{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Så er det officielt. {{forumTopicSubject}}


Kongehuset melder endelig ud at "Kong" Henrik er dement.
Det har jeg påtalt i et par år, men det kan undre at det skulle vare så lang tid før man bekendt gjorde det.

Måske er det fordi man ikke vil såre Henrik, fordi han stadig kan følge med i hvad der foregår.

Men det burde for længst have været åbenlyst hvorfor han opfører sig på den måde som vi har set i adskillige år. Jeg har hele tiden ment at sådan en irrationel måde at føre sig frem på ikke kunne være naturlig.
Nu kan vi så finde en undskyldning for ham. Det er en forfærdelig måde at ende livet på. Så fra min side kommer der ihvertfald et UNDSKYLD:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det officielt.
  • #1   6. sep 2017 Så kan han kalde sig kongelig idiot....

    Og så kan han kigge på sine pisse sure druer og sige: Ney en ny vinstok og gøre det hver dag til den samme vinstok.

    Han går en god tid i møde for når han smager sit rævepis, så kan han hver dag konstaterer at det smager af rævepis og terpentin og øjet får det svært, men det er billigt og så bliver man fuld som et svin. #Href De gyldne løver.


  • #2   6. sep 2017 Yes Jeg kender den sang, men er du ikke lidt hård ved ham Polysl, ikke fordi jeg vil forsvare ham, meeen, det er en forfærdelig dom at få, at man langsomt forsvinder ind i en verden hvor man ikke kan genkende sine nærmeste, jeg ville hellere tage livet af mig imens jeg var ved mine fulde fem. smiley smiley

  • #3   6. sep 2017 nej han har været skrub kulret i mange år før han blev dement.. Han sælger sit rævepis som kejseren uden klæder - som vinkender er det uacceptabelt i det hele taget at sende sådan en gang pis på markedet - bare fordi han er prins fodbold.

  • #4   6. sep 2017 Måske er det blot en dårlig undskyldning fra kongehusets side, for at skjule at manden er helt igennem idiot, og har været det i årevis.

  • #6   6. sep 2017 ja det rammer både dem som er kugleskøre og dem som er ikke så kugleskøre.

  • #8   6. sep 2017 ja det er da en mulig forklaring som altid er gangbar i vores verden...

    Det er måske lige i overkanten at kalde ham Kong Henrik.....For den titel har han absolut ikke fortjent... smiley Måske " Kong pivfis"


  • #10   6. sep 2017 Ja, jeg siger også UNDSKYLD. Jeg bilder mig ind, hvorfor han ikke vil hvile ved sin kære hustru, er fordi der allerede er sket skader i hjernen, demens er mere end forfærdeligt smiley

    Men jo, Henrik er franskmand og mange af dem er noget specielle.


  • #11   6. sep 2017 Nu har man bekræftet det, mange har kunnet fornemme i lang tid. Han har manglet dømmekraft og situationsfornemmelse, hvilket har været årsagen til de uhyrlige udfald mod dronningen.

    Da "konen på Amalienborg" meddelte, at kong Henrik gik på pension, var jeg overbevist om, at det var på grund af hans pinlige optræden i offentligheden, at familien var rådet til at lade ham, pensionere.





  • #12   7. sep 2017 #8
    Ja Nasty, jeg husker også den scene, der var han lige ved at lave en Michail Jackson.
    Jeg husker også ved et andet tilfælde, det var vist i Sverige på et officielt besøg hvor han kom med en meget uheldig bemærkning, den var så infantil at jeg undrede mig, men kan bare huske at jeg krummede tæer. jeg har nok fortrængt det, det er også 8-10 år siden. Men allerede dengang tænkte jeg på at det var et tidligt tegn på Demens.


  • #13   7. sep 2017 Det er vist helt normalt at Demens udvikler sig over en lang årrække.
    Men i dette tilfælde har denne udvikling åbenbart stået på i en usædvanlig lang årrække.


  • #15   7. sep 2017 Ronald

    Jeg har også efterlyst hvad han har præsteret igennem årene andet at hyle, pive, sparke til den store guld medalje. Hvis han er dement så har man skjult det ret godt. Men tror ikke på det.


  • #16   7. sep 2017 #14 , Ron.

    Jeg er heller ikke Royalist, så langt fra, men der er så en undskyldning for hans bizare opførsel, det er også lidt forkert at der ikke for længst er kommet en forklaring, det kunne have have været en god ide, at oplyse befolkningen om hans sygdom.
    Og angående hans appanage så burde hans "kone" give ham løn, ikke os.


  • #18   7. sep 2017 #9 - jeg husker ikke denne scene smiley

    Men kære venner - hold lige engang, hvorfor kom I ikke med alle de kommentarer før udmeldingen om den kedelige meddelelse - og helt ærligt, hvad synes I lige Margrethe skulle have gjort.

    Ja, nu skal I lige høre her, min familie og jer, tror Henrik har demens, han er engang imellem mærkelig smiley smiley smiley

    Nej, vel, nu er Henrik blevet udredt og vi har fået besked derom, tænk at skulle give besked til hele den danske befolkning, det må være forfærdeligt i sig selv, husk nu, Kongehuset består KUN af mennesker med følelser smiley


  • #20   7. sep 2017 Jeg må indrømme, jeg bryder mig slet ikke om alt denne tror, vis og vis - selvfølgelig er det sandt og nu glider Henrik lige så stille ud af det hele, der vil ikke være flere, der spørger efter Henrik, demens er enhver mand eje, det må vi sande nu, selv en kongelig kan blive ramt - jeg lider med dem, det er værst for de pårørende, det ønsker jeg ikke for nogen uanset om jeg synes, Henrik altid har været noget speciel smiley

  • #23   7. sep 2017 Jægeruniform - det er et specielt klientel, godsjagter smiley



    profilbillede
  • #24   7. sep 2017 Ronald

    Jeg vil sige med kryds og bolle, han vil for fremtiden gå i panik når han opdager at hans strømper er forskellig....ha ha -demens min bare uvaskede røv...en prut i modvind der dufter at jeg ikke ved hvad....måske af nutidens blomster som vokser omkring borgene..


  • #25   7. sep 2017 Jetset #23

    Hvor er prins fodbold?


  • #26   7. sep 2017 Han er på #17 smiley

  • #27   7. sep 2017 Den glippede lige troede at sælhunde har lært at gå på trapper.

  • #28   7. sep 2017 Giv jer lige tid til at se den her smiley

    http://www.dr.dk/bonanza/serie/438/bryllup-margrethe--henrik/541/bryllupsmiddagen


  • #29   7. sep 2017 Jeg skrev i mit indlæg at det er synd for Henrik, lige som med alle andre, der er ingen forskel på høj og lav når sygdom rammer. Og jeg er sådan set ret så ligeglad med Prinsen ,han og familien fylder ikke så meget i min hverdag, dog har jeg en blød plet hvad angår Mary, hun er mere royal i sin optræden end alle de andre tilsammen, jeg tror at hun er født til sin titel. Men ikke at have respekt eller medfølelse for en person, lige meget hvor meget man hader ham er ikke okay.

    Der må man skille vandende og sige, Jeg kan ikke fordrage den person men har ondt af ham i denne specielle situation.
    Man må hente sine empatiske evner frem.


  • #31   7. sep 2017 Det er lidt underligt med dit Link Jetset, der kører bare nogle biler på en gade
    Der er ingen tale fra farmand.


  • #32   7. sep 2017 Jeg har heller ikke nogen personlige relationer til Henrik, men jeg kan godt sætte mig i deres sted, han er jo levende død nu, det må være mere end rædselsfuldt for de pårørende, den ramte mærker slet ikke det, de nærmeste mærker, hjerne sygdomme er noget af det værste, jeg mener ikke, der findes nogen, der kan helbredes smiley

  • #33   7. sep 2017 Jo, Kisser, hvis du venter lidt, så vil du høre talerne smiley

  • #34   7. sep 2017 # 30. Anella.
    Jeg prøver sådan set heller ikke at diktere nogen noget, jeg giver bare min mening til kende, i alt ydmyghed. at du så ikke har de samme lyster må stå for din egen regning, vi er ikke alle ens, gudskelov. smiley smiley

    Okay Jetset det prøver jeg.


  • #35   7. sep 2017 Et gensyn med gode gamle Frederik, ham kunne jeg virkelig godt lide også Dr Ingrid smiley smiley

  • #38   8. sep 2017 # 36,

    ja nasty, Det er pinefuldt at se og høre på når Frederik skal formulere sig, Det er underligt at han ikke har fået hjælp med sin retorik, han skulle have replik behandling, Det kunne afhjælpe nogen af hans problemer. jeg personligt har lidt ondt af ham, men foretrækker dog at høre på ham fremfor hans bror. Han er i mine øjne en snobbet irriterende person. smiley smiley


  • #39   8. sep 2017 Jeg må tilstå, at jeg ikke er helt klar over, hvad I snakker om ift talegaver. Jeg har altid bare været fokuseret på, hvad talerne indeholdte og der har da været nogen, hvor smilet kom frem. Men jeg vil fremover prøve at lægge mærke til det. Jeg vil bare blive ved med at påstå, at gamle Frederik og nye Frederik har det tilfældes, at de har begge ben på jorden og er aldeles meget menneskelige, jeg kan lide dem begge 2 - er til jordnære mennesker.

    Men hvem skriver deres taler, gør de det selv ??


  • #40   8. sep 2017 Jeg tror at alle har en tale skriver, men det er ret synd for frederik at han ligesom bliver forfjamsket når han skal ytre sig, Og det smitter af på hvad han siger, han hakker også lidt i det, men jeg er nok lidt farvet af at jeg selv ved en hel del om offentlig optræden, og hvordan man afleverer et budskab. men jeg kan godt lide Frederik, derfor syntes jeg det er synd at ingen tager fat i ham og hjælper med hans retorik.


  • #41   8. sep 2017 Ja - men hvordan mon det vil være at holde en personlig tale til så mange mennesker velvidende at det også bliver transmitteret til hele den danske befolkning, men det handler måske om øvelse og nogle bestemte teknikker, men Margrethe hakker også nogle gange.

  • #42   8. sep 2017 Ha ha ja mon ikke, hun kvajede sig et par gange i sin nytårs tale, men det var vist fordi hun havde fået sat stikords kortene i forkert rækkefølge, smiley smiley

  • #43   8. sep 2017 Ja, den kan jeg godt huske, jeg synes det var synd for hende, det må slet ikke være sjovt, når der skal holdes nytårstale, de er nogle gange ret alvorlige og til eftertanke, men hun kan så holde taler på, er det 7 sprog ?? - det synes jeg er flot smiley

  • #44   8. sep 2017 Ja dum er hun virkelig ikke.

  • #45   8. sep 2017 Nej, jeg synes hun har gjort det så godt og fortjener slet ikke, at hun resten af livet skal bære på sådan en stor sorg, det er at skulle leve sammen med en ægtefælle, som bare mister personligheden lidt efter lidt og det er der heller ikke nogen andre, der fortjener smiley

  • #47   8. sep 2017 Kisser.

    Jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden bruger ordet retorik....

    Det betyder jo noget ganske andet end at kunne formulere sig....

    Retorik bruges af Trumph, Putin og sikkert også af den lille fede fra Nord-Korea.

    Retorik er at overbevise andre om sin egen mening, det er forhåbentligt ikke det, du vil have at Frederik skal.


  • #50   8. sep 2017 # 47, Markgreven,
    Retorik (fra oldgræsk ῥητορική [τέχνη] af ρήτωρ, rhētōr "offentlig taler") kan forstås som: 1. Det at udtrykke sig sprogligt for at formidle sine tanker til andre .
    Nu har jeg i mange år undervist i retorik, replik behandling, og stemmetræning, så jeg tror nu nok at jeg har udtrykt mig korrekt. smiley


  • #51   9. sep 2017 KIsser.

    Du mangler noget, ellers ligner det du skriver virkelig meget det fra Wiki:

    1. Det at udtrykke sig sprogligt for at formidle sine tanker til andre med det formål at overbevise andre om sit synspunkt (retorik som aktivitet). Retorik som aktivitet er en grundlæggende menneskelig handling og kan altså iagttages i alle kulturer til alle tider.
    2. Ordet retorik opfindes af Platon, med det formål at skille en tales form (retorik) fra dets indhold, da retorik ikke er Sokratisk dialektik (sandhedssøgende), retorik er derimod overtalelsesevne[

    Såhhh....


  • #52   9. sep 2017 Kisser.

    Du har klippet i teksten fra Wiki....

    Du har vist også klippet i formuleringen, som var længere og anderledes da jeg læste dit indlæg første gang, der var enkelte ord belejligt skiftet ud med andre.

    Måske forståeligt nok, det kan vel være chokerende at opdage at det man troede var en ting, i virkeligheden var en anden, efter så mange år. smiley


  • #53   9. sep 2017 Markgreven .
    Jeg har ingen skjulte agendaer,ihvertfald ikke med hensyn til at føre nogen på vildspor, jeg må så henføre min forsmædelige forkortede gengivelse af fakta til at jeg har arbejdet indenfor teater verdenen hvor det netop var vigtigt at føre mennesker rundt i manegen, og der spiller det retoriske udtryk en kæmpe rolle. smiley smiley smiley

    Så jeg beklager meget at du er blevet stødt over min formulering, og Platon får også min uforbeholdne undskyldning, Så håber jeg at du må få en god dag og weekend. smiley smiley


  • #54   9. sep 2017 sorry problemer med teknikken, kan ikke sætte billeder ind pt. har slettet mine indlæg igen.

  • #55   9. sep 2017 KIsser.

    Godt ord igen. smiley

    Jeg håber blot ikke du vil have Frederik til at lære retorik, lad ham først og fremmest lære at formulere sig, måske en talepædagog kunne hjælpe.

    Men mon ikke man har prøvet, uden større succes?


  • #56   9. sep 2017 Markgreven. Der er ikke noget dårligt i at diskutere. Jeg kunne aldrig blive sur eller vred på dig , jeg syntes da at det er godt at små nappes lidt. Jeg har stort held med det med gemalen. Det giver øvelse. Men jeg er svær at gøre sur, kan ikke bære nag, det er livet sku for kort til. Så alt okay herfra👍😀

  • #57   9. sep 2017 Også okay herfra Kisser
    Jeg er retoriker smiley

    PS.
    Det er Alis også, med stort "R".


  • #59   11. sep 2017 Ha ha Anella der fik du min opmærksomhed, Det er vist en lille smule svært at Artikulere sig på skrift, smiley

Kommentér på:
Så er det officielt.

Annonce