{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Dommedags pressen {{forumTopicSubject}}



Jeg skulle lige ud at handle i dag, og ved indgangen til butikken står der 2 store stativer med formiddags pressens plancher.

På B.T.s spiseseddel står der at der er en bølge af kræft tilfælde ,der eskalerer, og det især blandt de gamle. Okay virkeligt opmuntrende, det var lige det jeg havde brug for at høre, som 70 årig kan man da sagtens se døden i øjnene, alt fra nu af er bonus, sådan ser jeg på det, Men alligevel har jeg ikke lyst til at se min "dødsdom" proklameret på store plancher især ikke på en Søndag, hvor mit humør var upåklageligt og i top.

På Ekstra Bladets spiseseddel, var det en kæmpestigning af høretab der havde hovedrollen, Virkelig opmuntrende læsning.

Så er det jeg undrer mig over at de på formiddags bladene anser sig selv som selvbestaltede læger udi i alskens sygdomme, er det der pressens initiativ er endt, Jeg ved godt at mange anser netop de 2 aviser som underlødige, og der må jeg nok give dem ret. Er det et medie der skal bringe dødbringende oplysninger iblandt befolkningen eller er det hvad der foregår ude i hele verden de burde bruge deres krudt på.

Tag for eksempel den polemik omkring de danske kvindelige politikeres påklædning og holdning der fandt sted i begge aviser,
Og snak om at dronningens slæb havde en anden farve i år, men at det var den samme kjole hun havde på i 2013 eller i den stil.

Det er lidt mærkeligt i forhold til hvad der finder sted med skats "forkerte" forvaltning af vores penge. Der røg lige lidt lommepenge til befolkningen, eller en ny kyst sikring, drøm selv. men det er minimalt hvad der er skrevet om det emne.

Så var der en en Irakisk flygtning der anklagede et center for at være som en KZ lejer. Han blev bakket op af en præst. men hvornår fik vi gaskamre i Danmark, hvor bliver de sendt på tvangsarbejde, eller nakkeskudt. og alt dette skøjtede aviserne let henover.

Nej så er det bedre at skræmme befolkningen med sygdomme der kan ramme dem, men er det den form for journalistik vi skal se i fremtiden så siger jeg, at de burde skære ned på det uddannelses forløb der finder sted nu, de kan spare mange penge ved at halvere det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dommedags pressen
  • #2   8. jan 2017 Jeg er blind over for al det lort der lukkes ud af ulødige aviser, jeg kigger på dem på nettet men meget i sorteringede grad.

  • #4   8. jan 2017 Godt for dig ole for det er lort der lukkes ud....skulle jeg så ikke bare skrive urigtig eller møg - nej så er det landbrugs eksperter jeg får kommentarer fra.

    Hold da op - følsomme Ole


  • #6   8. jan 2017 Tror det er en storm i et glas vand med flere kræfttilfælde, der har altid været mange der fik kræft i en høj alder og bliver vi ældre er der naturligvis et større antal. Hvad angår manglende hørelse er det de unge der er kommet på listen med deres larmende musik hele døgnet og koncerter med mega-højtalere, hvem kan klare det??? At ældre ikke kan høre er nærmest en folkesygdom og det samme gælder synet der svigter....vi bliver alt for gamle....kun for at ende på et kummerligt plejehjem.... smiley smiley smiley
    Tag det roligt Kisser med det avis-sludder, det var nøjagtigt det samme for masser af år siden, bedre de skrev om vandmasserne det er noget nyt.... smiley


  • #20   8. jan 2017 Ingen neger uden mokka

  • #25   8. jan 2017 Kisser D jeg kan nu godt li en nyhed i nu og næ og jeg har i livet lært at si de dumme ting fra med tænderne, dog er jeg efterhånden blevet så gammel at mellem-rummende i mellem mine tænder er blevet noget støre om jeg så ældes med ynde bliver det store spørgsmål smiley

  • #26   8. jan 2017 For at komme tilbage til emnet #9
    Claus, jeg er overhovedet ikke bange for at dø, og har været så lykkelig som jeg har behov for hele livet. Og jeg lader mig heller ikke skræmme af alle de rapporter som aviserne skriver om,.Så er det kolesterol, og så er det hjertet der er focus på, og jeg mistænker dem lidt for at bruge det som fyld stof, for det er ofte Søndage de skriver om sygdomme.Hvis folk har behov for at få noget at vide om eventuelle sygdomme , så går de vel til lægen, han har trods alt en uddannelse. Jeg går jo heller ikke til bageren når jeg skal have ordnet håret vel. smiley


  • #29   9. jan 2017 Det er sløje tider for aviserne, for før de kan komme på gaden har vi kendt nyhederne mange timer før. Formiddagsaviserne er blevet til halve "uge blade" med lidt af hvert, det er ikke nyheder, men rigtigt, det er lige før, vi falder over disse gadestativer med de skræmmende "nyheder", og jeg er ikke i tvivl om, at det sælger, dog køber jeg dem aldrig, men rigtigt at det vækker bekymring - men det er så bare skrevet af journalister, skal vi vide noget, så går vi til læge.

  • #31   9. jan 2017 Fedte altså, det eneste du kan blive profet i er i spøg og skæmt afdelingen, der skal også være plads til sådan et tilbud i debatter, smiley smiley
    Hvad angår de der lagen øvelses tilbud, så er jeg heldigvis ikke kommet i betalings klassen he he. smiley smiley


  • #34   9. jan 2017 Den ser godt nok lækker ud, den der ålemad og så er det sundt, velbekomme smiley smiley

  • #36   9. jan 2017 Ååårrr .... hvor er du altsååå sød smiley

  • #38   9. jan 2017 Hvor har du ret i at vi skal nyde hvert øjeblik i livet Ron, og kære ven det gør jeg skam også, jeg elsker at vågne om morgenen og være i live, elsker hverdagen og Rovdyret, og det at jeg nu kan bestemme alt i min hverdag selv. LOVE IT som Ole Henriksen siger.
    jeg er fuld af glæde over tilværelsen og priser at jeg er levende. smiley smiley smiley smiley

    Men men men. Det kan jo ikke nytte at jeg skriver en tekst som til Poul Richards sang " er du dus med himlens fugle," det er jo bare la la LYKKE LYKKE.
    og det kan der ikke være mange meninger og kommentarer til.
    Når jeg opretter et emne så er det fordi det er noget der irriterer mig i den måde folk behandler andre og livet på. Og det kan man forholde sig til, og diskutere. smiley smiley smiley

    Jeg ved godt at du er hængt op og klarer skærene ufatteligt flot, sikke udfordringer du må tage stilling, og det der med en drink i ny og næ bruger vi også, hygge skal der være plads til, så sum sumerum , jeg er en livsnyder som dig, smiley
    PS, Rovdyret sagde med et glimt i øjet, foreslå Ron at han kan sætte støttehjul på scooteren, Ide??? smiley smiley


  • #39   9. jan 2017 # 27, Claus jeg glemte at skrive at det gør mig ondt at du har en sådan sygdom som du ved forkorter dit liv, Håber at du må få mange gode år endnu, smiley

    Og Ron den åle mad så lækker ud. smiley


  • #46   9. jan 2017 #40. Ron Håber ikke at han for fremtiden skal kaldes Møghund, Rovdyret passer bedre. hi hi. smiley

    # 41, Claus. det gør mig glad at høre, dejligt med den indstilling. smiley smiley

    #44. fedte jeg håber ikke at det er dig selv du taler om, du har jo lige reklameret om betalt hjælpe service. smiley


  • #48   9. jan 2017 Hyggeligt du er tilbage Ron i folden, men kan godt se du har fået nok at lave, alle tror at det er Åh så nemt at være pensionist, men glemmer at der tit er venner og familie der bliver syge, eller pasning af børn (de bliver aldrig voksne) og børnebørn der skal hendtes og bringes i en uendelighed.
    Ærgerligt du er så langt væk, lidt langt at rejse, nu er jeg ikke lige til Ål, men en spansk sjus ville da også kunne bruget i ny og næ..... smiley smiley smiley smiley


  • #50   9. jan 2017 Må indrømme jeg har det fint med mine nuser katte og en sød søster, plus alle mine venner og malervenner....kan sagtens leve livet uden min datter, og kan jo ikke savne børnebørn jeg ikke kender. Er bange for jeg også er egoistisk på mange punkter, men vi har jo kun et liv går jeg ud fra....Godt I finder ud af det Ron, helt nemt virker det ikke som det er..... smiley

  • #52   10. jan 2017 Tak for tilbudet Fedte, det er sødt af dig.... smiley smiley smiley

Kommentér på:
Dommedags pressen

Annonce