{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.594 visninger | Oprettet:

FAKTA som muskelhunde ejerne vil hade! {{forumTopicSubject}}

Ja nu er der pludselig konkret fakta der beviser at muskelhunde er dem som angriber og påføre fleste materielle og personskader.
Der er ik tale om noget fix fax men derimod tal fra Danmarks 2-3. største forsikringsselskab, nenlig TopDanmark.

I Metro Express den 17 August på side 10.

Labrador retriver er den mest udbredte familiehund, men samtidig os den der udretter færrest skader.
Her følger listen. Bemærk tallene er indextal!!!

1: Labrador - 1
2: Schæfer - 1,4
3: Broholmer - 1,5
4: Grand Danois - 1,7
5: Bullmastiff - 1,7
6: Alaska Malamute - 2,0
7: Dobermann - 2,1
8: Staffordshire Bullterrier - 2,1
9: Bull Terrier - 2,2
10: Hovawart - 2,2
11: Rottweiler - 2,4
12: Amerikansk Bulldog - 3,5
13: American Staffordshire Terrier - 4,7

Så nu kan alle dem der påstår Schæfer, Labrador/Golden retriver mm laver skader, godt pakke der crap sammen. Dette er den nyeste offentliggjorte undersøgelse og den beviser tydeligt hvilke hunde, der er farligst for samfundet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FAKTA som muskelhunde ejerne vil hade!
  • #1   20. aug 2009 det var på tide med en oversigt der ik er fra 1998

  • #2   20. aug 2009 Nemmerlig og nu har vi friske tal der kun bekræfter det... Muskelhunde skader mest og det er voldtsomme spring fra de 3 mest udbredte hunde til muskelhundene. Det er fra dobbelt til næsten 5 gange så mange skader!!!

  • #3   20. aug 2009 Anonmy J
    Er jeg dum? hahaha
    Flot argument til beviset fra et af de største forsikringsselskaber. Og så giver du mig skylden for at tallene ser sådan ud hahaha
    DOH!


  • #4   20. aug 2009 Du er da dum? har en amstaff og den har hverken rørt mig eller min kone eller min lille søn, og aldrig gøet eller noget af noget, så længe du Passer den ordenlig, gør det klart hvem der bestemmer, og behandle den med respekt. alt afhænger af ejeren.

    Men der i ikke sagt, de stadig er mere voldig ind andre hunde:)


  • #6   20. aug 2009 Der er ingen grund til og genraliser?
    Kender utal af folk der har en muskelhund der en venlig og sød familie hund.
    Det staten sku bruge tid på, var der imod unge mennesker der gir den gas og køre fulde rundt, med forhøj hastighed og alt det crap.


  • #7   20. aug 2009 Chris ! - ENIG!!

  • #8   20. aug 2009 Ja men hvis du køber din hund af en smusket gade sælger, uden stam tavle osv.
    Hvis du har hjerne med dig når du køber hund. ved hva du går ind til. og ikke køber en pitbull eller amstaff som førstgangs hund, er der godt grund lag for at ku opdrage den ordenlig.

    Ikke min mening og nedgøre dig(mr.google)
    Men bliver bare træt af folk skære de små dyr over en kam. Der findes også gode muskelhunde..


  • #9   20. aug 2009 Chris !
    Enig men ville lige fjerne det sidste argument der altid bliver brugt i diskussionerne. Nu er det hermed bevist at Schæfer, Labrador mm ik laver skader af betydning i forhold til...

    Så nu må de små grå igang, så der kan findes et nyt argument eller påstand ;D


  • #10   20. aug 2009 Anonmy J
    Der er lige præcis grund til at generalisere. Alle dem der taler for muskelhunde påstår konstant af især Schæfer laver samme antal skader. Det er hermed bevist at muskelhende laver fra dobbelt til næsten fem gange så mange. Så røg det argument i diskussionerne, og der er faktisk ik flere argumenter tilbage. Taler tallene ik sit tydelige sprog?


  • #11   20. aug 2009 ja der findes skam osse våben der aldrig blir brugt. men derfor er de ligeså farlige

  • #12   20. aug 2009 Siger ik schæfer laver lige så meget ballade smiley ved jeg godt de ik gør, købte en amstaff fordi jeg syntes det er en mega cute und, når man ik fjener hale og cutter dens øre, er det verdens sødeste hund:)

  • #13   20. aug 2009 Anonmy J
    Har aldrig påstået der ik findes rolige og gode muskelhunde, men nu har det bare været diskuteret et utal af gange og hvergang kommer "schæfer, labrador og golden retriever laver mindst samme antal skader". Det er hermed bevist at det er en usand påstand.

    Igen det er ejeren der er fjolset og ik hunden. Den betaler blot prisen for ejerens manglende ansvar...


  • #15   20. aug 2009 Chris !
    Det er accepterede skader, ik anmeldte!!!


  • #17   20. aug 2009 Chris !
    Enig men den er jo ret visende...


  • #18   20. aug 2009 Så snart en muskelhund angriber, går folk amok, hvis de lige gøer eller "lege bider" i en person" er det angreb hvis en schæfer gør det samme, er det fordi den er legesyg;) sådan er livet for mange folk og er fint nok for mig, elsker min hund, og hvis den angriber nogle, vil den også blive aflivet på stedet..

  • #21   20. aug 2009 Det har været inde i aftenshowet engang med en hunde expert. Han siger også, at det er muskelhunden der laver mest skade og er farligst. Det ligger simplehent i generne at den kan angribe. Selvom den er opdraget ordenligt.

  • #25   20. aug 2009 Jeg kan ikke lige huske hans navn, men han er hvis chef, for et firma der tager imod hjælpeløse hunde. Men jeg ved ikke så meget om hunde, jeg så bare lige hurtigt den udsendelse. Han var dog helt uenig med at afskaffe muskelhunden.

  • #27   20. aug 2009 Ja desværre for mange mennesker der ikke kan sige andet end "Ååhh min hund er så sød så sød, den ville aldrig gøre noget". Tror jeg 99% af alle hundejere siger. Ligemeget hvilken race. Selvfølgelig vil vi beskytte/forsvare vores hunde men tag jer nu sammen og lugt kaffen istedet for det fis der. Oversigten siger det hele.

  • #28   20. aug 2009 fedt..

  • #29   20. aug 2009 Mr. Anonymous .
    Fjols


  • #30   20. aug 2009 Hvornår fatter folk at de statistiker ikke kan bruges til en skid!!
    Ja det er da sikkert muskelhunde der står øverst på den liste, men det er sku da på grund af den type personer som anskaffer sig en muskelhund, 90% af alle amstaff osv. er ejet af brianer med tatoveringer i hovedet eller kriminelle perler som ikke opdrager hunden godt nok, derfor ligger de øverst på listen.
    Hvis en labrador havde et "hårdt" udseende som mange muskelhunde har, så ville den slags personer anskaffe en labrador og så ville sådan en statistik se helt anderledes ud.

    Derfor skal der indføres et kursus eller lign. man skal igennem for at man kan få et slags bevis, og hvis man får det bevis, så kan man anskaffe sig en hund.
    Det vil sortere alle de forkerte hundeejere fra...


  • #31   20. aug 2009 Hvornår begynder folk at lytte til de hundeeksperter vi har i landet istedet for at lytte til folk der ikke ved en skid om hvad de snakker om som bare har læst en artikel i en avis...

  • #32   20. aug 2009 muskel hundene skulle have den fine lilla sprøjte man kan få hos dyrelægen, og det samme med ejeren.

  • #33   20. aug 2009 ^^ tumpe, du må jo se om du ka få sprøjte i min og min hund. efter du så har forsøgt det, ska jeg da lave dig om en til sommerhat:)

  • #34   20. aug 2009 Daniel A
    Sorry men du er da et fjols, der modsiger dig selv så mange gange, at du ik engang aner hva du taler om!!!
    Dit indlæg må høre ind under kategorien "dagens brøler" eller "dagens mest komiske indlæg fra et baboom fjols"


  • #35   20. aug 2009 Hvor modsiger jeg mig selv?? Tror det er dig der ikke fatter en brik af hvad jeg skriver

  • #36   20. aug 2009 Daniel A
    Forklaring følger!

    Først siger du man ik an bruge statestikken til en skid.

    Derefter er grunden til at muskelhunde står øverst Brian typer, hvilket er det samme som at statestikken faktisk er retvisende, som du jo startede med at sige den ik var.

    Hvor efter du påstår en Labrador ville ligge øverst hvis den var hård i udseendet. Igen en modsigelse af dit første indlæg.

    Til sidst siger du så man skal have et kursus for at sortere alle de forkerte hundeejere fra, som jo er skyld i statestikkens udseende, som du sjovt nok startede med at sige ik passede.

    Do you see... Først siger du en ting hvorefter du begynder at skyde dig selv i foden med et pumpgun. Dit indlæg virker totalt uigennemtænkt og virkelige nede på Baboom niveau...

    Til sidst får jeg så en sviner uden at du aner det mindste om mine indsigter eller hensigten med oprettelsen af emnet. Her understreger du bare, at du er et fjols, og det er med en tyk fed streg!!!


  • #37   20. aug 2009 Det er da ikke at modsige sig selv, tror man skal være ret dum for ikke at forstå jeg mener det ikke er hunden, men ejeren der er skyld i hunden opføre sig som den gør.

    Hvis det er at svine en person til at skrive han ikke fatter en brik at det jeg skriver, hvad er det så at kalde en for et fjols? Tror du skal stoppe med dit piveri.


  • #38   20. aug 2009 Daniel A
    Har du læst debatten?

    Du siger direkte at statestikken er løgn. CITAT:
    "Hvornår fatter folk at de statistiker ikke kan bruges til en skid!!"

    Og dit citat er løgn, for statestikken giver et meget retvisende indblik i fordelingen af skader påført af de enkelte hundearter. Dermed kan en muskelhunde ejer ik længere påstå, at en Schæfer laver mindst ligeså mange skader, for det er hermed modbevidst!!!
    Og efter du har sagt at FAKTA er løgn begynder du og modsige dig selv og snakke om andet.
    Tror du skal lære at LÆSE & FORSTÅ lille ven.

    Og ja jeg kalder dig et fjols, fordi det taksere dit indlæg virkelig til. Og du understreger det mere og mere...


  • #39   20. aug 2009 Du forstår det stadig ikke.
    Jeg mener ikke statistiken kan bruges til en skid fordi grunden til div. muskelhunde er øverst på den liste er på grund af den type der anskaffer sig sådan en hund og ikke en skid med hunden at gøre.

    Jeg skriver at en labrador hvis den havde et "hårdt" udseende sikkert ville ligge i top 3 på grund af den type personer der ville anskaffe sig den hund, og derfor kan de statistiker ikke bruges til en skid for det siger ingenting om hunden.
    Jo du kan bruge de statistiker til at finde ud af hvilken race de uerfarne, kriminelle perler og andre mennesker der ikke kan finde ud af at opdrage en hund har.


  • #40   20. aug 2009 Daniel A
    Du er et fjols og fatter ik en statestik. Bed om at få lidt skolepenge tilbage... Du er jo helt lost man!!!
    Gu fanden er der en grund til nogle er øverst, og det er nok fordi ejerne ik er kompetente eller magter at håndtere disse hunderacer. Og derfor ser FAKTA ud som de gør.
    Og nej en skades statestik fra et forsikringsselskab siger intet om hunden. Det tror jeg alle i hele verden er klar over!!! Den siger noget om hvor mange skader de forskellige hunderacer påføre mennesker og omgivelserne i form af materialer.
    Men du er håbløs, for du forstår hverken at læse en statestik eller ideen bag sådan en...

    Der er nok os en grund til at det er dyre at forsikre en bil som 18 årig fremfor som 30 årig. Fornægter du os fakta og sandheden der eller hva?


  • #41   20. aug 2009 Hvad fanden har bilforsikring med hunde at gør...

    JA DER ER EN GRUND TIL DE HUNDE ER ØVERST PÅ DEN LISTE, OG DET ER PÅ GRUND AF DEN TYPE MENNESKER DER HAR DEN SLAGS HUND, DERFOR KAN DU SKU DA FORHELVEDE IKKE BRUGE DEN LISTE TIL EN SKID NÅR VI SNAKKER OM AT AFSKAFFE EN BESTEMT SLAGS HUNDE.
    DERFOR MENER JEG AT MAN SKAL TA OG KIGGE PÅ DE PERSONER SOM HAR DEN SLAGS HUNDE OG SÅ SØRGE FOR DE IKKE PÅ LOVLIG VIS KAN FÅ SÅDAN EN HUND, SÅ ALM. MENNESKER SOM KAN OPDRAGE EN HUND SOM MAN SKAL STADIG HAR MULIGHED FOR AT FÅ SÅDAN EN SLAGS HUND!!

    DERFOR ER JEG PISSE TRÆT AF AT SE DE SKIDE STATISTIKER OSV. HVOR MUSKELHUNDE ER ØVERST PÅ LISTEN PÅ DIV. INTERNETSIDER OG AVISER, ALLE VED SGU DA FORHELVEDE GODT AT DET ER SÅDAN, MEN HVAD HELVEDE HJÆLPER DET AT POSTE DE SKIDE STATISTIKER OSV. HVER 2. TIME OG SIGE, SKYD DE HUNDE NU DE LIGGER ØVERST PÅ LISTEN OG ER LIVSFARLIGE!!
    DER ER MANGE DER BARE HURTIGT KIGGER PÅ DE STATISTIKER OG SÅ HAR DE ALT IMOD MUSKELHUNDE OG DE SKAL AFLIVES OSV. FORDI DE IKKE KAN TÆNKE LÆNGERE OG SE AT DET IKKE ER HUNDEN MEN EJEREN!!!
    SÅ HVERGANG DER BLIVER LAGT ET LINK TIL EN ARTIKEL ELLER EN STATISTIK OM MUSKELHUNDE, BLIVER FLERE OG FLERE IMOD DEM.


  • #43   20. aug 2009 Daniel A
    Og diskutere kan du heller ik. Ved du ik at man ser dummere ud, hvis man er nødtil at skrive med stort? Det er blot et udtryk for at ens argument er svagt og man er nødtil at virke fremstormende og aggressiv. Perfekt muskelhunde ejer eller NOGET!

    Og til din info, så er der ingen der har kunne poste en statestik som var retvisende før denne. Alle andre er MANGE år og totalt forældet. Men jeg ser dig gerne poste en statestik som viser samme problemstilling...

    Og hvordan kan du fornægte fakta og derefter sige at grunden til fakta er som de er, er fordi alt for mange forkerte typer/personer har sådan en hund. Så siger du jo reelt at de fakta der er postet er sande. Dermed modsiger du dig selv igen og ja sorry udtrykket, så virker du som en Brian uden et argument...


  • #45   20. aug 2009 mr. google, jeg har ikke nogen muskel hund.
    jeg fornægter ikke fakta kan da sagtens se at muskelhunde ligger øverst på den statistik, men kan du ikke fatte at grunden til de hunde ligger der på listen er på grund af de personer der har hunden, men det er der aldrig nogen aviser eller lign. der nævner de skriver bare med kæmpe overskrift DRÆBER HUND bider igen osv. og næver kun at hunden er livsfarlig osv. uden at nævne noget om hvilken type person ejeren er.


  • #46   20. aug 2009 intelligens smiley

  • #47   20. aug 2009 Daniel A
    Nu går diskussion på at du siger at statestikken er løgn og ik passer... Det er sådan set det jeg har skrevet hele tiden at du fornøgter. Hvorfor statestikken så ser sådan ud, er en anden sag, men derfor passer den stadigvæk.
    Og ja en af de mange problemstilling er den du nævner. Men der er os alt for mange "normale" mennesker der har sådanne hunde, men ik har kompetancerne og overskuddet til at have dem. Det kræver nemlig en masse af ejeren, lige gyldigt om det er en Brian type eller det er Hr & Fru Danmark. Har ejeren ik midlerne og kompetancerne så går det galt, hvilket du jo kan læse af den fremragende statestik, som virkelig sætter hele problematikken i perspektiv!
    Ellers læs *Krusedulle *s indlæg for de bakker det op jeg har skrevet so far...


  • #48   20. aug 2009 nina .
    Så derfor er det vidst bedst at lade vær med at ytre sig, så man ik kommer med fejlagtige informationer, som andre pludselig tror er FAKTA...


    KREO
    Det er sku ik det der er mest af herinde altid...


  • #49   20. aug 2009 Google, desværre ikke smiley

  • #50   20. aug 2009 Nej jeg siger ikke at statistikerne er løgn det har jeg aldrig sagt, jeg har sagt jeg ikke mener man kan bruge dem til noget.
    Hvorfor statistiken ser sådan ud er vel også en temmelig vigtig faktor i hele diskutionen om muskelhunde skal forbydes i DK, eller hvad?
    Selvom det er en brian eller Hr. og Fru. Danmark der vil anskaffe sig en muskelhund, så vil det da hjælpe at både brian tyben og Hr. og Fru. Danmark skal igennem et kursus hvor de skal bevise de har erfaring og overskud til at få en muskel hund, på den måde kan den hundeadfærdspsykolog eller hvem det nu er som skulle står for de kurser sortere de personer fra som ikke har erfaring, tid, overskud osv. til at ha en hund.
    Det skulle selvfølgelig ikke kun gælde muskelhunde, men alle hunde for det er altså ikke kun muskelhunde der kan blive farlige med en forkert opdragelse.
    Samtidig ville man kunne sortere de personer fra som bor i lejlighed og er hjemme 2 timer om dagen fra for de har overhovedet ikke tiden til at ha en hund.


  • #51   20. aug 2009 Nej det er det bestemt ikke Mr. Google

  • #52   20. aug 2009 Daniel A
    CITAT dig selv: "Hvornår fatter folk at de statistiker ikke kan bruges til en skid!!"
    De kan faktisk bruges til en masse!!! Du har jo f.eks selv lige konkluderet i dit indlæg at der er et problem!!!
    Og stop nu med at udvidde det her. Vi har på intet tidspunkt snakket om at forbyde noget eller ej. Vi har diskuteret statestikken og dens oprigtighed. Intet andet!!!
    Og det er fint du vil arrangere kursus, men hvem skal betale? Skal ejerne selv betale de 10-20.000 kr sådan et ursus koster? Og hvem skal efterfølgende tjekke op på det? Politiet, som ik engang har ressourcer til at stoppe svindel eller gadeuorden?
    Har du overhovedet gennemtænkt det med kursus eller er du typen der er bare hopper på en ide fordi den lyder fancy, men reelt intet bekæmper? For så vil jeg skynde mig at foreslå gratis rumture til alle ;D


  • #53   20. aug 2009 For det første så siger alle de hundeadfærdspsykologer jeg har hørt udtale sig at de mener der skal indføres et slags kørekort, og at det er forkert at forbyde en race, burde man ikke lytte til dem der rent faktisk har taget en lang uddannelse indefor hundeadfærd og burde være eksperter? Istedet for at lytte til diverse medier og politikere som ikke aner en skid om hvad de snakker om.
    Du tager heller ikke til lægen og spørger til råds om din bil når den fejler noget vel smiley

    Det kan godt være du ikke direkte har skrevet at dette emne handler om hvorvidt muskelhunde skal forbydes eller ej, men det er jo på grund af alt den dårlige snak om muskelhunde at folk opretter disse emner for tiden.

    Jeg mener der skal laves et dyrepoliti ligesom der er i så mange andre lande.
    Tror du virkelig at sådan et kursus ikke ville hjælpe, men at det ville hjælpe meget mere at forbyde de hunde? Hvem skal så iøvrigt så tjekke op på det hvis de forbydes? Politiet, som ik engang har ressourcer til at stoppe svindel eller gadeuorden?

    Når hundeadfærdspsykologer osv. selv kommer med forslag om kurser og lign. så vil jeg tro at det godt kan lade sig gøre på en måde. Har ikke lige styr på hvor mange penge der ligger i statskassen smiley


  • #54   20. aug 2009 er ikke imod muskelhunde OVERHOVED!
    men det er til at brække sig over at de fleste ejere ikke kan klare presset og derfor skylder skylden på lab od schæfer!
    istedet for at tage hvad der kommer..


  • #55   20. aug 2009 Ja også så tænk på alle de ejere til muskelhunde som er smuttet efter deres hund har slået et andet dyr ihjel eller bidt en person, de er jo desværre ikke med i statistikkerne.

  • #56   20. aug 2009 Der er mange ting der ikke er med i statistikerne ja, derfor synes jeg ikke de kan bruges til noget, det er jo hundens ejer der har ansvaret for sin hund og skal sørge for den uanset hvilken race det er. Det var noget andet hvis det var et vildt dyr vi snakkede om, men det er altså et husdyr hvor det er ejer der har 100% af skylden når en hund angriber eller bid et andet dyr eller et menneske.

  • #57   20. aug 2009 Uanset om det er ejerens skyld eller ej, skal hunden aflives på stedet hvis den angriber andre dyr eller mennesker.

  • #58   20. aug 2009 Ja selvfølgelig skal den det, men jeg mener bare man burde fokusere meget mere på ejeren end man gør nu. Evt. højere straffe hvis man er ejer af en hund der har angrebet eller bidt et andet dyr eller menneske.

  • #59   20. aug 2009 Så få man sikkert bare flere der stikker af fra gerningsstedet vil jeg tro.

  • #60   20. aug 2009 Ja måske, men kan også være man får flere der holder bedre fast på sin hund og holder bedre øje med sin hund.
    Jeg vil sige at næsten alt er bedre end at forbyde dem, da det heller ikke vil hjælpe, pit bull er ulovlig i DK, men der er stadig masser der har dem.


  • #61   20. aug 2009 Daniel A
    Øhhh alle de mennesker der kalder sig hundeadfærdspsykologer, aner sku ofte ik en skid, og lever i deres egen lukkede verden hvor kun favoritracen får komplimenter.
    Desuden svare du ik på spørgsmålet om hvem der skal betale? Du smider bare de mange 100 mio kroner på bordet, så skal jeg nok sørge for at indføre det. Har du ik pengene, så drop et forslag der er utopi...
    Er der overhovedet nogle af disse "hunde specialister" der har overvejet hvilket apparat der skal sættes i værk, for blot at arrangere hundekurser og tjekke op på det løbende?
    Og hvis du mener jeg bygger mit på medierne så tror jeg du tager totalt fejl. Hvor jeg bor diskuteres det slet ik, så det er sku ik fra medierne eller avserne jeg får min info!

    Har slet ik kommenteret om muskelhunde skal forbydes eller ej! Har blot som den første kunne fremvise en ny opdateret liste, der viser det faktiske skadesforhold mellem hunderacerne, med udgangspunkt i den mest almindelige familie hund, nemlig Labradoren.

    Igen betaler du, så ansat endelig et dyrepoliti. Hvis ik så drop drømmene og "wake up to reality"... DK har mega underskud og du snakker om at bruge mange mange flere penge. Tvivler på det er måden at få et land på rette køl igen!!!

    Der ligger i første kvartal af 2009 MINUS 37 mia kr, det samme som hele 2008 gav i overskud. Der forventes MINUS 44 mia kr i andet kvartal og 3. + 4. kvartal tales der pt ik om. Der er 300 mia på bankbogen, så de er væk i andet kvartal af 2010.
    Så brug du endelig en masse penge, så indføres der snart Islandske tilstande!!!!


  • #62   20. aug 2009 Ja for du ved nemlig mere om hundes adfærd end en person der har studeret hundes adfærd i mange år for at blive hundeadfærdspsykolog, nu er du et fjols.
    Sender du også din bil til bageren når du skal ha lavet service?
    Som sagt aner jeg ikke noget om hvad DK har af penge, men gik bare ud fra at op til flere folk ikke ville stille op til div. interviews i tv og komme med forslag de ikke har undersøgt inden de udtaler sig.

    Hvis der bliver et forbud mod muskelhunde, hvem skal så holde styr på folk ikke anskaffer dem alligevel? Det koster vel også penge at politiet skal bruge ekstra tid og midler til det, så det du siger er at der ikke kan gøres noget fordi DK ingen penge har.
    Du kan jo se at det ikke har hjulpet at forbyde pit bull, dem ser jeg mange af i Odense hver dag.

    Der er mange der kun bygger deres viden om muskelhunde på det de høre og læser om i medierne.


  • #63   20. aug 2009 Daniel A
    Næ men kan sige så meget at alle de hunde vi havde hjemme, blev trænet sammen med politiets schæferhunde, og der bekraftede nogle af DKs bedste trænere at de såkaldte "tv-eksperter" mm ofte tog fejl, da deres viden er teoretisk og de intet aner om praktisk håndtering af dyrene. De kender med andre ord ik den enkelte races adfærd, men vælger at slå sig op som specialister på alle hunde. En hunde specialist, har KUN kendskab til en race, alt andet er useriøst...
    Og det er fint du ik aner hva DK har af penge, men du kunne vel komme med et forslag til en finansiering, fremfor bare at foreslå dyre ting. Jeg vil os gerne have en Gallardo, på statens regning... Ligeså dumt forslag, når der ingen baggrund er...
    Tjaaa forbud ville gøre det nemmere at håndtere. For pitbull og xxx (kan self ik huske navnet nu) ligner hinanden 100% og derfor kan folk indregistrere pitbulls som xxx. Dvs du ved ik om det er en pittbull eller en xxx. Derfor ved du heller ik hvilken af disse to hunderacer du ser... Se det kaldes viden, og ik bare medie fakta!

    Og hvis du læste bare lidt emner herinde, ville du os vide at jeg aldrig basere noget på medierne. ALDRIG. Jeg tjekker fakta og går ud fra det... Så kan i andre tror på alt det i ser i tv eller læser på EB...


  • #64   20. aug 2009 Dejlig at se en nyere liste over det. isteet for de gamle der.

    Selvom jeg synes gravhunden mangler...hehe...
    men ja som jeg os læste den ene dag, er jo ikke så tit folk melder de er blevet bidt af en arrig lille gravhund, da skaden normalt jo ikke er så stor som hvis man bliver bidt af en stor hund.

    Synes nu stadig de hænger muskelhundene for meget ud for tiden.
    Du får det jo til at lyde meget være end det er, fordi de kun fortæller om de angreb der har været for muskelhunde, og undlader at nævne dem der fx bliver bidt af en labrador.

    Problemer er jo os bare mange køber de muskelhunde, for at være seje og få respekt hos andre. Og jo nok tit dem det går galt for, fordi de har mere trault med at spille smarte end at få opdraget deres hund ordnelig.
    Synd synes jeg. for er ikke i tivl om der er rigtig mange søde muskelhunde ude i landet...


  • #65   20. aug 2009 Sabine B
    Tjaaa gravhunde påføre vel minimal skade... Er eneste grund til jeg kan se de ik er med...

    Tjaaa et eller andet sted så synes jeg faktisk det er fedt de nu hænger Hr & Fru Danmarks nye favorit hund ud på den måde, for så kan Hr & Fru Danmark se hvordan det er at være idvandre.
    Det er sjovt Hr & Fru Danmark klager over udhængning når det går ud over dem selv, mens de tilfreds smiler når det er Mohammed eller Abdul der er i avisen konstant...
    Men dobbeltmoralen lever vel som den alti har gjort, i bedste velgående...


  • #66   20. aug 2009 ja det jo det, den gør jo ikke samme skade, selvom jeg jo stadig synes den er meget mere voldlig...hehe... men jo også bare mine oplevelser med de forkselllige hunde. men nej, chancen for en gravhund flænser dig er nok ik så stor.... smiley

    Tja på den måde kan jeg da godt se det er lidt fryd for hr og fru Danmark.
    men alligevel synes jeg os det er for meget. Synes det er rigtig trist hvis det skal ende med et forbud.


  • michael e
    michael e Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #67   22. okt 2010 mr. bing

    det er da ikke nogen særlig god statestik hvad med de andre forsikringselskaber og dem som ikke blir meldt??


  • #68   23. okt 2010 michael E
    Så find noger der er bedre!


  • michael e
    michael e Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #69   23. okt 2010 det var jo ikke sådan ment men siger bare der er mange andre forsikrings selskaber som også har hunde forsikrede og de er jo ikke med i det

  • #70   23. okt 2010 michael E
    Jamen snik snak... Hvis du ik kan finde andet dokumenteret, så er din påstand nada værd.
    Og hvis du ik mener at DKs tredje største forsikringsselskab er rimlig visende, så stoler du vel heller ik på meningsmålinger og undersøgelser?


  • michael e
    michael e Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #71   23. okt 2010 10-15 andre selskaber har sku nok flere registreret hunde end det 3 største har det er den eneste dokumentation jeg har men sys det lyder meget logisk

  • #72   23. okt 2010 michael E
    Okay du er typen der aldrig vil stole på en undersøgelse, hvis ik alle mulige deltager er spurgt...


  • michael e
    michael e Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 5
    #73   24. okt 2010 måske men stoler ikke på et selskab ved godt det er et stort selskab men sys vi skal stoppe her forsat god aften:)

  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #74   8. jul 2013 ved godt det er et mega gammelt indslag men har ikke set det før nu, og vælger så at kommentere, lille du som har skrevet det her opslag du følger vidst ikk så godt med, vil hermed fortælle dig at det aldrig har været hundens skyld hvis der er en hund der bider men derimod ejeren, tallene ang muskelhunde er et tal der er sjus for regeringens side så tag dine ord i dig igen, en grav hund bider altså også hvis den ikke er blevet opdraget ordenligt, jeg har aldrig været udsat for en muskelhund der har bidt men derimod er jeg blevet ´bidt af alle mullige andre racer, så hvis i nu gad at danne jeres eget indblik i en hunde race i stedet for at tage alt til jer som i hører og læser. i skal nok os lige tage til overvejelse at de fleste bid finder faktisk sted i udlandet men det har jo ikke en skid med dk at gøre!!!

  • #75   9. jul 2013 Det er egentligt utroligt de muskel hunde ikke er opdraget bedre.
    9 ud af 10 ejere har jo hele dagen til det da de ikke har eller får et arbejde der skal passes.


Kommentér på:
FAKTA som muskelhunde ejerne vil hade!

Annonce