{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

House MD
House MD
Tilmeldt:
17. sep 2014
Emner: 6 Svar: 251

Hvordan vil du definerer racisme? {{forumTopicSubject}}

Har lagt til at mange bruger ordet racisme hver gang man siger noget nedsættende til en udlænding eller siger man ikke bryder sig om en udlænding.

Er fuldt ud klar over hvad det betyder, som ordnet også selv beskriver det.


"diskrimination eller fjendtlig holdning over for grupper af mennesker pga. deres etniske baggrund og fremmedartede udseende, kultur" - http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=racisme

Men derfor ved jeg at socialt set, har mange et andet syn på hvad racisme er. Så derfor vil jeg gerne hører hvornår folk synes noget er racistisk.

Grunden der startede det her, var fordi en udlænding i min klasse (var lidt flabet) dog ikke nok til den måde læreren reagerede på. Læreren bad eleven gå ud, da eleven sagde at hun ikke skulle vende ryggen til når han talte. Det gad han så ikke og hun hentede så rektor. Mens hun var væk snakkede alle jo om hvor racistisk hun var osv.

Men mener jo ikke dette er racisme, da hun ikke så ned på en miniotetsgruppe, men tilsedynladende bare ikke bryder sig om ham. Valgte dog at holde min kæft.

Det havde tilgengæld være racisme hvis hun generelt ikke kunne lide indvandrere.

Hvad er jeres egen definition på racisme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vil du definerer racisme?
  • #1   15. apr 2015 Det ord siger mig ikke noget længere, det er blevet så udvandet.

    Hvis jeg siger at de fleste voldtægter i Danmark bliver begået af udlændinge, så er jeg racist, også selvom det er den faktuelle sandhed.

    Hvis jeg siger at dem med brune øjne er smukke, får jeg kælne klap på kinden, men siger jeg at dem med blå øjne er smukkest, er jeg racist.

    Nu kan jeg så både lide blå og brune øjne, så hvad fanden.


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #3   15. apr 2015 Mark -

    Præcis. Ligesom, en 'sort' kan sige han er stolt af at være hvid men en hvis kan ikke sige at han er stolt af at være sort. Det bliver i hvert fald set mere ned på i samfundet.

    Rasse - Du har et evigt ret. smiley


  • House MD
    House MD Tilmeldt:
    sep 2014

    Emner: 6 Svar: 251
    #5   15. apr 2015 Det kalder jeg da også mine indvandrer venner. smiley

  • #8   15. apr 2015 Jamen der gælder helt andre regler for udlændinge end for etniske danskere, det må vi efterhånden erkende.

    Jeg kender en farmakonom, på apoteket hvor han arbejder kommer der mange indvandrere. En del af dem, har det med at åbne varene ude i selvvalg og kigge på indlægsseddel etc. - Hvis de finder behag i varen, tager de en anden, da de ikke kan finde ud af af at lægge indlægssedlen ind igen. - Så man bruger pænt lang tid på at ordne disse varer efter dem.

    Jeg skal ikke sige at danskere ikke kunne finde på at gøre det samme, men er sikker på det er mere begrænset.


  • #10   15. apr 2015 Rasse.

    Du skal forholde dig til det oprindelige, nemlig ordet "racisme", for ellers kommer der også religion ind i det.

    Kan vi ikke bare snakke om islamisk sex, nogen der har en god hjemmeside?
    Vil gerne se to arabiske piger på 18 i en lesbisk 69´er.


  • #12   16. apr 2015 Nogen siger at min falske web er racistisk, men den er bare lavet som en joke.

    profilbillede
  • #13   16. apr 2015 Det er håbløst at debattere racisme i dag da alle har deres mening hvor grænserne går, og det har efterhånden mistet sin betydning.

    Svenskere er skrækslagne for at være racistisk som at man nu har redigeret i Pippe Langstrømpe så hendes far ikke er negerkonge.
    Hollands bank dropper sparegrisen for det er ikke politisk korrekt,
    England- de 3 små grise er fornærmende overfor muslimer.
    Sverige - Tintin truet af forbud fordi man mener den er racistisk

    Så det varer nok ikke længe før at man også forbyder Lille Per: Jeg har set en rigtig negermand.

    Hvis man med et ord skal beskrive racisme så må det være "hysterisk"


  • #14   16. apr 2015 Der er mange der ikke ved hvad ordet betyder og hvornår man kan bruge det.

    Man er ikke racist når man nedgør en religion.

    Hvis jeg siger at hvide mennesker er bedre end sorte mennesker, så er man racist, fordi man dømmer en anden ud fra et visuelt standpunkt.

    Man kan ikke dømme en ud fra sin hudfarve eller sin frisure for den sags skyld, men en religion fortæller meget om en levemåde og der er forskellige religioner og levemåder, og der er en masse fakta om de forskellige religioner, så ergo er man ikke racist hvis man taler dårligt om en anden religion.



  • #19   16. apr 2015 Det er et laset ord fordi, det er blevet misbrugt.

    Det er racisme at skrive: Det er begået af en flok indvandrere drenge, det må ikke skrives og siges, for så er det racisme, der skal bare skrives drenge. Det er også racisme at skrive/sige af anden etnisk herkomst, andet udseende end nordisk. Det er også racisme at skriver/sige neger + en helt masse andet.

    Men det er sandelig ikke racisme at kalde danske kvinder for fucking ludere, voldtage dem og behandler dem, som var de svin, for omvendt racisme er ikke eksisterende, jeg har i hvert fald ikke hørt om det.

    Men de siger selv, at de er perkerdanskere, så det er ikke racistisk at skrive det, eller hva ??


  • #25   16. apr 2015 Jeg ved snart ikke.

    På mandag skal der være en demonstration mod de 3 Nørrebro apoteker, "Nørrebro apotek", "Sank Stefans" og "Svalen", fordi de sælger medicin fra TEVA.

    Og hvorfor?

    Jo, fordi TEVA er israelsk.

    Hvorfor det lige er de apoteker det skal gå ud over, må guderne vide, da alle landets apoteker forhandler TEVA.
    Lige nu har jeg Metoratio fra TEVA som jeg skal spise 2 af om dagen.....

    Er det ikke omvendt racisme?


  • #27   16. apr 2015 Svenske aviser har lavet en streng selvcensur ved ikke at oplyse etnicitet når det handler om kriminalitet. Det gør en ting og det er at man så ikke kan lave statistikker eller på anden måde vise at de fleste voldtægter ikke er etniske svenskere.men begået af indvandre.

    Det er nok det man bedst kan kalde strudse effekten og så undgår man så også at man kan kalde det en hetz imod indvandre.

    Logisk tænkende mennesker ved at problemer ikke forsvinder bare man ikke ser det.


  • #32   17. apr 2015 W.C. Fields sagde engang: Jeg er ikke racist - jeg hader bare alle lige meget.

Kommentér på:
Hvordan vil du definerer racisme?

Annonce