandige personer formentlig afklare.



    Altså er landet på halvdelen af størrelse af Danmark

    A https://www.bing.com/ck/a?!&&p=79dd5af6f243313bJmltdHM9MTcxMzU3MTIwMCZpZ3VpZD0wNDJhYjc4YS05YWQ5LTZkMDYtM2RhNS1hNmYyOWJiMjZjMTUmaW5zaWQ9NTE5NA&ptn=3&ver=2&hsh=3&fclid=042ab78a-9ad9-6d06-3da5-a6f29bb26c15&psq=polls+in+pal%c3%a6stina&u=a1aHR0cHM6Ly9nbG9iYWxueXQuZGsvbnktbWVuaW5nc21hYWxpbmctZGV0LXBhbGFlc3RpbmVuc2lza2UtZm9say12aWwtaGF2ZS12YWVibmV0LWthbXAtb2ctZW4tbnktcHJhZXNpZGVudC8&ntb=1


Kommentér på:
Mange holder ved Israel

Annonce