{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

En alvorlig tråd .... {{forumTopicSubject}}

Hvor blev kærligheden af - røg den med det 20'ende århundrede eller har den bare aldrig rigtigt eksisteret ?? - jo, den har eksisteret, er min overbevisning, mon jeg tør sige det ....., for så er jeg nok nået til et årti, der er noget gammeldags - for prøv at læse med her, har han ret ??

http://www.jubii.dk/nyheder/forside/stjerne-om-kaerlighedskaos-forstaar-utroskab/cbf124f4993f4f29987dca7dc600c4d2

Vi lever i 2016 - hvor vi swinger - hvis vi ellers kan finde ud af det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En alvorlig tråd ....
  • #1   15. aug 2016 Intet nyt under solen. Det er vist et af de emner som nok forandrer karakter: men i bund og grund er u-foranderligt.

    I Riddertiden gav Ridderen fruen kydskhedsbælte på for at forhindre adgang til den hemmelige grotte. Men lur mig om ikke fabrikanten havde sørget for en ekstranøgle til eget brug - eller til udlejning. Når den klør så klør den.


  • #2   15. aug 2016 Og med det, mener du at monogami er en by i Gl. Rusland, som aldrig har eksisteret og det, at vi gifter os og tror på den eneste ene er ikke eksisterende ??

  • #3   15. aug 2016 Det er en fejl at ligestille sex med kærlighed. Det er skønt når de to ting smelter sammen. Men sex har dog den stærkeste motivation, og trives kun dårligt på afstand, mens kærligheden måske har godt af lidt afstand..

  • #4   15. aug 2016 Så du mener, at sex og kærlighed er 2 ting - den vil jeg lige tænke over, for det kan godt være du har ret .....

    Måske skal vi slet ikke gifte os, bo sammen, bare ses ....., så vil "kærligheden" holde livet ud ...., tankevækkende .... smiley


  • #5   16. aug 2016 Ja der kommer jo evt. børn ind i billedet, for børn har jo brug for stabile forældreforhold.
    Men jeg indrømmer at "Dine, mine og vores børn godt kan fungere - hvis viljen er til stede.! Men meget ofte går det galt.!!


  • #6   16. aug 2016 12 års lidenskabeligt forhold uden at bo sammen, nyforelskede til det sidste. VORES VÆRDIER ADSKILTE OS DOG TIL SIDST OG VI SKILTES VENSKABELIGT. smiley

  • #7   16. aug 2016 Hvor skønt - det må så være vejen frem #6 - hvis, der ingen børn skal være smiley

  • #8   16. aug 2016 #5 Rudolf - jeg har kendskab til et forhold, hvor viljen var der, for de voksne, men ikke for deres børn, så de blev endnu engang skilt.

  • #10   16. aug 2016 Det er herligt, Lone - men det er kun de få, der klare det, jeg læser eksempelvis aldrig om sølvbryllup mere faktisk heller ikke om kobberbryllup - så han har måske ret, han er heller ikke min kop the.

  • #12   16. aug 2016 Ja, det er fantastisk, I må være lavet er noget særligt smiley - holdbart kærlighedsgen smiley

  • #13   16. aug 2016 #7 ja jetset børn involveret er en diskussion for sig.

  • #14   16. aug 2016 @ #9 Smukt Lone smiley

    Hugh Grant opfører sig som en forvirret teenage/ klovn, jeg forstår ikke hvorfor den svenske kvinde ikke smider ham ud....


  • #15   17. aug 2016 [b]I 1960 var jeg til min bedste vens bryllup og i 2010 var jeg med til deres guldbryllup.
    Jeg kender intet til deres kærlighedsliv, men som jeg ser det har det været ganske normalt - måske lidt kedeligt.
    Men jegtror at: "Man ved hvad man har og ved ikke hvad man får" sammen med hensynet til familien (3 børn)[ har medvirket til at de har holdt sammen så længe. Og de har i grunden haft det meget godt.!

    De korte, mange skiftende forhold sker for de som altid mener at græsset er grønnere på naboens marko9g ikke kan nøjes med det man har.

    Spørgsmålet for mig, er så om de føler sig mere lykkelig, eller om de stadig syntes at naboens græs er grønnere.???

    Mit eget ægteskab holdt i 20 år - 5 år for længe ! 5 års dårligt forhold fik naboens græs til at stråle og friste, indtil konen ikke kunne stå imod.

    Jeg har derefter kendt 2 kvinder som jeg var klar til at leve sammen med indtil døden jer skiller, Hvilket den gjorde efter 9 års samliv. Den sidste efter 8 års sasmliv.

    Jeg tror at et samliv drejer sig om at ville. Men selvfølgelig er der mange andre forklaringer der er lige så rigtige.!
    Måske skulle du bare aldrig ha' indledt det forhold.!!!!/b]


  • #16   17. aug 2016 Der er en dating side, der opfordrer til "utro" - kan ikke huske, hvad den hedder, høre reklamen i radioen, når jeg kører, det er åbenbart slet ikke så ualmindeligt, så måske er vi slet ikke monogame - de vil ikke af med det de har, de mangler bare spænding .....

  • Ole S
    Ole S Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 9 Følgere: 13 Emner: 10 Svar: 183
    #17   17. aug 2016 Mennesket er næppe monogame af natur men nok mere gennem opdragelse.

  • #18   17. aug 2016 Jeg tror, du har meget ret - når jeg tænker mennesker, så kan vi jo bare se, på menneskeaberne, hvad de gør, måske skal vi ønske os, at blive aber smiley smiley smiley

  • #19   19. aug 2016 Har været til 2 af mine venners guldbryllupper, min søster blev enke inden, men med den samme. Min anden søster er gift med nr. 2 og mine egne forældre blev skilt efter 36 år, men det var fordi min far fik et flip, der dog gik over...men skilt blev de.... smiley

  • #20   19. aug 2016 Mon ikke du ville komme til at savne stiletterne jetset, også ret kedeligt med den samme pels dag ud og dag ind.... smiley smiley smiley

  • #21   19. aug 2016 Der er ingen der siger, at vi skal leve i urskoven - men aberne har en let holdning til kærligheden, de er ikke monogame smiley smiley smiley

  • #22   20. aug 2016 Man siger man stifter familoie når man bliver gift. Måske; men man stadfæster familien når man får børn.
    De burde have krav på sætningen :, "at leve sammen til døden os skiller" Eller til når ungerne flyver fra reden. Derefter kan de vo0ksne skabe sig som de lyster. Bare de ikke sætter flere børn til verden.!!!


  • #23   20. aug 2016 Problemet med skilsmisser er at de fleste kvinder kan klare sig selv i dag, bare i 50'erne var vi afhængig af mandens indkomst. Den eneste udvej var at hænge sig i laden eller gå i søen.... smiley
    Dels er der mange fristelser på arbejdspladser, kurser og julefrokoster, før var der kun postbudet og mælkemanden..... smiley


  • #25   20. aug 2016 #23
    Njarh vi skal nok længere tilbage end 50'erne, min mor var født i 1908, og har altid været i stand til at forsørge sig selv..


  • #26   20. aug 2016 #23 - og vinduespudseren og så er der også nettet - det er blevet ret nemt smiley - afhængighed er roden til alt ondt, selvom der er noget afhængighed, der er dejligt smiley smiley

    Kirstine, selvfølgelig er der undtagelser, men der var nu kun ganske få, din mor var så en heldig kvinde smiley


  • #27   20. aug 2016 Vi må lige faktachecke ved lejlighed, jetset..Tvivler stadig ☺

  • #28   20. aug 2016 OK - spændende, min mor var ikke i stand til at forsørge sig selv.

  • #29   20. aug 2016 30' erne var jo krisetid og så kom krigen, dernæst fattig efterkrigstid så alle odds imod kvinderne, som typisk var lavtuddannede. En del af forklaringen.
    Traditionen var jo også at kvinderne gik hjemme alligevel, selv om de kunne få job.


  • #30   20. aug 2016 Der var jo ikke så mange, der havde en uddannelse dengang, det det handlede om, var at blive gift og stifte familie, som blev brugt som forsørgelse for kvinderne, men der var selvfølgelig også flere ufaglærte jobs dengang, men meget få kvinder på arbejdsmarkedet.

  • #31   20. aug 2016 Min mor var sygeplejerske, men hun brugte kun sin uddannelse da vi var voksne....kun ca 5 år tror jeg.
    Min moster var barneplejerske, hun arbejdede aldrig.
    I min klasse var der kun få hvis mødre arbejdede.


  • #32   20. aug 2016 Min mor arbejdede heller aldrig udenfor hjemmet før hun var fyldt de fyrre, og vi havde skiftet landbruget ud med en almindelig arbejder tilværelse.

    I landbruget var det simpelthen hende der holdt sammen på stumperne. Hende der sørgede for at dagligdagen gik tilfredsstillende.

    Men i 1950 da hun var 43 år tjente hun sin første egen ugeløn, og hun fandt sin selvstændighed. Åh nej pengene blev ikke brugt til tant og fjass - nej de gik bare ind i den almindelige husholdning. Men hendes selvværd blev mindst fordoblet.


  • #33   21. aug 2016 Her er eksemplet på en regnbuefamilie og positive erfaringer.
    Ude fra ser det måske mærkeligt ud, men frihed til at vælge sin livsstil går jeg stadig ind for.

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/familieliv/mikkel-beha


  • #34   21. aug 2016 Ja, Kirstine, men skal der ikke penge til den livsstil, synes den må være vidunderlig smiley

  • #35   21. aug 2016 Jeg havde guldbryllup for 2 år siden, min storesøster havde det sidste år, og min lillesøster om 2 år, næsten alle vores børn er gift med den samme og mange af dem har haft kobberbryllup, mine forældre havde 44 år sammen indtil min far døde, så vi er meget monogame i vores familie.
    Det der er det stærkeste ved et langt ægteskab og en af grundene til at det holder, det er humoren, at man kan grine sammen selv når man er uvenner, så holder den dårlige stemning ikke så længe.
    smiley smiley smiley


  • #36   21. aug 2016 Kisser, om 8 år får I brev fra drønning Margrethe (eller evt. kong Frederik ).... smiley

  • #37   21. aug 2016 Ja det er der vist noget om, hvis altså vi lever så længe, smiley smiley

  • #38   21. aug 2016 Ja, vi har heldigvis ikke en dato - lad os håbe, Kisser smiley smiley

Kommentér på:
En alvorlig tråd ....

Annonce