{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Hvorfor er mennesker så onde {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke forstå det, og jeg lærer aldrig at forstå det. Hvordan kan man efterlade sin kat(te), katte er altså ikke affald. Hvis ikke vi af en eller anden grund kan have den mere, må vi sørge for, at den kan få et godt liv et andet sted eller også få den aflivet.

Katte, der har haft en (hule) været vant til at blive fodret, kan ikke overleve i naturen, de får et frygtelig liv smiley smiley smiley

Der er bare så mange katte, der bliver efterladt, så det er helt uhyggeligt smiley smiley smiley

Selvfølgelig skal vi også have en kattelov hellere i dag end i morgen, men min erfaring er, at øretatovering ikke holder så længe, men kan dog ses, at katten har været tatoveret, der skal chip til.

Ååhrr, hvor har jeg det dårligt med at vide det, bliver så ked af det, og det er KUN mennesker, der kan være så onde.

Er der noget at sige til, at jeg meget bedre kan lide dyr end mennesker, her er for mange onde smiley smiley smiley

http://www.dagens.dk/indland/tusindvis-af-katte-bliver-aflivet-nu-kraever-danskerne-en-kattelov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er mennesker så onde
  • #1   25. maj 2017 Min mis er både tatoveres og chippet, og vi har faktisk en som kommer engang imellem som klatre over lågen inde fra naboen og ind til vores baggård så sidder den bare der og kigger op indtil jeg får øje på den og så får den mad.

    er bagdøren til haven åben så går bæstet dælme helt op på 2 sal og sidder og miaver ved min bagdør fordi jeg en gang tog den med op og fodrede den, utroligt de kan huske det.

    Det var så 2 år siden og har ikke set den siden.

    Jeg har haft frivillig arbejde på Inges kattehjem og haft killinger med hjemme, som ikke måtte die fordi moderen fik medicin - hårdt arbejde skal det lige siges at skulle fodre de bæster på alle tider i døgnet men på det tidspunkt arbejde jeg hjemme så det var ikke et problem.

    <Det mest hårde er at de skal tilbage når de selv kan spise fast foder. Du er vant til et leben med killinger allevegne og nogle gange kom man til at træde den over poten så får de lige en trøster og så leger den videre.

    Så ja jeg er fortaler for en kattelov hvor man kan stille ejeren til ansvar for hvorfor den er smidt af et eller andet sted.


  • #2   25. maj 2017 Og ejerne skal sagsøges og have deres straf smiley smiley smiley

  • #3   25. maj 2017 ja det skal være en bøde på mindst 3500 kr som jeg synes skulle gå til kattehjem i stedet for i statskassen. Jeg synes at der er for lidt fokus på kattehjem generelt for de gør et kæmpe arbejde.

  • #5   25. maj 2017 og hvad mener du med det?

  • #6   25. maj 2017 det er da forfærdeligt at man kan opføre sig sådan over for et levende væsen, Uanset om man kan lide katte,( jeg kan) eller ej så er de en ond gerning, Frem med en dyrepolitik der beskytter alle dyr.

  • #9   25. maj 2017 Ham katte-hader-skiderikken kunne jo starte med at sætte et højt hegn op om sin have, så han er sikker på, at der ikke kommer vilde dyr ind til ham og hans fugle.

    Men i hans forskruede verden er det åbenbart mere attraktivt at indfange kattene.
    Hvad han så gør med kattene? Tja, tanker er toldfrie.

    Men han kan være glad for, at han ikke er min nabo.


  • #12   26. maj 2017 Selvfølgelig skal vi ha'. en katte -lov, der er flere katte som kæledyr end hunde.
    Min arv går til kattens værn, de mennesker er så søde, hjalp mig da min kat faldt ned fra altanen på 2...meget sødere end min datter... smiley smiley smiley


  • #13   26. maj 2017 nr 11
    Jeg taler om ham i denne artikel
    http://www.bt.dk/danmark/nardies-kat-kom-hjem-med-trusselsbrev-i-halsbaandet-politiet-er-ligeglade-med

    Jeg kan ikke helt lade være med at grine. Du skynder dig at svare, for så bagefter at vende tilbage og spørge om, hvem det i grunden handler om smiley smiley smiley

    Han må sætte hegn op, hvis han vil holde naturen ude af sin have. Nu er det katte, han irriteres over, men hvad bliver det næste gang: mår, ræve, hjort eller flagermus.
    Hvis man ikke vil have solsortene til at spise sine jordbær, så må man sætte net op over bærrene, og hvis man vil undvære vilde dyr i sin have, så må man sætte hegn op.
    Han kan ikke begå sig med fælder eller skydevåben, fordi naturen ikke er indrettet efter hans hoved.

    Vedrørende efterladte dyr; så skal ejerne hænges, skydes, lægges på hjul og stejle og til sidst udstilles på det lokale bytorv. Altsammen i løbet af én dag.

    Der er så mange muligheder for at komme af med sine dyr, at det er noget forbandet svineri bare at dumpe dem og lade dem lide.

    Som absolut minimum kan aflevere dem anonymt til et dyrehospital eller til et af dyreværnets internater, men man skal ikke bare efterlade dem.

    At man ikke kan lide dyr, er én ting. Men at man ikke kan opføre sig ordentligt, er utilgiveligt.


  • #15   29. maj 2017 #14

    #13 Hvorfor skal han betale for hegn, fordi at folk ikke har styr på sine kæledyr? , jfr. FHHH.

    Fordi han ikke ønske at have alle mulige dyr på sin parcel kort og godt. Vi lukker vores vinduer, døre fordi vi ikke vil have fluer og myg, edderkopper ind i vores huse og vil vi ikke have dyr i vores have, så må vi hegne den ind såre simpel.


  • #17   31. maj 2017 Hvis det er en udekat så er det umuligt at holde den inde på parcellen, uden at man skal til at bure hele haven til - jeg tager min mis med på arbejde og slipper den fri, og så kommer den tilbage ca. kl. 16 - jeg havde nok ikke gjort det hvis ikke det var en vildkat som parkerede sig i firmaet og valgte mig. Men at lukke en kat inde i 8 timer i en lejlighed det er sgu tortur.

  • #19   1. jun 2017 Når du siger, at husejeren ikke vil have alle mulige fremmede dyr ind på sin grund, vil husejeren så heller ikke have grævling, hjort, mus, ræv, osv. ind på sin grund?
    Det er vilde dyr, som "ingen" har ejeransvar for, men det berettiger ikke en husejer til at opsætte eventuelle fælder eller andet i strid med loven.


  • #21   1. jun 2017 Helt klart at jeg har pligt til ikke at lukke den fri på mit arbejde, men som sagt er det en vildkat som har parkeret sig der som jeg tager mig af og med hjem til lukketid - kan man betegne den som vildkat nu hvor den har en ejer? ja faktisk har jeg ansvaret i det den har fået en tatovering og chippet og en sundheds attest.

    Jeg tager den risiko at den bliver kørt ned, eller skudt eller på anden måde kan lide overlast. Jeg havde ikke gjort det hvis den var en inde kat og som killing vant til at være inde. Når vi er hjemme kommer den ned i gården og tøjres så lidt kontrol er der - og mere som sikkerhed at den ikke er løs i et område den ikke løber i som på arbejdet.

    Ingen andre på arbejdet kan komme til den end mig - men sjovt nok hjemme når den er tøjret kan naboer og deres børn godt. Vild underligt.


  • #22   1. jun 2017 En fremmed kat kan nemt skræmmes væk med en spand vand og det husker den, uden at der er sket nogen skade.
    Problemet er dem der skyder katte og hunde med haglgevær, er det ikke forbudt???


  • #23   1. jun 2017 Nej Elizabetta det er det ikke, men man må ikke skyde med riffel i nærheden af bebyggelse. Så aflivning af uønskede katte sker vist mest ude i naturen.

  • #25   1. jun 2017 Katte er ikke onde.... smiley

  • #26   1. jun 2017 katte har frem for hunde at sparker man en kat i røven så ser du den ikke igen, Men sparker ud en hund så slikker den dig i fjæset - føj og den har lige slikket sig i røven.

  • #28   1. jun 2017 Claus G en følelse jeg deler, hader de små hysteriske møg køtere som behandles som børn og klædes ud af folk som er total blæst i knoppen.

  • #29   3. jun 2017 #24 - eej stop lige, er du nogensinde blevet angrebet af en kat, så er det kun, hvis du har fanget den og begyndt at blive ond mod den. Hold nu op !!!

    Og hvad ondt kan min kat gøre på din grund smiley smiley smiley - den kan allerhøjest skide, først graver den et hul og dernæst dækker den det til, så det vil sige, det er det rene gødning smiley smiley smiley


  • #32   3. jun 2017 #30 - jeg har sq aldrig hørt om nogen er blevet angrebet af en kat, hold nu op, jeg synes du er lidt mere end provokerende, men OK det sætter gang i debatten smiley

  • #35   3. jun 2017 Du vrøvler FHHH - jeg har aldrig hørt og ej heller læst om angreb af katte på mennesker med mindre de er modbydelige, så forsvarer de sig, hvilket er forståeligt - katte er sky overfor mennesker, som de ikke kender, så den skal du længere ud på landet med smiley smiley

  • #37   3. jun 2017 fhhh

    Ja det er faktisk rigtigt, men det er for katten en leg, min vildkat gør det også men den markere kun med tænderne, efter hvad jeg har erfaret er det pga. manglende omgang med mennesker i de første 7 uger som er meget vigtig for kattens adfærd.

    Jeg giver den lige en svipper med 2 finger på næsen så stopper den leg.

    Flere katte kan også angribe sine ejer når den bliver altfor stimuleret når man aer den på maven.

    Nu har jeg en vis erfaring med katte igennem 25 år, både med pasning og min egen katte som jeg har haft nogle af. En kat har også en tærskel for kæleri, hvor den med bid, kløer siger: nu er det nok. De med de tendenser lader jeg den selv bestemme ved at den ligger og roder rundt i ens skød eller nusser sin snue mod ens hovedet. Så er vi ovre i det hvor katten bestemmer.

    Katte kan også med bid eller krads sige den ikke har det godt, en kat har en meget høj smertetærskel så man skal altid være obs. på når den ændre adfærd.

    Men angribe mennesker i f.eks. deres have er nok meget få som har oplevet, men hvis man lukker den ind i et hjørne så skal du se ting og sager. Helt bevist lader jeg ikke min udekat få klippet negle for den skal kunne forsvare sig enten overfor hunde eller andre katte.


  • #39   4. jun 2017 Sådan leger mine katte med deres legetøj, er det så også alvor #38 - jeg har aldrig læst eller oplevet, at katte går til angreb i folks haver, det er noget være vrøvl.

  • #41   4. jun 2017 Nej, det er ikke muligt, jeg er 99.9% sikker smiley

  • #43   4. jun 2017 Ole

    Det er svært at argumenterer imod for det er også måden jeg ser det på - bare ikke at Zoo burde eksisterer for at glo på dyr i fangenskab.

    Jeg ved ikke hvor mange af jer som har været ude i en skov kl. 5 forår, og lidt senere når fugle pipper løs fra kl. 4.00, bare vade ind og sætte sig med en kop kaffe og nyde "stilheden" forstået med ingen mennesker, ingen musik, bare naturen i den reneste form.

    Naturen er meget mere end blomsterbede på ens parcel, og det glemmer folk i deres travle hverdag - jeg ville da være ligeglad hvis naboens kat tøffede forbi i min have eller lagde sig der - dog hunde gider jeg ikke, men det er nok mere sjældent det kunne ske for så får de bank af min vildkat for den har en mega lang snor og med de kløer så får de deres sag for.


  • #51   5. jun 2017 FHHH - børn kan være så støjende, at det kan være chikane at være nabo til disse, er det i orden at de kan forpeste en hel weekend med støj, jeg kan slet ikke se nogen forskel i naboens kat og støjende børn, hvad der er irriterende for dig og hvad der kan være irriterende for naboen med støjende unger.

  • #56   5. jun 2017 Stakkels insekter??? De plejer da ikke at leve i fangenskab,
    her hos mig er de alle frie og der er utroligt mange efter den milde vinter... smiley smiley smiley


  • #58   5. jun 2017 Det eneste jeg nakker i boligen er fluer,myg, hader dem, men ellers får edderkopper og andet lov til at være der. Min mis er ret god til at fange myg og fluer og bæstet æder dem sgu. Men hva det er protein.

    Jeg bor et sted med flere børn i en dobbelt ejendom med hver sin gade og elsker både skrig og skrål og kan man ikke tåle det så må man flytte for det er hverdagen og så elsker de min mis som er tøjret nede i haven. Hvis man er nået det stadie at hade børn fordi de larmer, andre dyr, så er man godt nok fuck op. Jeg har ikke haft børn men glæder mig over andres børn i vores lille have med en masse griller - næsten et samfund i samfundet.


  • #64   6. jun 2017 Det er tilladt at skyde en grim nabo hvis han kommer ind i din have. smiley smiley

  • #66   6. jun 2017 Hvad med at skyde alle rådyr så er problemet løst

  • #68   9. jun 2017 #52+53 - det har jeg ikke sagt noget om, at det ikke skulle være irriterende, men du går smukt uden om, at børn kan være mere chikanerende end nogen anden kat, der bare lige strejfer din grund og hvis du ikke vil have andet end dig selv og dine støjende unger på din grund, så må du hegne din grund ind, så er du helt fri eller endnu bedre, bo et sted ude på landet, hvor der slet ikke er nogen naboer i miles omkreds.

  • #70   10. jun 2017 Nu skrev jeg ikke noget om børn i egen have, jeg skrev støjende unger, det kan blive til chikane, hvad skal jeg gøre ved dem, skyde dem, for forældrene kan tilsyneladende ikke dæmpe dem smiley

    Men jeg er da glad for, at du ikke er min nabo, for jeg kunne ikke drømme om at spærre mine katte inde, det er ikke en kats natur, og mine katte generer på ingen måde mine naboer, jeg har i hvert fald aldrig fået klager smiley


  • #75   12. jun 2017 [i]#70 Chikane må du melde til politiet og så må de tage sig af det. Men nu er der forskel på unger ude for din grund og andre folks dyr på din grund. Jr. FHHH.[i/]

    Hvor i er forskellen, jeg kan helt ærligt ikke se den, det handler om chikane uanset om det er dine støjende unger, jeg kan blive chikaneret af på den anden side af hækken/hegnet, de behøver ikke at stå i min have eller mine søde katte, som du ingen gang ville opdage.

    Jeg synes du er ret morsom i dine argumenter, så fortsæt endelig smiley smiley smiley - og ringer jeg til politiet om dine støjende unger, ville de falde død om af grin, du er ret meget morsom smiley smiley smiley


  • #77   12. jun 2017 Ork jo, ForHelvede smiley smiley smiley smiley smiley

  • #83   12. jun 2017 For 100 år siden var det utænkeligt at have katte som husdyr, de boede på gårdene for at holde musebestanden nede, de kom aldrig ind i dagligstuen.
    Problemet er at der er alt for mange katte i villakvarterer, og der er en masse skrigende unger der ikke bliver opdraget til at tage hensyn til naboer.
    Begge dele er irriterende hvis man hverken har kat eller børn og det er forståeligt.... smiley


  • #85   12. jun 2017 #82
    Hvorfor? Fordi at jeg fortæller jer hvordan det hænger sammen?


    Du fortæller, hvordan du ser det. Og der er stor forskel på din indsnævrede forståelse, af hvordan det hænger sammen, og hvordan en stor del af andre ser det.

    Forøvrigt tror jeg ikke på noget af det, du skriver.
    Du skriver kun for at provokere.
    Du gentager dig selv igen og igen og igen, og du bringer ikke noget nyt ind i dine indlæg. Der er ingen reflektion, kun uendelige gentagelser af et par enkelte fraser.
    Det er ikke diskussion. Det er provokation; ikke for at få andre til at se tingene i et andet perspektiv, men provokation kun fordi du kan.

    Lige som et kedeligt stykke legetøj, der kun kan 2 ting. I starten er det nyt og sjovt, men når man så finder ud af, at der ikke er noget nyt at byde på, så mister man interessen og smider det nederst i skuffen.


  • #88   13. jun 2017 FHHH - din påstand om, at katte går til angreb på mennesker, vil jeg meget gerne se en dokumentation på, og jeg vil så efterfølgende give dig en kredit, hvis du altså kan fremskaffe en godkendt dokumentation.

  • #93   13. jun 2017 Godt så, FHHH, nu behøver du ikke spamme tråden med gamle beviser på at katte går til "angreb" - hvem går ikke til angreb, hvis de føler sig truede, det gør selv mennesker.

    Alle dyr+mennesker, går til angreb, hvis de føler sig truet eller på anden måde, er blevet psykisk/fysisk mishandlet, hvilket er helt naturligt.

    Nææh, der hvor jeg vil hen er, at du ikke kan finde en eneste dokumentation på, at katte er angrebsdyr, altså direkte farlige at have gående løs, katte angriber kun, hvis de føler sig truet og det er, når mennesker er onde ved dem, ellers er katte sky overfor mennesker, de ikke kender smiley


  • #94   13. jun 2017 Og iiii ja, hvor katte altså er "onde" smiley smiley smiley smiley smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=a5-XZf47BeE


  • #95   13. jun 2017 hvad ? når man får sin kat tilbage efter måneder så overøser man sin kat og det kan den ikke kapere så jeg forstår godt katten hvis kolbøtten ikke er i stand til at tyde - her til og der - nu gider jeg ikke mere siger katten. Men fjolset forsætter og bliver bidt revet - så eh angreb kan man ikke tale om mere en manglende forståelse for katten adfærd.

Kommentér på:
Hvorfor er mennesker så onde

Annonce