{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Skat det syge væsen. {{forumTopicSubject}}



I min omgangskreds er der en mand der er ladet med talent og god vilje til at tjene penge,
Han er iværksætter og arbejdede et firma op til million status.
Undervejs tog han en partner ind, for at lette på sit eget arbejdspres.

Dette skulle vise sig at være fatalt, han blev bedraget og opdagede ikke at hans firma blev kørt i sænk, da revisionen var overladt til partneren.

Han endte med at skylde 20 millioner i skat, okay tænkte han så vil jeg opsøge skat og tilbyde dem en afdrags ordning, som sagt så gjort.

til skatte medarbejderen foreslog han at betale 200,000 om måneden,
Svaret fra skat var, nej tak det er alt for besværligt, du skal meget hellere erklære dig konkurs,
Så tror da fanden at det flyder som det gør i skat. Der er en slendrian, så det skriger til himmelen, Milliarder fosser ud af kassen og alligevel foreslår de en løsning der indebærer at sige nej til 2,4 mil om året, Men det er åbenbart småpenge for dem, her foregår det i milliarder der tabes. Og hvem må lide for det? du og jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat det syge væsen.
  • #1   27. maj 2017 Typisk, det er endnu et bevis på det idiotiske skattevæsen vi er belemret med,
    gad vide om deres uddannelse er trukket i en automat, der er ingen dødelige der forstår hvad det går ud på... smiley smiley smiley


  • #2   27. maj 2017 Problemet ligger et helt andet sted, man kan sammenligne det med at man som husmoder skal lave et bål i haven fordi strømmen er væk for at stege(koge maden.

    På samme måde er det ikke medarbejdere som har skylden men dem som har leveret et møg system EFI som er skrottet så man manuelt skal behandle alle skatte sager.

    Så vi skal have fat i den/de IT kyndige kolbøtter som ikke har gjort sit job godt nok ved at sikre at systemet virker under forskellige forhold, et system er ikke 100% der vil altid være nogle ting som skal rettes men det koster og vurderingen har så åbenbart været at det ville man ikke så køre man hele skat i sænk.


  • #3   27. maj 2017 Man skulle tro vi var i middelalderen og ikke 2017.

  • #5   27. maj 2017 Ole nu kan jeg så ikke se hvad det kommer sagen ved hvor eller hvordan han skaffer de penge, Når jeg nu fortæller dig at han stadig har likvide midler, han er ikke helt slået ud af kurs,

    men det er typisk dig, du er vist født mistroisk, og vil altid komme med nogle konklusioner der ikke stemmer overens med det man skriver.
    Essensen i den historie er ikke hvormange penge han havde tilbage på kontoen, jeg nævnte ikke at han var gået konkurs, kun at han kom til at skylde skat 20 mil.
    Og hvis du læste teksten som den var ment, så var det skat der foreslog at han skulle erklære sig konkurs. Men som sædvanlig vælger du at komme med dine mistroiske udsagn, jeg har til nu affundet mig med det uden at tage til genmæle, men nu er jeg sq blevet træt af dine mister modsat reaktioner.

    Men hele historien er sand, jeg løber ikke med en halv vind.


  • #6   28. maj 2017 Ja men det jo alligevel 8 år han ville skulle afbetale det over derudover så kommer han så til at betale skat for det han tjener de næste 8 år kan godt se fra skats side at det kan være en dårlig sag for dem. Og er der ikke noget med hvis det er et A/S firma så bliver deres udgifter i konkursen delvist betalt ?

  • #7   28. maj 2017 # 6 .Så meget er jeg ikke inde i det, men i min verden er det fint at man vil betale sin gæld, men du har nok ret i at der er nogle sær love der forplumrer det hele, sådan er det ofte med det offentlige.

  • #9   28. maj 2017 # 8, Indirekte fortæller du mig at jeg er fuld af løgn, det er ret strengt, da jeg aldrig har løbet med en halv vind, Og jeg kender vedkommende, men tro hvad du vil.

  • #11   29. maj 2017 Ja, her kan vi igen se, hvor tåbeligt SKAT er, om jeg forstår det, de samler nok ikke på penge mere. Det er grotekst og hvad er det, som er besværligt, men små fisk gider de godt, det er hovedrystende.

    Men jeg ville da også helst tror, at det bare er en historie, som ole synes, han påstår ikke du lyver, men tror bare ikke på det du skriver, den er sq dagens griner her på falderebet smiley smiley smiley - tag dig ikke noget af det, Kisser, jeg ved, at du ikke er digter i din fritid smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #13   29. maj 2017 Ihhhe hvor du hygger Ole, det er godt at du er underholdt, Nu er du så ligefrem gået i dialog med dig selv.
    Af gode grunde har jeg ikke skrevet alt omkring denne sag, men kun essensen af det, man skal ikke røbe sin kilde, Men Skat har hovedrollen i denne sag, og det har du så misforstået. Du har som sædvanlig din egen hyggelige Agenda. smiley smiley smiley


  • #14   29. maj 2017 Jamen, Kisser altså, kan du ikke lige kopiere hele virksomhedens regnskaber og forbindelser smiley smiley smiley smiley smiley - nogle vil bare have svesken på disken, du ved smiley smiley smiley

  • #15   29. maj 2017 Jow Da, men så har jeg vist ikke min bekendte mere, ha ha. smiley smiley

  • #16   29. maj 2017 Uha - det skal vi ikke have noget af, men pointen er også princippet i det. Jeg kan godt forstå, der er skandaler, når de har sådanne nogle øjne at se med, man tror sq det er en joke, men det er den rene virkelighed, hvor har vi snart hørt om mange sager der er hovedrystende i SKAT smiley smiley smiley

  • #18   30. maj 2017 Tror du så heller ikke på alle de milliarder skat har formøblet, og som ingen vil tage ansvar for, og som af uransagelige grunde ikke bliver udredt så man kan finde og straffe den ansvarlige,
    Det skulle lige være sket i et privat firma, så sad, den der havde fejlen allerede og ruskede tremmer.


  • #19   30. maj 2017 Kisser

    hvad værre er at skat har nedskrevet de skyldige milliarder fra 120 til 20 milliarder, som vil sige at en masse mennesker går fri.


  • #20   31. maj 2017 Det er helt ude i hampen, det er os danskere der lider under de manglende penge, så hvad bilder de sig ind, er skat en selvstændig stat i staten der kan reagere som det passer dem.
    Hvorfor er der ingen der gør noget.


  • #21   31. maj 2017 Vi har selv stemt dem ind, tænk over det næste valgdag.

  • #22   31. maj 2017 Det er kun muligt at stemme på dem der er opstillet... smiley

  • #23   31. maj 2017 # 21, Åh ja kirstine jeg har tænkt og tænkt lige siden sidste valg, men lige lidt hjælper det, de skifter meninger;partier lige så tit som vi andre skifter undertøj.
    jeg mener at når man har stemt på et parti, så skulle det ikke være lovligt at løbe fra sine løfter og skifte parti midt i en valg periode.
    Og hvem, nævn blot en politiker der har stået ved sin mening, og ikke har handlet med partier der har den stik modsatte mening,
    Det gør ihvertfald mig forvirret. Så hvor jeg skal sætte mit kryds, hvis jeg bare ønsker en vis portion fornuft og ærlighed fra et parti, det ved jeg ikke.


  • #24   31. maj 2017 Hvad hjælper det at stemme når der hele tiden indgås studehandler som giver los på deres mærkesager - så det at vælge den rigtige er umuligt.

  • #25   3. jun 2017 Det er demokratiet, når det er værst, ingen partier kan gennemføre deres partiprogram, fordi der er alt for mange, der kan komme ind, SÆT SÅ DEN SPÆRREGRÆNSE OP, hvor tit skal det siges, så kunne det være, der som i gamle dage kunne være partier, der kunne være i flertal.

    #21 - vi kan jo ikke stemme på nogen, som ikke stille op smiley


  • #26   4. jun 2017 Nej det er jo rigtigt nok, svært at vide præcis hvem der får sine mærkesager gennemført.
    Men der er dog nogle retninger man kan gå efter.
    Liberal Alliaance vil have mindre stat og skattelettelser til de rigeste borgere.
    Det går vel dårligt sammen med mer kernevelfærd feks.
    Enhedslisten vil ikke have begrænsninger for flygtninge der zapper rundt mellem lande for at finde bedste tilbud for deres storfamilier som senere kommer til. DF har en anden politik, men er tilgengæld lidt blå idet med nogle velfærds goder osv osv. Det er ikke helt lige meget hvem man stemmer på.
    SF `s mærkesag er ikke skattelettelser til de rigeste borgere. osv.


  • #27   5. jun 2017 DF er gået hen og blevet en kopi af RV, de ved en hel masser og siger en hel masse, men gør ikke noget ved noget smiley smiley smiley - nu er der 2 poser vat, der ikke er til noget, hvordan mon PK har det med det ??

Kommentér på:
Skat det syge væsen.

Annonce