{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

familie "talemåder {{forumTopicSubject}}

smiley
I min familie har vi nogle sjove talemåder som kun de indviede kender til, jeg kunne godt tænke mig at høre om i andre har nogen/noget lignende i jeres familie, for så vil jeg gerne høre dem.

Den første talemåde i familien opstod da vi i venne kredsen havde en sød pige ved navn Mona, hun var nok det som man kalder ret naiv,
En dag, da hun stod udenfor huset, råbte hendes kæreste inde fra huset på hende. Hun svarede ikke så efter flere forsøg var han lettere irriteret, han gik ud og konfronterede hende og spurgte hvorfor hun ikke svarede, hun kiggede intens på ham og svarede:, måske taler jeg kun med "tegente" mennesker. Så efter det bruger vi i familien det ord, og andre ser undrende på os.

Min lillesøster skabte et andet udtryk, hun sagde "Det må vi se i ørene". hendes børn troede fuldt
og fast på at det var sådan det hed, og ikke "det må vi se i Øjnene"
Da hun kom i gymnasiet grinede de andre elever da hu brugte det udtryk, hun var så overbevist om at hun havde ret så hun væddede 100 kroner på det. Så dem måtte min søster ryste op med. smiley

Et tredie familie udtryk stammer fra da min mor, som var lidt fordrings fuld spurgte min datter, efter en uges skolegang, om hun havde lært at stave til hest, til det svarede min lille datter nej mormor, jeg er kun nået til Føl. Så når der er nogle der virker lidt enfoldige siger vi gerne, han/hun er "kun" nået til føl.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jer andres familie talemåder, det ville være interessant. smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  familie "talemåder
  • #3   21. maj 2016 Hvor dejligt at der er nogen der kerer sig om en, Tak Ron, jeg har ellers været lidt her og lidt der i de forskellige tråde, smiley
    Sikke en dejlig blomster mark, smukt. smiley
    men der er så meget at se til i haven og huset skal jo også skinne, så der har været en hvid tornado indendørs smiley smiley
    har du ikke nogle talemåder fra familien du vil dele smiley


  • #4   21. maj 2016 Tjah... I min familie har det altid været "Stiv pik og håret tilbage", jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvad det betyder, men måske fedte ved det?

  • #6   21. maj 2016 Nå nej, det ser jeg....

  • #8   21. maj 2016 Min oldemor har altid kaldt folk som er svage, giver andre skylden, ikke gider noget, meget selv centreret: for

    PIVLING

    Ordet som jeg mener stammer helt fra den tid min familie kom til Danmark fra polen. I mange år var ordet ikke at finde men lidt Google giver dog et resultat som er: et lav intelligent dyr som kun er modig hvis den har lederen ved sin side som fortæller hvad den skal gøre.


  • #9   22. maj 2016 Det kan være svært at beskrive, for det skal høres, når min familie taler sammen, ret skørt smiley smiley smiley

  • #10   22. maj 2016 Dejligt at blive savnet Ron, i går gik hele min dag med den årlige malertur i Asserbo, morgenmad, skøn frokost som Aages og hjemtur ca. 18, og jeg var helt kvæstet om aftenen orkede ikke engang mine søde venner på BB. smiley smiley smiley

Kommentér på:
familie "talemåder

Annonce