{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Bekymrings skrivelser. {{forumTopicSubject}}



Kommunikationen mellem borger og kommuner er for ringe.

Kundby pigens mor havde sendt flere skrivelser til de sociale myndigheder om datterens Islamisering. Tilbage meldingerne gik på at hun bare skulle tage det helt roligt, det var ikke noget at være nervøs over.

I Tønder sagen skete der præsis det samme. Selv om der blev råbt vagt i gevær både fra lærere og bekymrede naboer, skete der intet.

Igen ser vi det samme tema når vi læser om Slagelses sagen, hvor 3 søstre blev i den grad maltrakteret af personer der var ansat af kommunen til at passe dem. Der var ingen der vågnede op og reagerede på alle de henvendelser der kom fra bekymrede lærere og andre.

I Kundby sagen kunne pigen have lykkedes med at springe en skole i luften med et stort antal tabte menneskeliv som resultat.

I sagerne om børnemishandling vaskede alle deres hænder og der var ingen der sagde undskyld for et liv i helvede til de uskyldige børn.ingen gang en erstatning for svie og smerte vil de punge ud .med. Det er så skamfuldt. Tænk på hvad de blev udsat for, jeg kan som voksen ikke holde ud at læse om det, men de skulle leve med det..

Jeg tænker på at der snart må være nogen der må tage ansvar for de svageste i samfundet, Og så skal det offentlige tage det alvorligt når pårørende og bekymrede medborgere sender bekymrings breve ind.Det er trods alt de personer der kender til hvad der foregår i hovedet på deres nærmeste, og også lærene skal have en fast kontakt til kommunen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymrings skrivelser.
  • #1   21. apr 2017 Ja folk tænker nok mere på at bakke op om besbarelserne og på at bevare deres job overfor chefen, kommunen.
    Mange stemmer jo også gladeligt på borgerlige partier som vil have skattestop istedet for rimelig velfærd.
    Så kommer konsekvenserne vi kan kun bruge pengene een gang ☺


  • #3   21. apr 2017 Claus

    Nu mener jeg ikke man skal uddannes i at læse et brev fra en bekymret moder, som mener at datteren er islamiseret. Man behøver faktisk ikke en uddannelse bare at indset at det her skal undersøges - man burde havde kontaktet politiet som absolut ville tage det seriøst op.

    Men den manglende respons er så til datterens fordel for hvis moderen gentagne gange har kontaktet myndigheder uden der er gjort noget så bære de et ansvar.

    Jeg ville have det enorm dårligt hvis det var lykkedes at foretage de 2 attentater velvidende om at man kunne have afværget det specielt i de her tider hvor truslen faktisk er nærværende.


  • #5   21. apr 2017 #2 Bare det at der bliver reageret er en klar fordel, også selv om det føltes som et overgreb på dig Claus, jeg vil til hver en tid sige hellere en gang for meget end en for lidt.
    Jeg ville i første omgang også blive oprørt over en indblanding, men der er jo en form for åndelig mishandling fra moderens side, og for ham var det et råb om hjælp, fordi han sådan set også er så hensynsfuld over for sin far. at han holder det for sig selv. Og så er det pludselig blevet for meget for den lille mand, åh herregud, mit hjerte bløder for ham, sikke et svigt,.
    Men det er bare så godt at han så har dig og sin reserve mor. smiley smiley smiley

    Men ikke at reagere i de situationer forum emnet nævner er efter min mening utilgiveligt smiley smiley


  • #7   21. apr 2017 Så må der en vis form for uddannelse til for disse front disk husarer, Brevene skal behandles af professionelle børne sagkyndige. De holder så mange møder så et mere kunne måske hjælpe på sagen, det skal sq tages op. smiley

    Og der er næsten altid en skævridning af mand og kvinde, det er oftest kvinden der får de fleste fordele. Det er uretfærdigt smiley


  • #9   21. apr 2017 Uddannelse er skam meget vigtig, så vurderingerne blir faligt overvejede.
    Det er ikke ligegyldigt hvordan man undersøeger børn med problemer. De skal leve med løsningerne resyen af livet.
    Dårlig tacklen kan jo tydeligvis udvikle sig fra små til kæmpe issues.


  • #10   21. apr 2017 I Kundby sagen var det pigens bror der opdagede sprængstoffet i kælderen sam et trusselsbrev med målene for sprængningerne og datoer. Han gik straks til politiet med sin viden, Så endelig reagerede de på deres bekymringer.
    Nogle gange skal der lig på bordet før der sker noget, og så er det lige som for sent.


  • #15   22. apr 2017 Vi var 6 år om at blive hørt, selv ved talrige indberetninger fra kommunen og naboer, der gjorde deres pligt, når et barn bli'r udsat for omsorgssvigt.

    Vores ene datter har været psykisk syg fra hun var i 20erne, og har aldrig været i stand til at udfylde en mor-rolle, selvom hun var i et forhold i 15 år med en mand i job, men som fungerede jobmæssigt på et massivt alkoholforbrug, da lederne på arbejdspladsen selv var afhængige, derfor var dette muligt.

    Vi var til utallige møder med kommunen, skrev til borgmester og børn- og ungeudvalg, og alligevel måtte vores barnebarn blive der, selvom mosteren og onklen i Jylland var aflastningsfamilie og gerne ville ha' hende permanent.

    Først da mor og papfar havde brugt pengene til konfirmationen, fik hun som 14-årig lov til at bo under ordnede forhold hos moster og onkel.

    Vi er stolte af, at vores barnebarn blev student, dog uden tårnhøje karakterer, men blev senere uddannet som sosu-assistent inden for psykiatrien, er blevet gift og venter nu barn nr. 2, men det er ikke altid det ender sådan, fordi kommunens økonomi ikke rækker til omsorgssvigtede børn.

    Vores datter bli'r aldrig rask og opholder sig nu i et bofællesskab.


  • #16   22. apr 2017 #11
    Jeg har selvfølgelig mine personlige grænser ligesom alle andre, men i spørgsmål om børns mistrivsel vil jeg gå langt. Eventuelt søge andre vinkler og støtter, så jeg stadig ku bevare mit job.
    Men du har ret og det er et godt spørgsmål, som man siger 🙂
    Man brænder muligvis også hurtigt ud i sit job, hvis man engagerer sig personligt i alle sager. Det er jo gratis at være kritisk uden ansvar på området. Men det holder jeg næppe op med.


  • #17   22. apr 2017 # 15 jeg kan forstå at i har været meget igennem for at sikre jeres barnebarn et godt liv, Respekt for det.
    Men hvor er det forfærdeligt uretfærdigt at det offentlige ikke kan se hvad der sker, selv om i har skåret det ud i pap, det er ikke okay, og tyder på at det ikke er barnets tarv de tager hensyn til. smiley

    Ofte tager man sig til hovedet over deres disputioner. Men i vandt heldigvis, FLOT. smiley


  • #18   22. apr 2017 Tak, Kisser, jov, det har til tider været hårdt, men jeg havde en mand, der kunne bære mig igennem, men mange bli'r skilt pga. sådanne kampe med det offentlige.... smiley

  • #19   22. apr 2017 Skønt med sådan en makker, det er ofte i problemerne at vi finder ud af hvad man kan og ikke kan, og ofte kan vi meget mere end vi ved, og samtidig bliver man stærkere af modgang. smiley

  • #20   24. apr 2017 #16 - jeg kender en Socialrådgiver på tæt hold - de lærer at adskille tingene, så det ikke går i "hjertet" - det samme gør alle andre behandlere, som har med mennesker at gøre, der arbejdes med rigtige gode teorier, der virker, men problemet er i det offentlige regi, der er alt for mange mellemledere, distrikledere og chefer, div. sager skal igennem først, derfor den langsommelige sagsbehandling - men kommunerne kan desværre ikke finde ud af at arbejde anderledes - derfor kommer der flere og flere sagsbehandlere i private konsulentvirksomheder, som er meget mere effektive.

  • #21   24. apr 2017 Jetset

    Problemet er også at man ikke kan bytte info imellem, skal du bytte info fra fyn til en på Frederiksberg så kan man ikke fordi deres system er anderledes, Win og Linux - så skal man ringe olde kolde dumme idioti systemer og update...vorherre til hest..


  • #22   24. apr 2017 Alle kommuner kører med det samme system, hvor de kan komme ind og læse i borgernes journaler, de skal blot kende cprnr og sidde i den samme forvaltning som den kommune de ønsker info fra.

  • #23   24. apr 2017 ja så jetset

    Det er ikke det som jeg har opfattelsen af, for Frederiksberg afprøver Open Source som er en gratis platform baseret på Linux.


  • #24   24. apr 2017 Polysl, det giver ikke nogen mening, alle kommuner i Danmark arbejder sammen. Men det kan være at kommunerne skal gå over til et nyt system, hvor der så er peget en prøve kommune ud, men ellers har de selvfølgelig samme system.

  • #26   25. apr 2017 Det sker jo også for div. hospitaler, den nye sundhedsplatform, eller hvad de kalder den, nu tager tingene meget længere tid og de har mindre tid til patienterne, godt nok en "sjov" tid vi lever i smiley

Kommentér på:
Bekymrings skrivelser.

Annonce