{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Hvis du kunne vælge .... {{forumTopicSubject}}

Mon ikke de fleste af os her på BB har været ude at rejse, nogle har været jorden rundt og andre kun halv rundt og nogle har nok bare været få steder.

Vi har også med årene fået masser af info om div. lande, samfund, kultur og m.m., så vi godt kan danne os et indtryk, hvor vi nok ikke kunne tænke os at leve.

Men jeg kan kun svare for mig selv, jeg ved godt hvilket land, jeg ville vælge i mit næste liv og det bliver Danmark. Danmark er verdens bedste land at leve i, selv om det koster, det er nok også derfor, det er et godt sted på denne jord, vi har ingen naturkatastrofer, som er værd at skrive hjem om, ingen borgerkrige, får det forhåbentlig ikke, korruption, som der ikke er værd at skrive om, og vi kan stadig komme på hospitalet, hvis vi får brug for det gratis + en helt masse andre ting, læge, offentlige ydelser og m.m.m..

Hvis jeg ikke kan få lov til at vælge, så kan nr 2 godt blive Australien, der er masser af muligheder for et godt liv, og jeg ville kunne klare mig på sproget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du kunne vælge ....
  • #1   29. sep 2018 Ja jeg vil være et skarn hvis jeg ikke skrev Danmark for som du nævner har vi det godt også selv om vi beklager os smiley

  • #3   30. sep 2018 Ja, Ron, jeg ved godt, der er mange giftige dyr i Australien, men det eneste jeg har hørt i mit lange liv, fra disse kanter er, at nogle badegæster, er blevet bidt af Hajer og nogle er så også døde af det. Jeg har aldrig hørt om andet.

    Men den du sætter ind der, hvad er det for en sjover smiley - Alt fungerer i Australien og et sundt samfund, mulighedernes land, har jeg fået indtryk af smiley


  • #4   30. sep 2018 Jeg ville også, som første valg sige Danmark, her har vi det virkeligt godt.
    Australien er svær at få statsborgerskab til, de krævede i hvert fald i gamle dage en god uddannelse for at blive medborger.
    Men jeg ville nok blive på den nordlige halvkugle, måske Schweis eller Østrig, det er smukke landskaber de har der. Og ilt niveauet i bjergene ville være godt for mine lunger.
    Men allerhelst vil jeg genfødes her i Danmark.


  • #6   30. sep 2018 Godmorgen Ron, ja så er jeg aktiv igen, Min pc er gik ellers ned i går, men det var mig selv der var kommet til at trykke på en forkert knap så netværket blev frakoblet, Godt at jeg har tre naboer der er It eksperter
    Håber at alt er vel dernede i varmen, smiley smiley


  • #7   30. sep 2018 Så påtænker du, at bygge en sandhytte i Sahara, som dit næste land, Ron smiley - husk at tage billeder af de fine små sten, som vi kan se, det er interessant synes jeg smiley

  • #8   30. sep 2018 Mit næste liv, hvem siger vi får et nyt liv, og muligheden er i øvrigt ikke overvældende attraktiv.
    Men New Zealand, Canada og Australien er tre gode bud på en ny start, hvis man selv kunne vælge.
    Et land i Nord Europa burde også være et attraktive valg, men for risikabelt at vælge grundet en indvandring der næppe kan stoppes, med mennesker der af religiøse grunde vil gøre alt på sigt til at lovgivningen skal domineres af deres religion.
    Om to hundrede år tilhører Sveriges problemer formodentlig småtings afdelingen, men også Tyskland vil til den tid næppe være et attraktivt valg, men måske vil flere øst Europæiske lande til den tid have udviklet sig positivt set med vore øjne.
    Men jeg vil holde fast ved mine tre lande som tidligere nævnt.


  • #10   1. okt 2018 #8 - jeg kan godt forstå dine valg. NZ er det rene eventyr, der er fantastisk og Canada siges, at minde meget om Danmark.

Kommentér på:
Hvis du kunne vælge ....

Annonce