{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Skal jeg få rettet mine tænder?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står i dét lille dilemma, at Gud havde travlt dén da jeg fik mine tænder tildelt, så han kastede dem bare ind med en skovl, og lod derefter mine forældre om at bestemme om de så skulle blive siddende sådan, eller om de væmmelige tandlæger skulle have lov at banke dem på plads...
Min mor syntes tilsyneladende ikke at mine tænder skulle ændres, hvilket resulterede i en nu 22 årig pige, med et knap så charmerende smil - min ikke nok med det, tygger jeg så skævt sammen, at det kan give mig gener senere hen...

Jeg vil meget gerne have mine tænder rettet, MEN der er bare ét enkelt lille problem - jeg skal igennem 2 operationer for det, og ved de operationer er der 50/50 chance for, at jeg bliver følelsesløs i mundvigende og 1 cm ned (hvilket vil sige, at jeg fx ikke kan mærke hvis jeg savler - SOOO Charming)...
Selve forløbet vil tage 3 år, så skal det være, skal det være nu!

Hvad ville I gøre hvis I var mig?
Her er mit galleri, så I kan se hvor slemt det er:
http://www.baboom.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13150&ipc=51795


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg få rettet mine tænder??
  • #1   6. mar 2008 få dem rettet.vil jeg sige.

  • #2   6. mar 2008 <b>Svend S</b>
    Say what?? Hvad mener du med det sidste :o)


  • #3   6. mar 2008 <b>- ' Ðynamic Ð</b>
    Det har jeg skam gjort (da det var ham der fotalte mig om "bivirkningerne"...
    Han siger self. at det vil være bedst at få dem rettet, da jeg for det første vil få et korrekt bid, med også vil blive glad for det - at jeg bliver følelsesløs vil jeg lære at leve med...Og tror han har ret, det er bare dén omgang jeg skal igennem, og så nu hvor jeg er 22 - så skal jeg have bøjlen af, når jeg er 25 :o/

    Synes virkelig det er et svært valg!


  • #4   6. mar 2008 du kunne da også bare få dem rykket ud o få lavet en protese ? kender en tøs der har fået gjort det

  • #5   6. mar 2008 Bunzike - hva mener du med at få lavet en protese?

  • #6   6. mar 2008 <b>Bunzike .</b>
    Haha, den mulighed tæller ikke XD
    Har boet med en klinikassistent, og jeg har fået de ondeste historier at vide, mht. proteser :o/


  • #7   6. mar 2008 Svend S du er lidt skummel smiley

  • #8   6. mar 2008 Jeg kender godt til problemet. Da jeg var ganske lille og gik i dagpleje, glemte min dagplejemor at spænde mig fast i barnevognen da jeg skulle have middagslur. Det resulterede i, at jeg væltede ud af den og slog hovedet ned i jorden og brækkede min næse, kæbe og slog mine gummer af led. Da jeg så begyndte at få tænder, var de selvfølgelig pisse skæve og mange af dem ødelagt. Men det var så heldigvis kun mælketænderne der var det, men de er jo blevet ved med at være skæve.
    Da jeg var gammel nok til at få bøjle fik jeg selvfølgelig det, men min mor besluttede sig til, at det var ok på et tidspunkt og de er altså ikke blevet rettet helt.
    Jeg har efterhånden lært at leve med, ikke at have 100% lige og pæne tænder, men nu ser jeg det egentlig bare som en charme :o)
    Kosmetisk er én ting, men at det kan skade dig på sigt er en anden ting - så jeg synes helt klart du skal go for it.


  • #9   6. mar 2008 kender ikke selv til problemet.

    syndes du er pæn med dine tænder men vil nok sige at du kan lære og leve med og være lam men det bliver svært og leve med den smerte der kommer vis ikke du får det lavet. men se sådan på det at det kan godt være at der er 50/50 changse for og blive lam men ja de 50 af dem er på din side og gode ting sker for gode menesker. jeg syndes du skal gøre det. ikke fordi at du ikke er pæn med dine tænder men fordi du tygger skævt...

    når ja sød slange. men hold den i burdet eller bare søger for den ikke slipper væk


  • #10   6. mar 2008 hvor meget koster det egentlig sådan en operation?

  • #11   6. mar 2008 Jeg havde bøjle i fire år - og var mega træt af det i den tid jeg havde det - men er SUPER glad for det i dag - jeg lignede næsten en hest inden jeg fik bøjle...

  • #12   6. mar 2008 jeg syntes de skal rettes

  • #13   6. mar 2008 <b>* Jelle *</b>
    Aner det ikke - jeg får det gratis, fordi det blev sat igang før jeg fyldte 18...


  • #14   7. mar 2008 Lykke - heldige dig.. var også igang, men så flyttede jeg, og så har jeg bare ikk hørt noget fra dem.. og har altid glemt at kontakte dem.. så nu står jeg også med rimelig skæve tænder som virkelig irriterer mig. :s

  • heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
    #15   18. mar 2008 jeg er 23 går med bøjle skal snart af med dem jeg syntes ikke det er så galt syntes du skal få tid ved en bøjle tandlæge og få deres mening om risikoen de ved hvad de snakker om. jeg ville gøre det hvis jeg var dig.de første 14 dage er værste pga man ikke ved folks reaktion

Kommentér på:
Skal jeg få rettet mine tænder??

Annonce