{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
224 visninger | Oprettet:

Skal udstillinger af kunstnere godkendes {{forumTopicSubject}}

Nu har vi igen ævlet om muhammed tegninger som bliver omtalt som kunst, samt pis i et glas et kors.

Skal vi have nedsat et panel afsmagsdommere der bestemmer, hvad vi må og skal med kunst, eller såkaldt kunst.

Jeg så hellere, at vi fik nogle regeringer og kommuner der varetog deres arbejde til gavn for folket og særlig unge og gamle.

Kommentarer på:  Skal udstillinger af kunstnere godkendes
  • #1   28. sep Nu kan regering ikke blande sig i kunst ej heller være smags dommere. Det har vi den udøvende magt til hvor langt "kunst" må gå uden at de overtræder loven.

Man må ikke være krænkende, eller krænke religioner, og alligevel vises et glas med pis hvor man har nedsænket et billede af Jesus på et galleri hvor man har fravalgt Muhh billeder fordi de er krænkende for milliarder i verden.

er en krænkelse et tal? hvor mange der anmelder en krænkelse eller at ingen gør?

Der skal kun 2 muslimer til at få det til at være krænkende og så har man hele jorden på nakken - sandaler med Jesus blev fjernet men ikke en kæft snakker eller skriver om Jesus i et glas pis.

Så er krænkelse bare en subjektiv oplevelse?

Jeg er ikke krænket at man lader en gris rådne op i et Montre...eller at en løber med dilleren til en festival, eller kommer lort på en dåse og siger det er kunst.

Eller at man skamfere en hest af nogle børn, eller en voksen skære en hest i stykker og kalder det kunst.

Og alligevel kommer kunst kritikere ud på den tynde is da de skulle vurdere et billede malet af en abe i Zoo...Fantastik komposition, øje for detaljer, året bedste billede.

Så kunst er ikke noget man kan lovgive omkring fordi det er en subjektiv oplevelse - dog med visse begrænsninger for jeg tror ikke at Trump har en stor finger ud fra hans andre fingre.- Jeg tror fuld og fast på han har en meget kort lunte.

• #2   28. sep Er blasfemi paragrafen ikke blevet fjernet for nylig?

• #3   28. sep #2

jo den er afskaffet.

• #4   28. sep #1

Steen, mener du der skal lovgives om hvad der udstilles eller ikke udstilles.

Hvad der er kunst har intet med spørgsmålet at gøre

• #5   28. sep //citat

Jeg så hellere, at vi fik nogle regeringer og kommuner der varetog deres arbejde til gavn for folket og særlig unge og gamle.

// citat slut

Det har vel heller ikke med at kunstnere skal godkendes - vel.

Jo min kommentar har da alt med kunst at gøre, for kunst kan ikke godkendes hos nogen som helst da kunst er en subjektiv oplevelse - jeg kan sige det er noget lort, naboen kan sige det er det bedste siden den dybe tallerken blev opfundet.

regeringen skal slet ikke blande sig i "kunst" og hvad er det med gavn for folket for noget? unge og gamle.....fatter hat....og jeg ville i første omgang nøjes med en regering af gangen og ikke regeringer. Den slags er ret diffust at tage stilling til.

• #6   28. sep ja markgreven der er fjernet så nu kan man kalde alle for en klap turban. Du ved en sådan sjov en som man tager frem når man skal forarges eller spytte på letpåklædte i Kerteminde strand.-

Kommentér på:
Skal udstillinger af kunstnere godkendes