{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Mor til ti-årig pige afslørede blotter: Nu bruger politiet ressourcer på at få hende straffet dobbelt så hårdt som den dømte blotter {{forumTopicSubject}}

http://denkorteavis.dk/2017/mor-til-ti-arig-pige-afslorede-blotter-nu-bruger-politiet-ressourcer-pa-at-fa-hende-straffet-dobbelt-sa-hardt-som-den-domte-blotter/

Hændelsen med den pædofile blotter fandt sted på parkeringspladsen bag Dagli’ Brugsen i Nyråd på Sydsjælland den 4. august sidste år.

Rikke Andersen meldte omgående sagen til politiet, som sendte en patrulje, der uden held afsøgte området.

Det lod Rikke Andersen sig dog ikke nøjes med.

Hun mødte op i Dagli’ Brugsen, hvor hun fik lov til at se overvågningsvideoen fra parkeringspladsen, og hvor hun med sin mobiltelefon tog hun et tydeligt foto af blotteren.

Fotoet offentliggjorde Rikke Andersen på facebooksiden ”4760 hjælper hinanden” og skrev, at manden på fotoet var efterlyst for blotteri.

Det skete som nævnt i august sidste år, og lige siden har Sydsjællands- og Lolland Falsters Politi forsøgt at få Rikke Andersen dømt til at betale bøden på de 5.000 kroner for overtrædelse af persondataloven.

Som følge af Rikke Andersens foto blev den efterlyste anholdt civilt af lokale beboere.

Han blev genkendt fra fotoet på Facebook og overdraget til politiet.

Der er tale om en 20-årig mand, som tilstod og ved retten i Nykøbing Sjælland den 4. oktober 2016 som nævnt blev idømt ti dagbøder á 250 kroner.

Hvad mener du, skal moren betale de 5.000 kr i bøde, hun er dømt til?

Jeg mener nej, politiet kunne vel som moren selv have set på overvågningsvideoen fra parkeringspladsen.

Jeg kan forøvrigt godt forstå moren.

Kan du?

Kommentarer på:  Mor til ti-årig pige afslørede blotter: Nu bruger politiet ressourcer på at få hende straffet dobbelt så hårdt som den dømte blotter
  • #1   30. maj Alle, der gribes 'med bukserne nede', i færd med en ulovlig gerning, uanset om det er blotteri, tyveri, vold eller dét der er værre, burde kunne offentliggøres, uden andre skal bøde for det, hvis der findes optagelser med dem.

Det KUNNE måske få nogen til at afholde sig fra det...?

• #2   30. maj Jeg er delt i 2...

Med hjertet forstår jeg godt selvtægt, og fatter ikke at politiet ikke har gjort deres arbejde.

På den anden side har vi datalovgivningen og det er så der hun blev dømt efter.

er det borger som sætter grænser ud fra straffeloven eller er det politiet?

• #3   30. maj Jamen polysl jeg er helt enig med dig, men alligevel kan jeg godt forstå moren, og jeg synes stadigvæk ikke hun skal betale de 5000 kr. i bøde, da hun jo faktisk gjorde politiets arbejde, egentlig burde hun belønnes med 5000 kr.

• #5   30. maj Jeg ville med glæde betale de 5000 for at få det frem i offentligheden at manden er blotter,
    Men jeg mener ikke at moderen skal straffes ved at betale det dobbelte af hvad manden blev idømt.
    Men der er trods alt visse love der skal overholdes, det er det vi har et rets system til. At man så sommetider syntes at det er lidt uretfærdigt er en anden sag.

• #6   30. maj Jeg ville ikke betale bøden og hvad kan de så gøre ved det? jo sende den til skat hvor man så trækker den via selvangivelsen, men sandsynligheden for at de gør det er lille med deres manuelle system - ha ha en griner til skat.

• #8   30. maj ja claus og det er jo et paradoks

• #9   30. maj meget mild bøde for at ødelægge en anden mands liv, hun burde da komme i spjældet et par år for sådan noget...

• #10   31. maj Jeg vil nøjes med at sige: hvordan er det så med Danmarks lov og ret, os der bare følger den og dem der gør det politiet skulle gøre og ja så kommer der dem der bare skider på Danmarks lov og ret (de får bare lov + fred og ro), den sidste del har jeg intet til overs for, den unge dame gik under min nr.2 og jeg havde nok også selv kommet under nr.2 hvis der var tale om mine små kære

• #11   31. maj Selvfølgelig skal hun have sin straf, for 1. Hun har brudt loven, 2. For at dæmme op for at folk smider billeder ud på nettet i en lind strøm og beskylder folk for det ene og det andet. Folk skal vide at det har en konsekvens og evt. ødelægge andre folks liv, uanset hvor sikre de er i deres sag.

• #12   31. maj Ja jeg kan godt forstå moren og havde formegentlig gjort det samme selv, velvidende at det ville være et brud på persondataloven og så ville jeg tage min straf for det med et smil på læben.. Og hun vidste jo udemærket godt at det hun gjorde ikke var helt efter bogen.. Så jeg syntes helt ærligt at hun skal holde sin kæft og droppe sit tuderi. Og så ellers bare betale den bøde hun har fået..

Der er trodsalt en grund til at man ikke bare må efterlyse folk offentlige på den måde, tænk nu hvis det havde været den forkerte hun hængte på Facebook som en render og blotter sig for små piger ! Det ville jo have haft uoverskuelige konsekvenser for drengen..

Og noget helt andet så er den også helt gal når butikken lader hende se og tage billeder af deres overvågningsfilm..

• #13   31. maj Forhedehulehelvede jeg vil være ganske kold, når jeg bare var klarover at det var den rigtige person og hvem er det er ødelægger andres liv

• #14   31. maj Der er en grund til vi har love som ikke skal effektueres af befolkningen, vi kan bare tage eksemplet efter 2 verdenskrig hvor man i flæng skød uskyldige som intet havde noget med at de havde fraterniseret med tyskere - nogle havde men det skal ikke være befolkningen som skal håndhæve loven for det er de slet ikke i stand til at håndterer.

• #15   1. jun #13 Og hvad så med alle dem der uskyldigt vil blive beskyldt for sexforbrydelser, efter en evt. fortrudt one night stand, hvor kvinden påkalder sig voldtægt?

• #16   1. jun #14 Det er godt nok tv, men Skjold Hansen fra Matador er et eksempel som alle kan nikke genkendende til.

• #17   8. jun Matador er absolut et kig værd.

Kommentér på:
Mor til ti-årig pige afslørede blotter: Nu bruger politiet ressourcer på at få hende straffet dobbelt så hårdt som den dømte blotter