{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

En lille skøn Elefant {{forumTopicSubject}}

Hvor er han bare sød - tænk at være nyfødt og allerede veje 100 kg - jeg synes det er vidunderligt, at det kan lade sig gøre i fangenskab, det er et mirakel.

Men nu påtænker de, at det gamle Elefanthus skal rives ned og et nyt anlæg skal bygges til fordel for Pandabjørnene, har jeg mon hørt rigtigt ??

Jeg må indrømme, at jeg dels selv hele min barndom + mine børns har kendt det gamle Elefanthus, og jeg har det ikke godt med, at det skal rives ned, jeg synes bare det høre til Københavns ZOO og jeg ville heller ikke finde det OK at skulle møde Elefanthuset et eller andet sted i Danmark, det hører til Københavns ZOO og ikke andre steder.

Jeg synes kun det er godt, at vi kan gå ind i det gamle Elefanthus og se derfra, hvor godt de har fået det d.d..

Det skal bare blive stående, mener det må være en slags museum smiley smiley

Men ser lige ham her, er han ikke bare skøn smiley smiley smiley

http://www.dr.dk/nyheder/viden/ny-elefantunge-i-koebenhavns-zoo-den-lille-han-blev-foedt-i-nat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille skøn Elefant
  • #1   19. maj 2017 Nu er jeg af den mening at dyr skal være i deres natur og ikke i fængsel på livstid uanset at man syntes det er sødt at se en nyfødt elefant.

    Min kat er heller ikke i fængsel som så mange andre som tuller rundt helt alene hele dagen indtil nogen kommer hjem - det er fandme synd for missen.

    Min mis er med på arbejde og lukkes straks ud og den dapper hjem omkring kl 16.00 og så kommer den med hjem.


  • #3   19. maj 2017 Hvorfor flytte Zoo til Danmark? Folk kan sgu da bare dappe til Afrika og se dyrene i deres omgivelser - har aldrig fattet ideen med zoo, ubegribeligt.

  • #4   19. maj 2017 Så er det trods alt billigere, at gå en tur i Zoologisk Have....;-)

  • #5   19. maj 2017 SUK

  • #8   19. maj 2017 Vi kan da bare sætte en Disney tegnefilm på, der er da masser af sjove dyr.

    Blandt andet en hund der bliver passet af en mus, det er da herligt, så sparer vi billetten både til Zoo og Afrika.


  • #9   19. maj 2017 Annella, det var ironisk ment....og så er jeg for stor en kryster til at opsøge dyrene i deres rette element.:-)

  • #11   20. maj 2017 Jeg kan læse, at største delen af jer, synes det er synd for dyrene med Zoologiske Haver, den tanker har jeg aldrig haft, at det er synd. Det skulle lige være på det tidspunkt i ZOO Kbh., hvor rovdyrene ikke havde så meget plads, men sådan er det ikke mere. Jeg vil våge den påstand, at sige, de har det godt i ZOO, de stortrives er velplejet, velernæret og så bliver de om nogen stimuleret, så jeg tror ikke, de keder sig.

    Og elefanterne har fået et fantastisk anlæg, hvor de kan gøre, som i naturen og de behøver ikke skjule sig for snigskytterne.

    Men I har så ingen mening om det gamle Elefanthus, det har jeg, og jeg synes det skal bestå, men jeg kan også godt se, hvis det kniber med pladsen ift Pandabjørnene, som også skal have det godt med et større anlæg til dem, men jeg har da et forhold til Elefanthuset, synes det hører til det gamle ZOO og kunne være en slags museum smiley


  • #13   21. maj 2017 Jeg læste en leder for rigtig mange år siden at rovdyr mister det her "glimt" i øjnene når de spærres inde og ikke lever i det fri. Der fulgte flere billeder med lederen hvor man faktisk kunne se det samt den rastløse måde de går på.

    Det positive er at løver lever længere i fangeskab end som frie da de konstant er i kamp men det skal ikke være et argument til at holde dem indespærret. Løver har som regel et ret stort territorium. Tænk hvis man som menneske gik fra en 3 værelses lejlighed til et kammer på 6 kvm uden at have mulighed for at komme ud.!

    Men situationen med ulovlig jagt har gjort det nødvendigt med reservater for at sørge for de ikke uddør - og reservater kan jeg godt accepterer da vi snakker om enorme områder men zoo giver ingen mening i min verden.


  • #14   21. maj 2017 Hold nu op - gå en tur i ZOO og se, hvor godt dyrene har det. Flokdyr lever stadig som flokdyr og de få alle sammen meget stimuli. Det er meget nemt at se på dyr, der mistrives, jeg har ikke set nogen i ZOO, hvor de ikke gjorde.

    Hvis ikke de trives, så bliver de flyttet og hvis de heller ikke trives der, bliver de forsøgt sat ud i det fri eller måske aflivet. Kan I huske Brutalis, næsehorn, han var meget speciel, var vant til mennesker omkring sig og trives med det, indtil han blev kønsmoden, så begyndte han at ændre adfærd, blev ret brutal, deraf navnet Brutalis, mener han blev flytte i 1. omgang til Givskud og senere hen til Sydafrika i et natur reservat der, men han har bare ikke skånet sit horn, det var ikke lige så stort, som alle de andre hanners horn og som sagt, så slås hannerne om hunnerne og han måtte lade livet, kun 20 år gammel.


  • #15   21. maj 2017 Jetset

    Du kan skrive det som du vil, men stadig ændre jeg ikke mening med vilde dyr i deres naturlige omgivelser i stedet for en zoo.

    Hvad mener du om blåhvaler som ikke har mere diameter end deres længde i de her amerikanske ocean cenarios - dybden er der men længden er ikke mere end 50 meter dia. og hvalen er 33 meter dælme ikke meget plads.

    Hvad fanden får kolbøtter til at placere det største dyr i verden på så få meter?

    Nu er det naturligt at dyr i det fri ikke lever så længe som i fangenskab og?


  • #16   21. maj 2017 Jamen, USA er noget for sig selv på alle punkter, og nej det bryder jeg mig bestemt ikke om, det er direkte mishandling, men jeg ser ikke nogen mishandling i danske ZOO haver.

    Men mange steder rundt omkrig i verden har de et mærkeligt forhold til dyr og der hvor de bliver mishandlet, tager jeg dybt afstand fra, nogle steder er det også for at tjene penge på dumme turister, der støtter op om den slags, FØJ smiley smiley smiley


  • #17   21. maj 2017 og derfor jeg også boykotter zoo overalt i verden- gider ikke glo på dyr i fangenskab.

  • #18   21. maj 2017 Jeg har slet ikke nogen muligheder for at kunne komme til at se alle de dyr, der er i div. ZOO rundt omkring. Alle dem, som tager på Safari i Afrika, det eneste de ikke ser er alle de vilde dyr, så er det meget bedre at se naturfilm, og dem har jeg set rigtig mange af, de er imponerende.

    Men jeg støtter op om Zoologiske Haver smiley smiley


  • #20   21. maj 2017 Jamen, det lyder til, at du var der i 60'erne meget har ændret sig, eftersom hr og fru Jensen rejser rask væk til Afrika, for at se vilde dyr, hvordan tror du, de har det med det, altså de vilde dyr, der kommer kort og godt alt for mange turister, der gerne vil glo, men det er ikke gensidigt smiley

  • #22   21. maj 2017 Ja, jeg mener bestemt også, at de skulle begynde at sprøjte imod dem smiley smiley smiley

  • #24   24. maj 2017 Nu er det sådan, at det er de MEGA rige, der har en speciel "hobby", synes jeg, at tage til Sydafrika og myrde løs på de store vilde dyr. Jeg ved ikke, om der er fredningstider på de dyr i Afrika, som vi eksempelvis har i Danmark, jeg tror det ikke, og så synes jeg Theunis Botha har godt af at gå med i døden på denne tragiske hændelse, hvor er det synd for de store dyr, de er bare så stressede, der er jo også snigskytterne og jeg troede elefanter var fredet, der er jo ikke så mange tilbage + alle de andre vilde dyr smiley smiley smiley

    http://www.dagens.dk/udland/storvildtjaeger-mast-til-doede-af-elefant


  • #26   25. maj 2017 Godt den ikke blev udryddet, det er da noget af en okse, alene hovedet må veje tæt på et ton smiley

    Men jeg skal love for, at der er røre i FB-dammen, undtagen her, her læses meget mere med end der er kommentarer, så emnet må være interessant nok eller også er man bare hamrende nysgerrig smiley

    Lige et lille opkast, men jeg må indrømme, at jeg deler med kommentarerne og specielt med Elefanterne, det er et intelligent dyr, som kan sørge smiley smiley smiley

    http://www.dagens.dk/viralt/hendes-far-blev-mast-ihjel-af-elefant-knust-over-ondskabsfulde-kommentarer


  • #27   25. maj 2017 Hvad er formålet med storvildt jagt? Jeg kan forstå jagt for at begrænse en bestand af hensyn til levedygtighed - men storvildt jagt er en sport som jeg absolut ikke deler, men jeg vil ikke hovere som nogle gør over at jægeren blev mast, så er man direkte syg i bolden, han har familie som nu sørger.

  • #28   25. maj 2017 Jeg kan heller ikke få det til at give mening, at jagte storvildt i Afrika, ærligt talt, og nej, jeg græder ikke over, at han er blevet mast han ligger sq som han har redt, der var flere, der skulle mases, men de kan ikke finde ud af, at lave en lov i Afrika, som forbyder det, der er jo penge i det, kun ganske få, tjener kassen på det. FØJ !!

  • #30   25. maj 2017 bare rolig ronald den nakker jeg næste gang den er i lejligheden.

  • #32   29. maj 2017 #29 - strudsen kunne ikke tøes op desværre, men godt for nogen smiley

  • #34   29. maj 2017 jetset kan man da altid kende på skoene smiley og du er jo ronald, men ja flere har skiftet sig ud fra alle de forskellige foraer, men det har de nok haft en grund til.

  • #36   29. maj 2017 ja polysl har altid siden 80'erne været mit brugernavn fra starten af BBS, og da websiders begyndelse med forskellige tekniske fora. Nu skal man ikke kalde det latterligt at nogle skifter for flere har haft alvorlige grunde til det som stalking, eller forfølgelse - kender en del fra tv2 blog og spille fora som i den grad blev chikaneret.

    Vi er ikke alle lige stærke og kan klare at blive forfulgt, chikaneret, hængt ud, jeg har så ikke oplevet den type af chikane nogensinde, men forståeligt at nogle er nød til at være mere private.


  • #38   3. jun 2017 Ja, jeg har også en grund til at være anonym, jeg er blevet cikaneret så ingen vil tror det, men jeg er ikke mere anonym end, at jeg aldrig har heddet andet end Jetset og så kender alle også mine Stiletter, jeg har været på sociale medier siden 2008 og ikke heddet andet end Jetset.

    Og dem som popper op igen i andet alias, de er jo hurtige at spotte - men vi må bare ikke glemme, at der kan være en god grund til det og nogle gange kan det være fordi, man selv har "ødelagt" det forrige navn, blevet smidt ud eller hvad ved jeg og så prøver at komme ind i varmen igen, jeg er god til at spotte, så bare spør' løs smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #40   3. jun 2017 Nej, og det har jeg heller ikke smiley smiley

Kommentér på:
En lille skøn Elefant

Annonce