{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Sociale relationer .... {{forumTopicSubject}}

Hvad er det for noget ??

Er du god til at skabe sociale relationer ?? - Familie/Venner. De "kloge" siger: Dit selvværd er afgørende for at kunne skabe gode sociale relationer, det er der nok noget om.

Vores relationer er et spejl af os selv. Har du relationer, der er skæve i forhold til at give/modtage eller relationer, som ikke er understøttende, kærlige eller nærende, så handler det om, hvordan du har det med dig selv.

Et langt liv, når vi er lidt over halvvejs at tænke på, hvem vi har haft som "venner" og hvordan vi også har udviklet os med syn på mange ting.

Jeg tænker, hvorfor jeg stort set altid har haft veninder, der skulle have hjælp og stort set ikke kunne give ..... tænke tænke, det handler nok om mit selvværd eller mangel på samme ...., jeg har aldrig haft den tanke, at jeg skulle mangle selvværd, det ligger måske i det ubevidste.

En god debat om emnet ønskes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sociale relationer ....
  • #1   5. maj 2017 En lidt magtfaktor hvor man giver og intet får, det højner jo ens selvværd, at give skal ikke ses som en magtfaktor og ud fra set personligt for så er det selvvisk og er noget der er lige så dårligt som prins Henriks sure sprøjt.

    Men hjælp fra en skal også ses som selvhjælp som siger at det jeg hjælper med har en effekt en "gave" så personen kan komme videre - elsker at hjælpe uden at forvente modydelse for det er jo slet ikke det som det drejer sig om. Men man skal så også være varsom overfor udnyttelse.


  • #3   5. maj 2017 jeg har ikke haft behov for veninder, ofte syntes jeg at de var lidt latterlige og naive, mit liv er gået med at dyrke familie relationer, og når man skal opdrage 4 børn så er der ikke meget ekstra tid, Jeg vil altid være parat til at hjælpe andre, uden at få noget retur,

    Jeg kan faktisk bedst lide at give end at modtage,

    Nu har jeg så på mine ældre dage fundet 4 veninder fra skoletiden, vi var en klike dengang og er faldet godt sammen, men mit behov for nære veninder er ikke eksisterende, men jeg er glad for at møde andre mennesker. smiley smiley


  • #4   5. maj 2017 Kisser

    Her et mini digt fra mig

    Venskab er at give - dele - forstå -at venskab ikke kan købes og aldrig ender. Det husker os på at livet ikke er perfekt uden en ven.


  • #5   5. maj 2017 Tak Polysl, Du har altså en lyrisk side, godt at vide. smiley smiley

  • #6   5. maj 2017 kisser

    Min søster er også lidt af en digter og vi har snakket om at udgive vores digte - der er omkring 250 - spørg mig ikke om hvordan de opstår de har deres eget liv i vores indre som på et tidspunkt kommer ud.


  • #7   6. maj 2017 Venskab er som et ægteskab, det skal holdes ved lige ellers slutter det.To af mine bedste veninder er desværre døde, men jeg har en del jeg har kendt i mange år. Har stadig venner fra min arbejdsplads og nu en masse malervenner der er meget selskabelige. Som Claus har det med kvinder har jeg det med mænd, og dem er der heldigvis en masse af i min omgangskreds. smiley smiley smiley

  • #8   6. maj 2017 Jeg er også glad for mandlige bekendte, de er nogen gange mere enkle at tale med, de siger tingene lige ud.
    Nogen gange er kvindefnidder for meget for mig, jeg er ikke en sart blomst der ikke kan sige tingene ligeud, og der har kvinder det mere med at omskrive sandheden, og fortælle andre veninder sandheden om en anden kvinde,

    Det der også kaldes sladder, jeg hader det. Derfor er jeg mere på linie med mænd. smiley


  • #9   6. maj 2017 Jeg har faktisk 4 rigtige venner, resten er bekendte, familie osv...venner kan man dele mere dybere ting som nok ville få bekendte til at krumme tæer, så ja et godt netværk få gode venner man kan stole på som hjælper en uanset tidspunkt på dagen.

    Synd for dem som ikke har en rigtig ven -bare en, det er et usselt liv, et netværk som tjekker op på hinanden hvis man ikke har hørt fra dem i flere dage.

    Jeg ringer til min mor som er 86 hver morgen bare lige for at tjekke for vi har set mennesker ligge og rådne op i flere mdr. fordi ingen tager sig af personen.

    Paradokset er at mange er på nettet, medier osv. og hurtig kan skaffe sig info, hvor man helt glemmer den alders gruppe som ikke er - men at man tager det for givet.


  • #10   6. maj 2017 Ej hvor dejligt og at være social er da bare Gude skønt og syntes jeg har venner i alle kategorier - nogen forsvinder med tiden, men har da en del fra min unge dage og jeg vil normalt kalde mig en ven for livet - men selvføleligt findes der dage hvor jeg bare har brug for fred og ro smiley

  • #11   7. maj 2017 Tak for respons smiley - jeg giver lige lidt igen smiley

    En lidt magtfaktor hvor man giver og intet får, det højner jo ens selvværd, at give skal ikke ses som en magtfaktor og ud fra set personligt for så er det selvvisk og er noget der er lige så dårligt som prins Henriks sure sprøjt. Jr. Polysl.

    At give og intet får, jeg går ikke så højt op i det regnskab, jeg giver, fordi det er en glæde for mig, men det ubevidste er nok, at vi tiltrækker sådanne personligheder uden at jeg, har noget at have det i, det kan også bare godt være, at det ligger i opdragelsen, at skulle være stærk, storesøster her smiley Mht Prins Henriks sure opstød, så vil jeg kalde ham Martyr og det er jo noget helt andet, mener jeg.

    #2 - Claus, jeg har det stort set som dig, hvor du har det med kvinder, så har jeg det med mænd, på samme måde som #7 (Elizabetta).

    #3 - Kisser, jeg tror også, jeg er der, hvor jeg bedst kan lide at give end at modtage, og det er nok det der tiltrækker, for mit vedkommende. Og 8# jeg har helt den samme mening - men hvorfor er det sådan ??

    #9 - Paradokset er at mange er på nettet, medier osv. og hurtig kan skaffe sig info, hvor man helt glemmer den alders gruppe som ikke er - men at man tager det for givet. Jr. Polysl.


    Rigtigt - men sådan tror jeg ikke, vi bliver, for vi er jo den næste generation, er vant til "sociale" medier på godt og ondt, det er godt fordi det er hurtigt og nemt, vi kan have kontakt uden at gå udenfor en dør, ondt fordi det måske gør os dovne og måske glemmer vi at snakke sammen, der er rigtig mange, som ikke mere kan finde ud af at snakke i tlf., jeg har lagt mærke til, hvor mange gange, jeg bliver afbrudt, det er måske fordi, jeg er kedelig at høre på, ved det ikke, men jo, jeg synes det er mere end irriterende at blive afbrudt. Det bliver vi jo ikke på skrift smiley

    #10 - Leon, det er skønt med fred og ro engang imellem, det har jeg også brug for smiley


  • #12   8. maj 2017 I historikken har Danmark været god til at give tilbage overalt, men tiden har gjort mange mere hårde overfor omverden. Det er mere Egoet der fodres end alt andet.

    Vi skal også kæmpe med lokale eller lands problemer som gør at nogle trækker mere ind i sig selv - og det er forståeligt for jeg vil hellere være nærværende som mig økonomisk end overfor omverden. Der er ting i samfundet jeg ikke kan ændre på og så er det nærliggende at bruge sine kræfter på hvor man kan i nærheden.-

    Jeg vil hellere støtte en i familien som er hårdt ramt af loftet så deres børn ikke kan have et socialt liv udenfor hjemmet. Flygtninge/indvandre rager mig en papskid - jeg har ikke risikeret noget for at komme her op og få del i vores velfærd, det må de selv kæmpe med ellers kan jeg finde en stor støvle som kan vise dem vejen.

    Uno Family som jeg hørte i Italien som omfatter, familien først- man skal høre den ene skæbne efter den anden efter stramninger i bistands loven både på MX, BT, Avisen - det vælger ud med problemer og ikke en kæft på borgen indser problemet - de melder bare lort ud at en mor med 2 børn får 25000 mdr. hvem gør så lige det.? For hvis det er satsen så skal jeg lige ud og købe et par børn - helst et par mongoler så kommer plejen også oveni så vi nærmer os de 30.000


  • #13   9. maj 2017 Jeg synes selv, at jeg har gjort noget godt, for et par unge mennesker, som var ved at løbe livet af sig, de spænede til bussen og lige før de var ved stoppestedet, kørte bussen, det er bare noget af det tarveligste, jeg bor i et område, hvor der ikke kører bus hver 5. minut - sådan et møgdyr til chauffør smiley smiley smiley

    Jeg holdte for rødt og da det blev grønt kørte jeg ind, hvor bussen stoppested er og spurgte de unge mennesker, hvor de skulle hen, de skulle samme vej, som mig selv, så jeg sagde hop ind, de var bare så søde og taknemmelige for, at jeg gad at have dem med og de takkede 1000 gange, de var ved at gå ud af skolen 9. klasse og skulle videre på HTX, det er så 1. gang, jeg har haft nogle oppe at køre, som jeg ikke kender.

    Normalt tager jeg ikke blaffer, men de her blaffede heller ikke, de så bare så bedrøvet ud, fordi bussen kørte lige for næsen af dem, men det fik jeg vendt smiley


    profilbillede
  • #14   9. maj 2017 jetset, du er bare så sød. Kan godt forstå at de blev glade. smiley smiley

  • #15   10. maj 2017 Tak, Kisser - jeg ville selv blive mere end glad, hvis det var omvendt, men jeg må indrømme, jeg forstår ikke den chauffør, der kan gøre sådan noget, det ville jo ikke komme til at gå ud over forsinkelsen at skulle vente 1 minut ekstra med at køre, nogle mennesker er lidt til en side smiley

Kommentér på:
Sociale relationer ....

Annonce