{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

De selvhøjtidelige .... {{forumTopicSubject}}

Hvordan har du det med de selvhøjtidelige ??

Dem som "smager" på sig selv konstant

Dem som tror, de er fejlfrie

Dem som er bedrevidende

Dem som er belærende

Dem som er dum påståelig

Dem som ikke kan se splinten i eget øje

Dem der er på debatsider, hvor de ikke er til at rokke uanset dokumenteret argument

Og ikke at glemme narcissisterne

Der er desværre ingen *bræk* ikon her !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De selvhøjtidelige ....
  • #2   3. sep 2016 Det kan da godt være - men det er ikke nogen, jeg dyrker, de er hurtige at spotte smiley

  • #4   3. sep 2016 De mennesker er jeg ikke i nærheden af så det er ikke noget jeg kan tage stilling til.

  • #5   3. sep 2016 Hvor er du en heldig mand Peter Plys, at du ikke bare har truffet en af dem, gid det var mig smiley smiley smiley

  • #7   3. sep 2016 jetset

    Det har noget med at vælge sin omgangskreds med omhu og ikke kolbøtter-

    Men nu bevæger jeg mig så også i en speciel kreds af programmører som også har de egenskaber men det er så på en anden måde...


  • #8   3. sep 2016 Jeg håber da at de fleste af os siger det vi mener er sandheden og er lidt glade for os selv....
    Eller vil det sgu ikke være nemt at holde sig selv ud... smiley

    Men man skal lytte og være parat til at tage ved lære af hinanden og indse hvis man tager fejl....
    Også selv om det nok ikke altid er lige let at indrømme sine fejl. smiley
    Ellers kommer vi sgu aldrig videre... smiley


  • #10   3. sep 2016 De selvhøjtidelige ?? Jeg vil nok nærmere sige:
    Vi er alle forskellige - og tænk hvor kedeligt der ville være her, hvis vi alle var ens


  • #11   3. sep 2016 #7 - Polysl - hvad er det for en anden måde - uanset hvad det er for en kreds, så er de da ikke til at holde ud.

  • #12   3. sep 2016 #8 - Fister, nu er der IMO meget stor forskel på at være selvhøjtidelig og så kan holde sig selv ud - alt det jeg nævner, kan du da finde alle steder selv her er de, går du ikke en stor bue uden om dem ??

    Jeg har ikke svært ved at sige undskyld og kan også se, at jeg nogle gange har taget fejl, og det bliver vi ikke "mindre" af tværtimod, men de selvhøjtidelige har svært ved + alle de andre typer jeg nævner.


  • #13   3. sep 2016 #10 - Britta - mon du kender begreberne ?? - vi skal ikke være nogle af delene for at være forskellige, at være tålelig er nok.

  • #16   3. sep 2016 Heh jetset.
    Lad os nu sige at du selv har en eller flere af de egenskaber du remser op.
    Mon du så selv er klar over det.
    Jeg tror det ikke rigtigt for de mennesker tror jo selv at de er ufejlbarlige.


  • #17   3. sep 2016 Ja, nogle af dem, er nogle værre krukker smiley

  • #18   3. sep 2016 God aften Hr. Stisen - nævn nogen og giv eksempler, så vil jeg være den første til at give dig ret smiley smiley smiley

  • #19   3. sep 2016 Nej ærligt talt jetset. Jeg kan jo tænke om andre hvad jeg nu synes, men hænge nogen ud offentligt her, nej det gør jeg ikke og det gør du jo heller aldrig. smiley

  • #20   3. sep 2016 Jamen, det er da ikke at hænge ud, at komme med nogle gode eksempler, jeg beder jo selv om det og endelig dem som bliver hængt ud, beder jo også indirekte selv om det smiley

  • #21   3. sep 2016 Nå, men det kan du så selv gøre - jeg vil ikke være med.

  • #22   3. sep 2016 #13
    1 time siden
    #10 - Britta - mon du kender begreberne ?? - vi skal ikke være nogle af delene for at være forskellige, at være tålelig er nok.

    Jetset Jeg tror nu stadigvæk det er nogle bestemte typer, der har det med at blive selvhøjtidelige

    Og så mener jeg også der er en hårfin grænse mellem det at være selvhøjtidelig, og det at være ekstrem meget fascineret af bestemte emner


  • #23   3. sep 2016 jetset

    De er stolte over det de kan, og vil gerne vise det, det kan godt virke på nogen som selvhøjtideligt - selvoptaget, men det giver så også en debat omkring kodning og om at den kan gøres bedre. De er dog ikke så stædige at de ikke kan indse andres forslag til at minimere med samme virkning.


  • #24   3. sep 2016 Og så mener jeg også der er en hårfin grænse mellem det at være selvhøjtidelig, og det at være ekstrem meget fascineret af bestemte emner Jfr. Britta

    Kan du prøve at uddybe ??


  • #25   3. sep 2016 F.eks. en der går meget op i tøj og hår og den slags --men det kan være alt mellem himmel og jord

  • #27   4. sep 2016
    Jetset Jeg tror nu stadigvæk det er nogle bestemte typer, der har det med at blive selvhøjtidelige

    Og så mener jeg også der er en hårfin grænse mellem det at være selvhøjtidelig, og det at være ekstrem meget fascineret af bestemte emner

    F.eks. en der går meget op i tøj og hår og den slags --men det kan være alt mellem himmel og jord Jfr. Britta


    #25 - jeg kan se, at du modsiger dig selv: at være ekstrem meget fascineret af bestemte emner kan vel ikke være alt mellem himmel og jord eller hvad mener du egentlig ??


  • #29   4. sep 2016 Jamen, det er vel også godt nok, Cathrine smiley

  • #30   4. sep 2016 Jeg syntes ikke at jeg har nogen i min omgangs kreds, ikke af den type som du skriver om Jetset,

    De er sorteret fra, men nogle af de ting du nævner har de fleste nok en lille smule af, foreksempel den med at være påståelig. mange vil ikke give sig når der diskuteres et emne, men nu om dage er det jo let at opklare hvem der har ret, man googler det på få sekunder. smiley

    At gå op i sit hår og sminke betragter jeg ikke som en fejl, lidt forfængelig må man da have lov at være. Jeg bruger altid tid med at gøre mig istand før jeg går nogen steder. smiley smiley smiley


  • #32   4. sep 2016 Der er nogle der går meget op i foreksempel sko og tasker, det er som en hobby for dem, men det skal der også være plads til, bare jeg ikke skal deltage i de priser der forlanges for mærkevarer. Jeg kan finde andre sjove måder at bruge penge på, men hver sin lyst. smiley

    Man sætter ikke spørgsmål ved når en golfer køber køller til flere tusinde kroner, så jeg syntes ikke at det er en fejl at shoppe dyrt, det må man selv prioritere. smiley smiley


  • #33   4. sep 2016 Som kisser siger så går jeg også meget op i mit udseende, pænt klippet hår, ingen sorte negle, ikke lugter af lort og lagkage, besættelse og selvoptagethed - tja så må det vel være det. Mange mennesker er fokuseret på nogle få ting og dygtige til det - de er måske ikke særlig sociale men det gør dem ikke til dårlige mennesker.

    I mine unge dage var jeg da også meget speciel og skilte mig ud og havde en meget snæver omgangskreds af folk som helt helligede sig pc'en at kunne koble på universiteter verden over før man begynde at lave en protokol som gjorde det muligt at komme på det store netværk.

    Man blev kaldt nørd af folk som ikke forstod min fascination af den elektroniske databehandling som man kaldte det dengang. Vis modem kunne man koble op til universiteter verden over og dele viden via et bbs system - Bulletin Board System.

    Man gjorde grin af min nørdet hed men i sidste ende var det os som gjorde forskellen som mig selv havde lavet dele for Netscape(browser) og modem software for Cisco.


  • #34   4. sep 2016 jetset: #25 - jeg kan se, at du modsiger dig selv: at være ekstrem meget fascineret af bestemte emner kan vel ikke være alt mellem himmel og jord eller hvad mener du egentlig ??

    Hvad mener du?


  • #36   4. sep 2016 Nå jeg kom til at slette det igen,
    men det kunne i princippet være skosåler, man var ekstrem fascineret af - f.eks.


  • #38   4. sep 2016 jeg kan godt lide bryster...hvis det engang bliver en mode

  • #40   4. sep 2016 Det virker altså lidt som om mange i denne tråd egentlig blot er kritiske overfor det der ikke lige interesserer dem selv og derfor er de kritiske overfor de der har en anden holdning og benævner dem med diverse nedsættende bemærkninger.

  • #42   4. sep 2016 Gider ikke svare fedtegreve. Du er mig alligevel for underlødig.

  • #43   4. sep 2016 Jeg vil tildels give dig ret, EWS.

    Britta gider jeg slet ikke, jeg var klar over hendes sarkasme - hold dig til alle dine finurlige bogstavlege, som fylde hele gruppesiden, at du vil være det bekendt, det tager fokus fra det, som virkelig kan læses, det kan alle dine bogstavlege ikke smiley

    Skriv nyt ord med 6 bogstaver
    Skriv et gade navn
    Skriv nyt ord - start med ...
    Skriv en sætning hvor o ....
    Skriv et navn i alfabetisk ....
    Skriv et nyt ord start med ....

    Det er dræbende, men fortsæt du med at være selvhøjtidelig, jeg gider dig ikke.


  • #45   4. sep 2016 smiley smiley smiley smiley

  • #46   4. sep 2016 Er sikker på, at jeg er havnet et helt forkert sted, hvor der er nogen i puberteten, skal overgå hinanden i platte kommentarer.

    Er I ude på at jage folk væk???


  • #47   4. sep 2016 Jeg syntes ikke at der er så mange negative ytringer, jeg holder selv på at alle har ret til deres egen mening, og fejl. Som jeg påpeger, nemlig påståelighed, lider mange af, men det er der en løsning på, som jeg nævner, nemlig Google.
    jeg ved ikke om jeg kan fremkalde et svar fra Erik, eller er du også irriteret på mig. smiley smiley smiley


  • #50   4. sep 2016 Næh kisser jeg skal da gerne svare - jeg opfattede det bare ikke som et spørgsmål, men blot en kommentar.
    Rigtigt at man kan google, men man skal være lidt påpasselig med den kilde man læser for der findes en masse vrøvl og sludder.


  • #51   4. sep 2016 erik

    smiley ja det lære man speciel i debat at sørge for kilde fasthed.


  • #52   5. sep 2016 #50.
    Med alt respekt så er der ikke stillet spørgsmål her i foregående indlæg.Kun i mit indlæg #47,
    Og det var direkte stilet til dig Erik. jeg ser ingen andre spørgsmål, heller ikke negative kommentarer fra min side. Og for så vidt heller ikke fra andre.

    Vi giver tværtimod udtryk for at alle må have lov at have deres meninger og hobbyer, og andre skøre ting, bare vi selv får den samme frihed. Intet som helst negativt der.

    At Sten og du sætter spørgsmålstegn ved google er så langt ude, Jeg mener at Wikipedia er en velrenommeret søgemaskine. I gamle dage stod den på vores boghylder i form af leksikoner. Og der sidder døgnet rundt mennesker og tilfører nye emner. skulle den ikke være troværdig, det kan jeg ikke tro på.


  • #53   5. sep 2016 kisser

    Det jeg mener er at kryds revidere oplysninger, det er ikke et spørgsmål om at wiki er rigtig for alle kan jo bare skrive noget der uden dokumentation.


  • #54   5. sep 2016 Der har jeg ellers læst noget andet, nemlig at alt bliver dobbelt tjekket, og undersøgt før det skrives.

  • #55   5. sep 2016 så prøv lige at sætte dig ind i de regler på wiki, ja de kan anfægtes men det kommer jo an på om det bliver gjort....

  • #56   5. sep 2016 Det der med at google -- jeg har stadigvæk alle mine opslagsbøger -- og mange gange, eller som regel hver gang, jeg har slået op i en bog, så går jeg lige en tur på google og tjekker, om det det nu er en opdateret information -----

    og så vidt mulig, hvis ikke jeg er helt sikker på infoen, så undlader jeg at bruge den

    Det er så noget helt andet, når man skriver noget ud fra sine egne fornemmelser af livet og verden og dagen og vejen ---
    da er det nærmeste man kommer info, alt det man har læst og hørt og oplevet gennem livet, som har påvirket en -

    Vi bliver jo påvirket hele tiden.


  • #58   5. sep 2016 #30 - Kisser, det har jeg heller ikke, men vi kan ikke undgå at støde på dem IRL som på nettet. Hvis min påståelighed kan dokumenteres, så har jeg ikke svært ved at smide håndklædet i ringen og sige OK, du vandt smiley

    Og jo, at gøre noget ud af sig selv, er kun positivt og det gælder både for kvinder og mænd, dog kan jeg godt gå ud med skraldespanden uden at have gjort noget ved mig sæææl smiley smiley smiley


  • #59   5. sep 2016 Hej Alis - længe siden smiley - mon det er den positive jantelov du tænker på ??

  • #61   5. sep 2016 Jeg havde ikke møntet min kommentar på nogen speciel, jeg tror at de fleste af os gerne vil have ret for eksempel når vi vædder.
    Jeg har bestemt heller ikke noget at imod at vedgå at jeg havde uret. Stivsind er ihvertfald ikke en af mine fejl. smiley smiley smiley
    Jeg kan godt lige smyge mig ud med skraldespanden men tjekker om der er nogen smiley smiley smiley Sikke noget hva.


  • #62   5. sep 2016 Alis - du har da altid haft noget imod, alle de typer jeg nævner i mit indlæg, så det er mig uforståeligt, at du kan have sådanne kommentarer, men tænker så, at Britta måske er din veninde smiley smiley smiley

  • #65   6. sep 2016 Så blev jeg så meget klogere. tak Lone. jeg skal huske det. smiley smiley

  • #66   6. sep 2016 Jamen, det samme læser jeg på den danske Wikipedia, Lone smiley

  • #67   7. sep 2016 Selvhøjtideligheden skader hjernen. Jeg er slet ikke i tvivl, de har en særpræget attitude, der ikke fremmer venskaber men fjendtlighed.

    https://www.experimentarium.dk/forsiden/viden/nyt-fra-naturvidenskaben/artikel/selvhojtidelighed-skader-helbredet/


  • #68   7. sep 2016 Jeg kommer til at tænke på de der, der træner helt vildt og får større og større muskler
    Skyldes det selvhøjtidelighed, når musklerne ikke kan blive store nok?



  • #69   7. sep 2016 Det er nok nærmere manglende selvværd...

  • #70   7. sep 2016 Ja det lyder rigtigt Fister ----

    Jeg har svært ved at klassificere "det at være selvhøjtidelig" ---
    Er det noget med ikke at være i stand til at registrere, at der findes andre mennesker, der tænker anderledes end en selv

    Når jeg googler så kommer der straks en hel masse om narcissisme og personlighedsforstyrrelse - som vel er en del af det --


  • #73   7. sep 2016 #72 - det har du helt ret i, men midt i selvhøjtideligheden, glemmer de fleste at give plads til, at andre også kan have lov til det samme.

    Vi kan hvile i os selv og det er faktisk dem, som ikke er selvhøjtidelige, det er dem, som giver plads og dem jeg kan holde ud at være sammen med.

    Det er også dem, som kan finde ud af at lytte det er mennesker, jeg sætter pris på.


  • #74   7. sep 2016 Selvhøjtidelighed har mange nuancer, hvis man for eksempel ikke kan tåle at der bliver lavet grin eller ironiseret om ens person,

    Hvis man har en meget selvcentreret tankegang. smiley

    Hvis man mangler humor. smiley

    Hvis man er stejl og stædig. smiley

    Hvis man altid vil have ret. smiley

    Så er man efter min mening ramt af selvhøjtidelighed. smiley smiley


  • #75   7. sep 2016 BINGO Kisser, godt at få sat ord på smiley smiley

  • #77   7. sep 2016 Ja, og udenfor smiley

Kommentér på:
De selvhøjtidelige ....

Annonce