{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
236 visninger | Oprettet:

I de gode gamle dage... {{forumTopicSubject}}

Twitter følger jeg History In Pictures.
Her har jeg fundet mange spændende billeder bl. a. nedenstående:

I sne og slud må posten ud
Sådan husker jeg min barn- og ungdoms postbude.

"Mailman N. Sorenson poses with his heavy load of Christmas mail and parcels.
Chicago 1929"

Kommentarer på:  I de gode gamle dage...
  • #1   10. nov ja tiderne har ændret sig - ikke engang DSB kan køre hvis der er bare et gram sne på skinnerne - i gamle tid kunne kan på lokomotivet se en skinne skidt skraber - den har man så bag glemt for de stakkels hjul skal ikke udsættes for sne.

hele systemet går ned når en køreledning ryger - man har så ikke opfundet det geniale at have seriel forbundet køreledninger - så til tider begynder man at tro at i >Danmark bevæger man sig bagud på trods af teknikken - ergo man bliver dummere.

Det hele kan også gøres endnu dummere hos PostNord, hvis jeg teoretisk skal sende et brev til min nabo så skal det fra fyn fragtes til Jylland >tavlov hvor mit brev lige skal vende for at min nabo kan få mit brev. Så er det at forstå hvorfor andre dele i udlandet godt kan få et overskud da man ikke er så dumme som danskere.

Så spørgsmålet er<<: om teknik gør folk dummere?

• #2   10. nov Ja der var engang posten kom ud uanset sne og slud - og ja Polysl teknik kan godt gøre folk dummere bare se hvordan børn og unge sider med deres lille tlf frem for at være social med formor eller mormor juleaften i rædselens tegn

• #3   10. nov Så sent som i går, hørte jeg en interessant udsendelse i radioen om ensomme børn og unge, så det er slet ikke forbeholdt de gamle, sørgeligt

• #4   10. nov Jetset måske de unge skulle lære af os der er ældre og jo jeg vil til min død sige at mobilen er noget fanden har skabt og husker jo tiden før

• #5   10. nov #4 Leon

Jeg er enig!

Selv har jeg min Doro klaptelefon fra 18grønkål. Selvom mine børn mener, at jeg skal skifte den ud med en Smartphone(?), så har jeg ikke lyst. Min telefon har sms-funktion og voicemail, og kan ikke hackes, så hvad skal jeg dog med mere?
    Fotos bliver taget med mit lille smarte digitalkamera, og jeg har min PC med Skype-funktion.
    For at være dækket ind er jeg selvfølgelig nødt til at have tre 'apparater', men det generer mig ikke!

• #6   10. nov Mange af de unge kender ikke til vores opvækst, med masser af social samvær, leg og meget mere, vi havde fysisk kontakt, i dag foregår det på sms og når de så endelig er sammen sidder de gu'hjælpme med hver deres phone, jeg er ved at blive vanvittig.

Den skal hele tiden tjekkes. Jeg er lige ved at sige, det er blevet til en syg sygdom mere end syg.

Der skulle være nogle voksne, der kunne lave nogle gode regler for fritimer for Smartphonen.

• #7   10. nov Mobiltelefonen er en rigtigt god opfindelse

Jeg har 2 - en med android og en med windows 10. De er gode til hver sit, og nogle ting kan de begge.
    Android ligger hele tiden ved siden af på sofabordet. Den sender besked når der er nyheder, emails, indlæg på Facebook og også her, Den har TV-program og vejrmelding, valutaomregner og google oversæt. Kalender og huskeseddel. Og så kan den en masse andet.

Nå ja, den kan også ringe

Windowstelefonen er mere en kontortelefon med Officepakken og Microsoft cloud. Der er installeret mobilbank, men jeg har endnu ikke fået den til at virke.

De gode gamle dage kan jeg også godt lide, men af nogle helt andre grunde.

• #8   10. nov Alis C jeg har en ældre klaptelefon der kan sende sms og hvor jeg kan tale og modtage opkald det er rigeligt til mit brug og så kan den også slukkes

• #9   11. nov # 6 jetset

Jeg forventer, at mine gæster slukker for deres telefoner, og det ved de godt.

Da min datter fik sin første mobiltelefon, havde hun og jeg noget af en ophedet diskussion om brugen af den i mit hjem. Hendes venner og veninder ringede i tide og utide, så det var umuligt at føre en ordentlig samtale. Hun fik en meget bestemt besked om at slukke den, når hun var på besøg hos mig, ellers behøvede hun ikke at komme. Til forskel fra dengang er hun i dag rørende enig med mig i det rimelige i min regel.

Den eneste, der må have sin telefon tændt er min søn. Det drejer sig om hans arbejdstelefon. Det er vigtigt, at han er til at få fat i. Jeg synes, det må være stressende, men han lever med det.

• #10   11. nov #9 - Enig, Nasty. Men det er også udenfor hjemmets 4 vægge. Jeg synes efterhånden det er lige meget, hvor jeg kommer, så er de skide telefoner i hånden og alt skal fotograferes, jeg mener det er vildt overdrevet og kan være lige meget om at være sammen fysisk.

Min fornemmelse er også, at vi har glemt at T A L E sammen, jeg kan også blive vanvittig af at blive afbrudt

• #11   11. nov Jeg husker kun starten af problemet med folk, der ikke ville slukke for deres mobiltelefoner. Det er rigtigt at det er dødirriterende hvis deres telefoner ringer når man tror, man skal snakke.
    Dette undrer mig egentlig lidt at man stadig har det problem. Kan folk ikke lære lidt kultur?
    Alle telefoner kan tage imod besked.

Bortset fra det så synes jeg stadig at smartphones er en genial opfindelse.
    Mange af hjemmets apparater kan også fjernstyres med en mobiltelefon. Det har jeg foreløbig ikke haft brug for at sætte mig ind i, men jeg håber det kommer.

Med hensyn til at tale sammen, så er det ikke min erfaring at man var særligt god til det før mobiltelefonen.

• #12   11. nov Polysl.

Denne skinne skidt skraber du snakker om, var ikke for at modstå sne, det kaldes faktisk en kofanger, og så kan du selv regne betydningen ud.

• #13   11. nov ja ved det godt, men i lande med meget sne på sporene - måske en lille lavine kunne nemt fjernes med skraberen.

Det var bare for at illustrere at teknologien til tider sætter folk tilbage og ikke frem.

• #14   11. nov Jeg ved, at hukommelsen godt kan blive sløv, for vi behøver ikke at huske noget, det gør teknikken for en, det er et stort minus.

Kommentér på:
I de gode gamle dage...