{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Lauritz.com i store problemer. {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/forbrug/amatoerforetagende-lauritzcom-boer-udskifte-cheferne-mener-kommentator

Lauritz. com har i lang tid været i store problemer, som firmaet har skjult. Der har været klage efter klage fra kunder som ikke modtog penge fra deres solgte varer indenfor tidrammen.

Tidsrammen blev ved med at blive flyttet, og en masse undskyldninger for det ene og andet blev lagt til grund af firmaet.

Folks tilgodehavende blev brugt som kassekredit i firmaet.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/maria-raser-lauritz.com-sylter-ukraine-donation/9847473

Forskellige unge kunstnere donerede deres kunst til aktion som indsamlede knap 185.000 kr. Men heller ikke de penge er blevet udbetalt.

Lauritz.com er så gået i rekunstruktion, hvilket er tæt på konkursbegæring, så mange kan se frem til muligt aldrig at få deres tilgodehavende.

Men allerede i 2020 havde firmaet problemer.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/auktionsejer-maa-saette-sit-vinslot-til-salg-for-at-redde-lauritzcom

https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/lauritz.com-paa-roeven-nu-kan-vinslottet-ryge/9848355

Der har åbenlyst været gode penge i firmaet, hvis man har et vinslot til 260 millioner i Frankrig, samt hvad parret ellers ejer her i Dk.

Så det er vel passende at de sælger ud, så alle kan få deres tilgodehavende, ikke?

Har du solgt noget til Lauritz. com, men ikke modtaget pengene?

Hvordan ser I på sagen?







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lauritz.com i store problemer.
  • #1   5. jul 2023 Jeg må indrømme, at jeg synes det er sørgeligt, at det er endt sådan. Det har altid været et troværdigt sted, du kunne komme med dine ting, få det vurderet og det kunne komme med på aktion. Jeg har været nysgerrig på nogle af mine ting, hvad de var værd, men jeg har ikke været inde at få det vurderet, og det er nok godt for mig.

    Bruun Rasmussen - er der stadig, troværdig, det skal vi måske have beviser på, hvis man kan få det ??


  • #2   5. jul 2023 Bruun Rasmussen, ja her kan man desværre også se at alt ikke er gået helt efter 'bogen'.

    Det er frygtelig trist, især da jeg har mødt Jesper Bruun Rasmussen et par gange for mange år siden.

    Som trykker af 'finere' tryksager, så var Bruun Rasmussen's kunstkatalog altid noget som jeg ser tilbage på, som den bedste opgave. smiley Men det var så lige set sidespor. smiley

    Men det er ikke iorden at folk ikke kan få deres penge, hvor deres ting er solgt på aktion.

    Når selv ombudsmanden går ind og fraråder, hvilket ikke er normalt, så er det nok mere alvorligt, end som det ser ud til.

    Jeg er tilgengæld, enig med juraen her, i at godgørende formål, ikke skal stå over det almindelige menneskes tilgodehavende.



  • #3   5. jul 2023 Jeg er også enig med juraen her.

  • #4   5. jul 2023 Ja jeg undre mig gang på gang over at dem der har gode forretninger ikke plejer dem og de ku havde forretninger til deres alderdom og ellers ja det er for let at snyde den lille mand.

  • #5   9. jul 2023 Har beset et af deres lagre her i området, men kunne aldrig finde på, at indlevere noget til salg hos de 2 dybt usympatiske indehavere, heller ikke før alt dette kom frem. smiley

  • #6   10. jul 2023 Det samme her Madonna.

    Der har været flere problemer igennem nogle år omkring Lauritz.com, så det er et sted som jeg aldrig ville besøge.


  • #7   10. jul 2023 Læste i det med ham med bilen til 150.000 kr.
    køber betalte sælger ville ikke udlevere bilen da Lauritz ikke ville overfører pengene til ham smiley


  • #8   10. jul 2023 Ja, jeg ville være stiktosset og rende dem på dørene, hvis jeg havde betalt så mange penge.

    De ville ikke få fred nogensinde, før jeg fik mine penge.

    De vidste at de var i problemer, store problemer, men alligevel fortalte de intet, og lod folk i god tro fortsætte med at handle videre.

    Hvorfor sælger de ikke deres vinslot, eller er det også belånt til skrorstenen, oh ja, det er vist muligt. For nogle 'gode' rige kammerater har lånt dem en masse penge.





  • #9   10. jul 2023 Ja det er simpelthen dybt urimeligt !!!
    Og det kan jo tage år det her folk der har sat advokat på !
    Det synd man har investeret i en drøm og nu er der er en 3 part som har pengene. Og køber har ingenting.
    Sælger sidder måske og er bange for om han kan være nødsaget til at udlevere bilen.


  • #10   10. jul 2023 Det skal sælger i dette tilfælde med bilen ikke være nervøs for, for han skal ha' pengene før han skal levere bilen.
    Det er nærmere køber som er i problemer.

    Og, så er der også alle de velgørenhedsorganisationer, som har mange penge tilgode, hvor folk i god tro har doneret og købt forskelligt til store priser.

    Men det er rigtig synd for de små sælgere, der har været nødt til at skille sig af med ting, grundet inflation, samt varme/el regninger, for de taber stort.



  • #11   10. jul 2023 Skal jeg ikke kan udtale mig om. Kender ikke til deres købsaftale.
    Så det vil jeg ikke gøre mig klog på.
    Tænker bare og om det er så lige til som du vil gøre det til ved jeg hellere noget.
    Men en bliver da taberen i det her smiley
    Hvis ikke pengene kommer til sælger.


  • #12   12. jul 2023 Så gik den ikke længere smiley

    https://m.lauritz.com/da


  • #13   13. jul 2023 Uanset hvad, så er det altid sørgeligt, når en kendt virksomhed går konkurs - og alle dem, som ikke kan få deres tilgodehavende.

  • #14   13. jul 2023 Det er vist rimeligt meget deres egen skyld, ikke mindst har de levet over evne, som der også blev fortalt.

    At gennem så lang tid at bruge kunderne som kassekredit, ja så håber jeg at de bliver tvunget til at sælge ud af det de ejer.

    Men de gemmer sig sikkert hos nogle af deres rige venner, og nyder sommeren. smiley


Kommentér på:
Lauritz.com i store problemer.

Annonce