{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Bænkene skal ud af kirkerne... {{forumTopicSubject}}

Ifølge en idé fra Kirkefondet, foreslås det at skrotte bænkene i landets 1.700 middelalder kirker, og istedet opsætte stole, så kirkerummet kan blive mere fleksibelt, og bruges eksempelvis til koncerter, udstillinger eller mødested for unge.

Kilde DR tekst tv side 176.

Pragtfuld tanke, må jeg foreslå at en del af disse kirker får senge og madrasser, så vi kan få indført nogle flere swinger klubber.

Har i andre gode idéer, er jeg sikker på Kirkefondet vil være interesserede.

Hvor er respekten henne?
I takt med at dybt religiøse muslimer får opført den ene moské efter den anden, skal vi lave vores kirker om til gedigen underholdning og cirkus.


Kommentarer på:  Bænkene skal ud af kirkerne...
  • #1   27. sep 2016 Nej, det skal vi ikke - men det næste kunne så også godt være bedetæpper eller hvad - der skal ikke laves om på vores kirker. BASTA !!

  • #3   27. sep 2016 Jeg synes at klassisk musik hører til i en kirke, går selv til kammer- og kormusikkoncerter i kirker.
    At tage bænkene ud vil ændre kirkens udseende alt for radikalt, men jeg ønsker mig nogle bløde komfortable hynder... smiley smiley


  • #4   27. sep 2016 Det synes jeg også, Elena, der er bare en fantastisk akustik i kirker og der holdes også efterhånden flere og flere koncerter i div. kirker, skønt tiltag.

  • #5   27. sep 2016 Absolut for stole i kirker, dog er det jo ikke nemt at skjule at man lige får en morfar og hvor pokker skal man lige lægge sangbogen? smiley men nu kommer jeg der ikke tit tror jeg har været i kirke 20 gange i mit liv, de fleste gange for at høre min fars sædvanlige lort uden sjæl og fornyelse.....dog har jeg været til en præken i en lille kirke hvor Johannes var præst en festlig fyr som godt kan være en smule halvfuld når han prædiker men han var mere jordnær og mere intern i sin prædiken.

  • #9   27. sep 2016 Lone.

    Ja, men der har muligvis aldrig været en bænk i de kirker du nævner.

    DR skriver om landsby og middelalderkirker, det vil sige bænke der er flere hundrede år gamle, jeg synes det er at drive vold på vores kultur.

    Pyt med de kirker der er opført inden for de sidste 100 år, her kan man for min skyld fint gøre det.


  • #11   27. sep 2016 Ja, og hvor går grænsen?

    Hvad med vores domkirker?

    Skal vi rydde Roskilde domkirke, og fjerne alle de kongelige sarkofager, så der kan blive plads til en Bruce Springsten eller Lady Gaga koncert?

    Sarkofagerne kan man selvfølgelig opmagasinere på Tøjhusmuseet.

    Tjah....


  • #12   27. sep 2016 En del af Tårnby kirke fra Amager, er fra 1100 tallet.

    Skal den ryddes for bænke og laves om til koncertsal?



    profilbillede
  • #13   27. sep 2016 det må menighedsrådet bestemme smiley

  • #14   27. sep 2016 Jeg ved ikke hvor mange kirker er blevet lukket. Det er dog bedre at smide bænkene ud og ændre kirkerummet end at lukke og sælge kirken, som desværre er det sket i København....
    Den allersidste løsning tænker jeg.


  • #17   27. sep 2016 I Roskilde og omregn er der ca. 40 kirker så det giver da ingen mening at begynde at bygge flere - lyder totalt dumt.

  • #21   27. sep 2016 få fat i nogle bænkebidere

Kommentér på:
Bænkene skal ud af kirkerne...

Annonce