{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Er kernefamilien en saga blot {{forumTopicSubject}}

Der er efter hånden flere måde at danne en såkaldt "kernefamilie" på afstand. Udover Mor, Far og børn, så er der Mor, Mor, Far, Far, kvinder, der vælger at få børn uden at kende faderen.

Skal det også være muligt for mænd at få ret til børn ??

Jeg ved ikke, om det har været der i flere år, men nu er der også noget der hedder venskabsforældre, det er altså ikke fraskilte par, men venskabsforældre uden følelser for hinanden, men et fælles barn at vente.

Jeg ved ikke, hvad jeg mener om det, andet end jeg er nok hudløs gammeldags, men børn, der vokser op uden at have begge dele, kender ikke til andet, altså de kvinder, der vælger børn u/fædre.

Jeg er forvirret .....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er kernefamilien en saga blot
  • #1   5. dec 2016 Jeg ved ikke rigtigt. Men jeg holder med Cleo der meget bedre kunne lide det på den gammeldaws facon.!

  • #2   5. dec 2016 Jeg vil meget hellere se det fra den anden side. Har børn ikke ret til et forældrepar.???

  • #3   5. dec 2016 Jo, det mener jeg de har, men ingen spørger børnene. Vi har vel et behov for at kende vores "rødder".

  • #4   6. dec 2016 Jeg ser ikke et familie mønster som mor mor, far, far, måske jeg er gammeldags, men det er så min mening at jeg stadig kun ser far mor børn, alt andet er bare noget nydansk som man har opfundet for ikke at blive anklaget for at være anderledes. Folk må gerne være anderledes og gøre som de vil men det skal så ikke involvere børn.

  • #5   6. dec 2016 Jeg har den samme indstilling #4, men det er nok fordi vi er så gammeldags. Men ikke desto mindre, så er det lovligt for enlige kvinder at få børn "udenom" mænd, og så må den samme ret vel også gælde for mænd eller ??

  • #6   6. dec 2016 Ja men fordi det er blevet moderne, er det jo ikke sikkert det er rigtigt.
    Et barn bør have krav på to forældre. Det er naturens orden.!!


  • #7   6. dec 2016 Jeg er helt enig med dig, Rudolf, men sådan er det så ikke. Det er ikke naturens orden, at 2 kvinder eller 2 mænd kan få børn, det er heller ikke naturens orden at kvinder, der vil have børn, kan få det, uden en mand, det er ude i skoven, hvis jeg bliver spurgt.

  • #8   6. dec 2016 Jeg synes det er hovedrystende tåbeligt når man ser mænd der på TV står og piver over, at det er meget nemmere for enlige kvinder at få børn, end det er for mænd.... smiley !!?? smiley

    HALLOOO !! Kom lige tilbage til virkeligheden! smiley

    Sådan er det. Sådan har det altid været. Og sådan skal det bare blive ved med at være. smiley
    Du er født som en mand. Lev med det! smiley smiley


  • #9   6. dec 2016 Der findes stadig kørnefamilier min nevø er en af dem, de ser bare anderledes ud end i gamle dage. Far står tidligt op og går tur med hunden, mor suser de små i børnehave og skole. Derefter venter et vigtigt arbejde med møder og vagter. Far arbejder i Sverige og træner til en Ironman...efter arbejdstid. Det er en meget sød familie....med villa og vovse....og 2 små nuttede piger.... smiley

  • #10   6. dec 2016 Ja i hele min stor familie er det "kun" stadigvæk far mor og børn,
    Så der er trods alt mange der stadig dyrker de gamle idealer.

    Mænd kan også få børn sammen via rugemor, eller adoption, Men der er så mange aspekter i det og jeg ikke vil dømme nogen for deres seksuelle levevis. Hvis man brændende ønsker sig et barn , men samtidig er homoseksuel så kan jeg godt følge dem i at bruge denne udvej.
    Der er så mange forsømte børn og det er godt at der er nogen der vil give børnene en stor kærlighed,

    Hvordan det så indvirker på børnene det er der vist ikke lavet undersøgelser om, Men der er det problem med rødder. Jeg ser et program på ID, Discovery, det hedder The Locator, og der ser man hvordan hoved personen en detektiv finder adopteredes forældre og familie, De siger at de hele livet har manglet noget, nemlig deres rødder, hvorfor gør jeg sådan? hvorfor er jeg anderledes??
    og det hele falder på plads når de krammer deres biologiske forældre.
    Så der er noget om at blod er tykkere end vand.


  • #11   6. dec 2016 Det er ikke blodet, det er gener der bestemmer hvordan vi arver vores adfærd.... smiley

  • #13   6. dec 2016 ja Anella, hvis bare der er rigeligt med kærlighed, smiley smiley men en ting der ofte sker er at
    Donor børn, rugebørn, meget gerne vil have kontakt til de biologiske forældre. smiley smiley


  • #14   6. dec 2016 Annella

    Jeg kan dårlig modbevise at et forhold mor mor og far og ikke kan være harmonisk - men stadig væk har jeg mine kerneværdier som ikke indeholder den form for familie konstellation.

    Man kan så kalde mig :
    Forstokket
    gammeldags

    >Men det er så min subjektive mening - dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide homoer, for det kan jeg faktisk for jeg har i mit liv kendt en del som er dejlige og varme mennesker bare med en anden forestilling af et parforhold.


  • #15   6. dec 2016 Sjovt nok så fremhæver folk altid homoer som flinke kærlige, kreative og kunstneriske. smiley
    Sandheden er den at de er ligesom alle andre, de kan være nogle dumme skiderikker
    , de bliver ikke udstyret med engle status fordi de er bøsser.

    Jeg har haft og har mange bekendte der er bøsser, og de er lige så nuanceret
    som alle andre. smiley

    Jeg ved ikke om børn bliver anderledes af at have to mødre eller to fædre, der er vel ofte også tanter og onkler der kan præge dem. Bare der er kærlighed er det fint.


  • #16   6. dec 2016 kisser

    sikkert der kan være skiderikker imellem homoer, men jeg ytre mig kun om dem jeg har i min omgangskreds eller har haft.

    Og selvfølgelig er de som alle andre, bare med en anden seksuel observans, men det gør dem ikke til dårlige mennesker, nogle føler sig kejtet i deres nærvær - jeg gør ikke for jeg ser bare et menneske.


  • #17   6. dec 2016 Samme her,og selvfølgelig sorterer man dem fra der ikke passer med ens opfattelse af hvad opdragelse er,
    Men nu var jeg formand for Frederiksberg Scenen i 15 år. og der var nogle meget irriterende typer imellem, som gjorde meget ud af at være så bøsset" Læs "primanonna"agtige som muligt, men der var lige så mange der var rare og behagelige, dem tæller jeg stadig som mine venner.
    De andre blev sorteret fra ligesom mange hetero venner .


  • #18   6. dec 2016 #12 - Jo, det kan også blive en slags "kernefamilie" bare på en anden måde. Men den oprigtige kernefamilie er for mig mor, far og børn, det er den naturligste familieform og den eneste, der kan formere sig på naturligvis.

  • #19   6. dec 2016 Jeg ved ikke, hvordan børn trives i alle de alternative "kernefamilier" - men det jeg ved, så har begge køn, dreng/pige et behov for en rollemodel, drenge identificerer sig med fædre og piger med mødre og det kan så ikke lade sig gøre for drenge i mor mor og piger i far far.

    Og venneforældre - jeg vil så håbe, at det må være venneforældre livet ud, og hvad så hvis disse venneforældre får kærester, så får det måske negative konsekvenser for deres fælles venneforældre børn, det ser rodet ud for mig.


  • #21   6. dec 2016 Det med rollemodeller holder ikke helt, det er den stærke i familien der er forbilledet, for mig var det helt sikkert min far, min mor druknede i husførelse og børnepasning....men igen er det generne der bestemmer, jeg lignede min far mest. En af mine søstre lignede min mor...(ikke udseende, adfærd)... smiley

  • #22   6. dec 2016 Jo, det jeg mener med rollemodeller er, at jeg aldrig har identificeret mig med min far, men med min mor, jeg mener det er kønsbestemt.

    Det siges også at være noget af et problem for drengene, at have vokset op med en enlig mor og vuggestue, børnehave, skole, fritidshjem, hvor de fleste er kvinder, det mangler virkeligt noget maskulint, synd for de drenge ....


  • #23   6. dec 2016 Ja der tales meget om det er vigtigt for drenge at ha' en far, der er aldrig nogen der synes det er vigtigt piger har en mor...har jeg erfaret. Den nye trend med at mænd skal skifte bleer og have barselsorlov er vel ikke særligt mandigt. Til gengæld har mange kvinder overtaget mændenes job.... smiley

  • #24   6. dec 2016 Ja, og så kan vi godt diskuttere, hvor godt det er. Jeg har snart svært ved at se, hvor alt det maskuline blev af, for jeg synes det er helt forkert at se det maskuline på kvinder.

    Kan vi kalde det UNISEX smiley


  • #25   6. dec 2016 Ja, det kan godt være kedeligt med al den ligestilling, vi er to forskellige køn,
    sommetider drømmer jeg om dengang jeg fiskede en cigaret ud af den elegante, sorte Players-pakke og der straks var en der galant tændte for mig.... smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #26   6. dec 2016 Ja, Elizabetta, jeg har det på samme måde og den deler vi forhåbentlig med mill af andre smiley

Kommentér på:
Er kernefamilien en saga blot

Annonce