{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023 {{forumTopicSubject}}

SUK !! - det håber jeg ikke. Tænk, at den ryger ud pga krigen i Ukraine, vi har ikke fået et regnskab at se, den helligdag kan redde DK økonomi ved at afskaffe den, så hjælp kan tilgå Ukraine.

Ingen ville lytte til, at pengene allerede var på kontoen og oppositionen allerede havde en finansieret plan.

Jeg nåede aldrig at høre, hvad undskyldningen var for, at de ikke kunne godkende denne plan.

Nok fordi det er en skandale, det kan bare ikke være rigtigt, at DK sidste St. Bededag er i morgen den 5.5.2023 - hvad bliver den næste helligdag .......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023
  • #2   4. maj 2023 hm vi klager over st. bededag er væk fra næste år.

    Da jeg i sin tid kom i lære, arbejdede vi 45 timer inc. Lørdag formiddag - 1.Maj var halv fridag, det samme grundlovsdagen samt halv arbejdsdag den 24. december.
    Nuvel, nogen arbejder de dage, men så har de fri på andre tidspunkter.

    Men det er altid svært, når det går den anden vej smiley


  • #3   4. maj 2023 JoJo - du er så rummelig, du kan rumme alle kulturer og religioner undtagen den danske, hvor er du bare rædselsfuld, FØJ.

    Jeg har læst, hvor du beretter om, at du aldrig går i Kirke.


  • #5   4. maj 2023 Jetset har Jojo skrevet det og jeg som ser Jojo som meget fri smiley

  • #6   4. maj 2023 Den økonomiske gevinst, det var argumentet for at skrotte bededagen, har jeg ikke den mindste fantasi til at få øje på.

    MEN - hvad er der så foregået af rævestreger, medens bededagen har været det eneste, som pressen har fokuseret på.

    Jeg føler bare, at den megen opreklamerede debat i samfundet, har været for at skjule noget andet.

    Er der nogen, der har gennemskuet det?????


  • #8   4. maj 2023 Busmann det ku der være noget om smiley

  • #9   5. maj 2023 #7 JoJo
    Der var vist ingen forbrugsfest, men derimod energikrise !!!
    Vanvittige benzin og Dieselpriser, samt på Gas og El, og madprisernes himmelflugt.


  • #10   5. maj 2023 Å.R. ja men det falder da nu også selv om det stadigt er dyrt.

  • #11   5. maj 2023 Ja nu Leon, men dengang de fjernede st. bededag var priserne på deres højeste.

  • #12   5. maj 2023 Å.R. så du mener at det var årsagen smiley

  • #13   5. maj 2023 Jetset har Jojo skrevet det og jeg som ser Jojo som meget fri smiley Jr. Leon

    Vil du gerne være venlig at læse det, JoJo skriver i #1+ #4, så vil du kunne se, at han gør tykt nar af vores helligdag.


  • #14   5. maj 2023 Busmann, jamen St. Bededag skal gå til militærudstyr til Ukraine, som jeg har forstået det, trods det, at pengene er der, har Morten Messerschmidt udtalt så sent som i morges.

  • #16   5. maj 2023 Jetset nu har jeg set den og tænkte ikke på det som andet end at Jojo lavet sjov og ja jeg respekter alles tro og håber at andre respekter min kristen tro.

  • #17   5. maj 2023 #15
    Hello Kitty "Men st bededags fjernelse har ikke noget med el og gas priser at gøre"

    Se det skal du nu ikke være så sikker på - på el afgiften har regeringen i det 1. halve år af 2023, givet et afslag på 3½ Milliard kr. og på gassen har de også givet ufatteligt mange penge i tilskud til at få folk til at skifte enten til varmepumper eller gå på fjernvarme.
    Hvis energikrisen ikke var kommet, havde de haft alle de penge i kassen til noget andet.

    Om de så havde fjernet st. bededag alligevel, ved vi jo så ikke !


  • #27   5. maj 2023 Husk nu at der bør være albuerum så alle kan være her smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #30   6. maj 2023 JoJo, der er nogle ting du ikke forstår, eller véd, når du sådan lidt gør grin med vores St. Bededag.

    St. Bededag er regnet ind i vores overenskomster, derfor er det et kæmpe svigt at Regeringen sådan bare lige fjerner den, uden at tale med fagforeningerne. Hvilket ellers ville være normalt.

    St. Bededag bliver også brugt af mange til konfirmationer.

    Ikke mindst skal vi værne om de fridage vi har, for vi har også verdens højeste pensionsalder, hvor mange bliver nedslidt af hårdt arbejde. Så det er vigtigt at kunne 'lade' op engang imellem ved disse fridage.






  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #32   6. maj 2023 JoJo, selvfølgelig må du også se det komiske i St. Bededag, når den ikke bliver brugt af ret mange til direkte at bede.

    Men man er også nødt til at forstå baggrunden for, hvorfor så mange er blevet rasende over bare sådan lige at få den fjernet.

    Regeringen har flertal, og kan gøre hvad de vil, hvilket de så har gjort. Trods de altid har hyldet 'den danske model', og fortalt vidt og bredt om den, været stolt af den.







  • #33   6. maj 2023 Om jeg gør når af Bededag.
    Det kan du tro jeg gør, jeg er pisse lige glad med dagen og synes det er noget forrykt når alle skal bede og ingen kommer i kirken. Jr. JoJo


    Hvordan kan du vide, om ingen kommer i kirken, når du aldrig selv kommer der ?? - Jeg kan give info om, at der er en del kirker, der er velbesøgt.

    Og når jeg så se at vores regering har samme tanke, så skal det være mig som gør nar.

    Ja, du gør tykt nar. Regeringen skriver ikke her.

    Sig det bare lige ud, du hader mig som en pest og søger efter alt for at kunne forstærke dit syn.

    Har du nogen dokumentation for den påstand ?? - Det er din egen syge tankegang, aldrig har jeg skrevet det nogen steder.

    Jeg kender ikke dig, jeg hader ikke dig, selvom jeg ikke er enig med dig.


    Og ??- det er kun dig selv, der snakker om at hade.

    Jeg gjorde noget i dag som få Danskere gør, Jeg besøgte en dement ven som bor i Danmark.

    Hvor ved du fra, at det kun er få danskere, som besøger demente venner og familiemedlemmer, Plejehjemmene har ganske mange besøgende.

    Efter hans kone døde for tre år siden har alle vendt ham ryggen, ingen kommer og besøge ham og efterlader ham til kommunens ansvar.
    Det er mig som tager hånd om ham hvert ENESTE dag, nabo, venner og familien kan jeg ikke få øje på.

    Jetset, på en mindes dag hvor ALLE burde være i kirken og bede.

    Hvad kan du bryste dig af. smiley

    Jeg kan skrive en hel bog om, hvad jeg kan bryste mig af, men det er ikke det tråden handler om.

    Udover dette passer jeg min kone som ligger på seng med brækket arm og ben, og jeg skal begge tømme pispotten, lave mad, klæde hende og vaske tøj og gør rent.
    De fleste Danskere ringer efter kommunen, og godt nok har vi haft tilbud af alt muligt samt tilbud om afspadsering.
    Men jeg profiterer ikke af vores udmærkede system når man selv kan
    .

    Jamen, jeg synes du skal være glad for, at du selv kan, men du havde så lige brug for at få din glorie pudset.

    Og så kommer du og når af mig fordi jeg ikke tager store bede dag seriøst smiley


    Hvor gør jeg nar af dig ?? - du påstår meget i dit indlæg, som du venligst bør dokumentere.

    Jeg henviser iøvrigt også til min Navneløse tråd, hvor du så smukt kommer med forslag til et bedre debatklima, du foreslår bl.a., at vi skal gå efter bolden og holde os til emnet, ganske glimrende forslag, men det glemte du så lige.


  • #34   6. maj 2023 St. Bededag er kort og godt et dansk kultur på flere måder, som bare er blevet strøget til fordel for militærudstyr til Ukraine, det er forkasteligt og kan ikke tilgives.

  • #35   7. maj 2023 Jetset at Stor Bededag skal ryge grundet Ukraine tror jeg kun at regeringen bruger som en undskyldning og ja Stor Bededag er dansk kultur og jeg har de sidste dage været sløj og har en god historie til senere i dag og der kommer jeg med noget om den danske kultur og jeg lavet stikord smiley

Kommentér på:
Vores allersidste St. Bededag 5.5.2023

Annonce