{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Tyske julemarkeder skal ud af København {{forumTopicSubject}}

http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/ECE9243603/tyske-julemarkeder-skal-ud-af-koebenhavn/

Julemarkederne i København er blevet en dårlig tysk kopi og skal ikke længere ligge i indre by, men flyttes ud i brokvartererne. Det mener flere medlemmer af Københavns Borgerrepræsentation.

Cremeprodukter af æselmælk og pariserhjul på julemarkederne i København provokerer flere medlemmer af Københavns Borgerrepræsentation. Derudover er det for fantasiløst bare at kopiere de tyske markeder. I stedet bør vi have en debat om, hvad en kernedansk jul består af og bruge det til at hygge op på pladserne, mener Jacob Hougaard (S), som bl.a, er medlem af Teknik- og Miljøudvalget.

»Jeg synes, det er for fantasiløst, at det bare bliver bratwurst og glühwein,« siger han.

Han bakkes op af de Konservatives gruppeformand, Jakob Næsager, som mener, at der er »gået for meget gedemarked i den«. Han ser derfor gerne, at markederne flyttes ud af byen, hvor de kan få lov at få et mere lokalt præg.

»I år ligger en bod på Højbro Plads, der sælger æselmælk og produkter af æselmælk. Det har ikke noget med jul at gøre,« siger Jakob Næsgaard.

Jacob Hougaard stemmer i:

»Jeg synes, det kunne være godt at få en debat om, hvordan et dansk julemarked skal være ud fra nogle danske juletraditioner. Sidste år var der pariserhjul og andre ting, som fik det til at se ud, som om et cirkus var kommet til byen.«

Jamen hvad er et typisk dansk julemarked?

Jeg må ærligt indrømme, det har jeg faktisk aldrig tænkt over, så jeg kan ikke besvare mit eget spørgsmål, måske kan andre?

Men jeg har da lagt mærke til, når jeg ser malerier med motiver af Jesus fødsel, er der på de fleste malerier et eller flere æsler at se, så salg af æselmælk kan da uden videre sælges på et julemarked, mener jeg.

Kommentarer på:  Tyske julemarkeder skal ud af København
Kommentér på:
Tyske julemarkeder skal ud af København