{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Westergaard .
Westergaard .
Tilmeldt:
23. maj 2011
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 50

Aftale med kammerat :/ {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg vil lige høre hvordan i ville reagere hvis det var jer der sad her.

Min kammerat spurgte i sidste uge om jeg ville med ud og fiske idag søndag. han ville hente mig omkring kl. 5:30 her til morgen så vi kunne komme tidlig ud inden varmen tager ved for alvor. jeg skriver så til ham igår om han er sikker på han er her omkring 5:30 idag for ellers ville jeg ikke stå op kl. 5 for at gå i bad. Han skriver så at han lige smsér inden køre hjemmefra. Jeg står så op her til morgen kl. 5 og går i bad og har luftet hunden og sidder sådan set klar til at blive hentet. Nå klokken bliver så 5:30 og han er endnu ikke kommet og inden lyd givet fra sig. klokken bliver så 5:50 og jeg modtager en besked fra ham hvor der står at han er mega bagstiv og om vi kan vente nogle timer med at tage ud at fiske.... Her sidder jeg så og var klar til at tage afsted som aftalt og så får jeg den besked. Jeg skrev til ham at det var nitten at jeg sad klar her og ventede og skrev at han selv ville blive sur hvis det var ham der sad her og ventede hvorefter han så afblæste ved at udsætte det i flere timer. jeg får så en besked tilbage hvor i der står jeg da bare skulle have ventet med at stå op til han skrev at han var på vej efter mig og at han endnu ikke er klar til at køre fordi der røg druk i den igår.

er det mig der overreagere ved at blive sur? eller hvordan ville i reagere?

kun seriøse svar tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aftale med kammerat :/
  • #1   31. jul 2011 jeg ville nok blive rimelig sur... forstår godt hvorfor du er stået op for at være klar som ellers aftalt... at han så ikke kommer ja det er så ikke din fejl... så forståligt nok at du bliver mopset...

  • #2   31. jul 2011 Jeg ville satme også bliv sur, hvis der er noget jeg ikke kan snuppe, så er det når folk ikke kan holde deres aftaler, det pisser mig af. Har en bekendt, ja for vil ikke kalde ham kammearat mere. Han gør altid så noget som du beskriver. Man aftaler noget med ham, og han brænder dig af 8 ud af 10 gange, eller også dukker han op flere timer efter man har aftalt.

  • #3   31. jul 2011 jeg var også flippet ud, det er en svinestreg, lig ham på is i et par dage,

  • #4   31. jul 2011 Jah, det er derfor han kun er kammerat, og ikke ven jo !

  • #5   31. jul 2011 derfor skriver du tilbage "jo det kan vi godt det er fint nok"
    så skriver du til en anden ven og tager ud til ham.. når så din fiskeven er hjemme ved dig og du ikke er hjemme siger du bare "hov, glemte vi havde en aftale, kan vi gøre det en anden dag ?"
    så kan han få lov til at køre hele vejen ud til dig med tømmermænd, for at køre hjem igen smiley


  • #6   31. jul 2011 Thor som jeg læser det lyder det som om de sku tidligt afsted, hvis man ved man skal op kl 5 så er det meget dumt at gå på druk og drikke så meget, så man ikke kan køre kl 5 vil jeg mene..

  • Mette  M
    Mette M Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 164
    #7   31. jul 2011 Jeg ville også blive sur. Hvis man har en aftale kl. 5.30 næste morgen tænker man da heller ikke for langt, hvis man så går ud og drikker sig fuld - han må da kunne regne ud, at han så ikke ville være i stand til at køre. Det er ikke et regnestykke, der er særlig kompliceret.
    Jeg synes du skal undgå at lave flere aftaler med ham.


  • #8   31. jul 2011 Han kunne i det mindste ha skrevet til dig igår aftes at han var røget i druk, og at han nok ikke var klar så tidligt.

  • #9   31. jul 2011 Så er det heller ikk værre end det vel ? smiley

    klart det er irriterende, men alle fucker sq da op i den en gang imellem, også venner imellem, så hvis du skal forklare ham at du ikk magter det der så aflys helt idag, så fatter han den nok, men lad nu vær' med at gå i koma og ikke snakke med ham nogensinde mere osv. - det er jo bare at overreagere.



  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #10   31. jul 2011 Folk der ikke kan overholde deres aftaler over for venner, er ikke værd at samle på. Længere er den ikke hvis du spørger mig.

  • #11   31. jul 2011 Han kunne jo have skrevet/ringet tidligere at han nu var ude at drikke , om i så ikke kunne udsætte det.. Men ja " En aftale er en aftale "

  • #12   31. jul 2011 Så har du jo bare en til gode til næste gang, hvor du kan lave samme nummer.. Så kan vi se hvor sjovt han synes det er..

  • #15   31. jul 2011 havde sgu osse været sur han kan jo bare la vær med at drikke dagen inden og hvis han ikke kan lave en fast aftale så gad jeg ikke ha ham som ven... (:

  • #17   31. jul 2011 Flink buddy du har dig smiley

    I det mindste kunne han have sms'et at have var røget på druk.


  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #20   31. jul 2011 Det er ikke alene dumt, det er respektløst.

  • #21   31. jul 2011 Som jeg forstår det, var det kammeraten der selv havde inviteret på den tur, ergo så regner man jo med, at det er fordi personen gerne vil afsted, og ikke brænder en af!? Det var jo noget andet hvis det var dig der havde inviteret, og ham der havde været i tvivl om han kunne tage med.
    Altså jeg var også blevet sur og havde skrevet det til ham som du har. Men så glem det igen, du har jo forklaret ham hvordan du føler, og hvis kammeraten er det værd, så tager han det til sig til en anden gang smiley


  • Mette  M
    Mette M Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 164
    #22   1. aug 2011 Thor:
    Jo, - det har mange af os nok, men måske i en lidt anden alder end hvad jeg tror TS´s ven har.
    Jeg har måske nok lavet den slags stunts et par gange i de første teenageår, men så har jeg da lært af det. Sådan et nummer bør man ikke lave hvis man er et voksent menneske - det er direkte respektløst overfor TS og jeg ville godt nok også blive sur hvis det var mig.


  • #24   1. aug 2011 Set på den lyse side så var der mulighed for at få noget ud af dagen

  • #26   1. aug 2011 Camilla Tilla:
    Du står ikke alene her - jeg passer også altid mine aftaler, for det er da det mindste man kan gøre!

    Jeg forventer af mine venner at de overholder de aftaler vi laver, og jeg kan forstå på det hele at jeg åbenbart er ekstremt heldig med mine venner, for jeg er aldrig blevet brændt af, og ligeledes har jeg aldrig brændt nogen af (medmindre det var pga. sygdom, men som Camilla siger er det en anden sag).

    Personligt var jeg blevet rigtig træt af det hvis det var mig...


  • Rasmus
    Rasmus Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 937
    #29   1. aug 2011 Det der er sødt, Thor, er at du bliver ved med at prøve at overbevise folk om, at de tager fejl og at du har ret. Når du så til sidst finder ud af at det ikke kan lade sig gøre, og at folk ikke er enige med dig, så bliver du småfornærmet og begynder at bruge halv provokerende teenage udtryk, for at få det sidste ord i samtalen. Det er nu meget sjovt..

  • #32   3. aug 2011 thor M : et var ham der inviterede mig ud. Så derfor blev jeg sur da det var ham der aflyste. jeg har på ingen tidspunkt brudt en aftale med vedkomne da jeg selv syntes det er plat at gøre. og jeg ved han selv ville blive pisse sur hvis jeg aflyste. Jeg har intet hørt fra ham siden jeg skrev jeg var skuffet. så noget må han jo vide han har gjort forkert.

  • #33   3. aug 2011 Thor M : Hvis du nu lige gider læse hvad der egentlig er skrevet så står der faktisk jeg har sagt det til ham. men det har du nok for travlt til at se smiley

  • #34   3. aug 2011 Thor M : Det er din mening smiley

  • #35   3. aug 2011 det da ikke nødvendig hver gang at ringe til folk for at sige man er skuffet. en sms er også fin hvis man vel og mærke formulere sig korrekt.

Kommentér på:
Aftale med kammerat :/

Annonce