{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

Våben {{forumTopicSubject}}

Som man kan se i nyheder, så opruster private sig med våben, fordi de er bange for at være de næste.

Man kan også nemt skaffe sig våben i Danmark, som er bevist med flere store våbenlager som politiet har opdaget i de sidste 10 år. Det er mest indenfor det kriminelle miljø.

Det gør ondt i sjælen når man læste at en gik amok på børn og lærere, man kan kun gisne om hvorfor det skete. Personen var tidligere elev på skolen - så hvorfor det had?

Jeg forstår ikke motivet at man kan være så voldelig.

Kan det ske herhjemme? Ved det ikke, Men det er ikke våbnet som dræber men personen bag våbnet.

Hvis man kigger på knivloven som kom efter flere drab, så har det ikke hjulpet noget - loven sagde at ingen må bære en kniv over 6 cm. Men loven er også latterlig i den kontekst at de faktisk kan knalde en håndværker hvis han har en hobbykniv i sin bil som der har været flere eksempler på. Jeg har altid en lille kniv på 5 cm på mig.

Så når man skal på fisketur skal man så have et "våbenskab i bilen eller på sin cykel? Det spørgsmål har jeg stillet Fyens politi, men de har aldrig svaret tilbage. Måske det bare har set det som en joke, men det var faktisk et alvorlig spørgsmål - for man har brug for en stor kniv når man er på fisketur. Min fiskekniv er vild skarp og god til at filetere fisken - det er dælme svært med en på 5 cm. Straffen for at bære en kniv over 6 cm er 5000 kr i bøde og i værre tilfælde fængsel.

Men det jeg så gør er at sikre kniven i et rør, så jeg ikke bære en kniv, og har man en fiskestang med så er der en god grund. Men det var alligevel med en klump i maven da jeg tabte min køkken kniv så spidsen røg af og havde lige læst at en butik kunne slibe den ned. Op i et paprør og ned og få den slebet.

<<<<<<mange vil bare smide den ud, men den har en lang historie som var den første køkkenkniv jeg købte da jeg flyttede fra mine forældre - det var en Gense kniv til 20 kr i butikken Inspiration - en fantastisk kniv som holder sig skarp meget skarp, den smuttede engang så jeg måtte syes 3 sting oppe hos lægen. Tror vist jeg var en smule tipsy som man siger i England.

Men tilbage til emnet med skydevåben. Våbenlobbyen i USA er for stærk, der kan måske små stramninger men ikke at den store betydning - det er en slags symbolsk stramning som er mere spiselig for demokraterne.

I nyheder købte den 18 årige 2 semi våben da han fyldte 18 år, men man kan ikke få ammo samme dag som købet af våben. Det kræver en længere undersøgelse af ansøger.

Så kan man spørge: Hvad skal der til?

Som JoJo var inde på med den Canadiske våbenlov at ingen kan købe våben uden at have en våbentilladelse - hvor personen evalueres for at sikre at personen ikke er ustabil i sin opførsel og tilstand. Men nu har diskussionen jo køre i mange år uden at der er sket ret meget i den amerikanske våbenlov. NRA er simpelthen for stærk. Speciel da Charlton Heston var formand.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Våben
  • #1   26. maj 2022 Men det er ikke våbnet som dræber men personen bag våbnet. Jvf. Poly

    Det er jo den sætning som våben lobbyisterne bruger for overbevise om at våben ikke skal forbydes.


  • #2   26. maj 2022 Cris

    Hvis man skal forbyde våben i USA, så skal man lave forfatningen om, det tror jeg ikke det nogensinde i min levetid sker - eller aldrig sker. Som en dansk reporter sagde: Man kan gå ind som 18 årig og købe våben, men de må ikke købe en øl før de er 21 år. Kontrasten er skyhøj. Du kan blive soldat som 18 årig og skyde folk, men du må ikke købe en øl. Mystisk land USA....


  • #4   26. maj 2022 Alis

    NRA er for magtfuld - dem kan kongressen ikke nå bare til sokkeholderne.


  • #5   26. maj 2022 Ja, man kan ikke forbyde våben iflg. forfatningen.

    Men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan stille mange krav omkring hvem som skal ha' lov til at eje et.



  • #7   26. maj 2022 Alis

    Vrøvl - du får ikke nogen som helst et flertal i befolkningen at stemme imod brugen af våben nogensinde - eller stærke tiltag som det næsten ikke er muligt at købe våben. Det er en del af deres forfatning at det er tilladt at bære våben, dog skal de være synlig i visse stater. USA er bygges på brug af våben.


  • #8   26. maj 2022 Man kan ikke bruge samligningen med narkohandlere. De er jo direkte kriminelle.

    Det anses NRA ikke for at være, ihvertfald på papiret.

    NRA kører meget på dem som bor lidt afsiddes, hvilket mange gør i det store land, samt 'kernefamilierne' som skal/vil ha' lov til at forsvare sig mod indbrydstyve. Hvilket gør det svært at overbevise om at våben ikke er vejen frem.





  • #9   26. maj 2022 ja kris.....

    Men nu er Alis jo ikke i risiko gruppen for at blive skudt i ghettoen.


  • #10   26. maj 2022 Jeg syntes at det er kørt af skinnerne og Danmark er ved at være et forbudsland - så må du pludselig ikke gå med kniv og dem der vil bruge en kniv skal nok finde den frem i byen - så sættes der en ny lov op om rygning og alder - så må du kun køre x-antal km i timen og jeg ku blive ved.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #12   27. maj 2022 Leon vær glad for rigtig mange love om forbud,
    Forbud har redet mange liv på landevejene.


  • #13   27. maj 2022 Brok S det har du nok ret i - men der ku jo godt være et par veje hvor folk ku køre stærkere for det ender jo med at både bil og motorcykler bliver overhalet inden om at elcyklerne grundet alle de hastighedsgrænser smiley

  • #14   27. maj 2022 Leon

    Elcykler skal også overholde fartbegrænsninger. Nogle elcykler kan faktisk køre helt op til 45 km - men det kræver kørekort for at bruge dem - ellers er det 25 km i timen. Så hvis der i et område står 20km så må man kun køre 20 km timen. Så i grunden kan man knalde en cyklist for at køre 5 km for stærkt....lidt grinagtigt.


  • #15   27. maj 2022 Polysl når vi nu er i det syntes jeg at huske for x-antal årtier siden var der en cykelrytter som fik en bøde for at køre for stærkt på en bro smiley

Kommentér på:
Våben

Annonce