{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Aflæsning af varmemålere {{forumTopicSubject}}

Mon der skulle være nogen af læserne her, der har lidt kendskab til, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Det handler om aflæsning af varmemålerne i en lejlighed, det er Brunata, der står for den del - når de så ikke kan komme ind i lejligheden, lægger de en seddel i postkassen om forgæves gang og lægger en ny aftale, hvornår de kommer igen og når de så stadigvæk ikke kan komme ind lægger de endnu en ny seddel, hvor der står. Dit forbrug bliver derfor beregnet. Beklager ulejligheden. Vh Servicetekniker.

OK - godt nok spøjst - Men mit spørgsmål er, hvem har ansvaret for, at orientere Brunata om, hvem der ejer denne lejlighed, for det kan ikke være den, som lejer, der har ansvar for, hvorvidt de kan komme ind eller ej.

Jeg mener, det må være dem, som administrere ejendommen, de kender jo til ejerne af div. lejligheder ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflæsning af varmemålere
  • #1   2. maj 2017 troede ikke der blev læst varmemålere af mere,, men at det foregik elektronisk, det gør det hos os pr 1 januar, med tilbagebetaling pr 1 juni.

  • #3   3. maj 2017 Jetset

    Som lejer er man ansvarlig for at service tekniker kan komme ind og aflæse, ellers kunne man vedlægge en nøgle nede på deres kontor hvis man ikke stoler på at lægge den hos andre udlejere.

    Men problemet er jo ikke så stort da det bare bliver beregnet ud fra en statistik og så senere en mod, med regning næste gang de kan komme ind og aflæse.-

    Men nu plejer der at være en god dialog mellem udlejer hvis lejligheden står tom så man kan udregne tidligere lejers forbrug.

    Og det læner sig meget op af Claus som jeg er enig i hans kommentar.


  • #4   3. maj 2017 #2 - Claus, jeg mener også, det er udlejers ansvar, helt klart og jeg vil også mene, at det må være Administrator eller Brunata ansvar at gøre opmærksom på, hvornår de kommer, så de kan komme ind i lejligheden, da udlejer ikke bor på den adresse, men Administrator har kontaktformidling til udlejer, der bor pt ikke nogen på adressen.

    Det nytter ikke så meget at lægge besked i postkassen, når den ikke bliver tømt dagligt.


  • #5   3. maj 2017 Jetset

    Hvis der ikke bor nogen så er navnet nok fjernet - så det siger vel sig selv at de skal henvende sig til udlejer.


  • #6   3. maj 2017 Jeg mener også at det må sige sig selv, at når der ikke er nogen reaktion på Brunatas 2 beskeder i postkassen, jeg ved ikke i hvilke interval, de har været der, at der må være noget, der ringer, det kunne måske være, lejeren låg og var død eller var blevet indlagt, ja, hvad ved jeg, det er for let - udlejeren, kan da ikke stå brandvagt eller hva - og hvor er det dog 4-kantet smiley

  • #7   3. maj 2017 Det er udlejers ansvar at give lejer besked. Viceværten her, smider en seddel i postkassen om hvornår de kommer. Enten kan man så vælge at være hjemme eller låne viceværten sin nøgle.

  • #8   3. maj 2017 vrøvl

    Det kan aldrig være udlejer som er ansvarlig hos en lejer så kunne en administrations service have temmelig travlt. Det er først når lejligheden står tom det er udlejers ansvar.

    Og hvordan havde du tænk på hvordan udlejer skulle vide hvornår administrations service dukker op ved et udlejet lejlighed? Nogle har mere end 100 lejemål at administrerer.


  • #9   3. maj 2017 Ja her hvor jeg boer læser vi også vand og varme af en gang om året og det skal der den store ledvogter-eksame til - utroligt syntes jeg der ellers godt kan selv - normalt smiley

  • #10   4. maj 2017 #8 - ja, og her står lejligheden tom og hvis ikke udlejer får besked, hvad dag kl de har tænkt sig at komme, er det faktisk umuligt at være tilstede, det er ikke OK.

    Det må være Brunatas pligt at give meddelelse om, hvornår de har tænkt sig at indfinde sig, altså til ejeren.


  • #12   5. maj 2017 Det er sådan noget man får, når man gerne vil have varmt vand og ikke har el-varme, Ron Solskin smiley smiley

  • #13   5. maj 2017 Ronald

    En varmeregning er en bøde du får når du laver bål i haven smiley


Kommentér på:
Aflæsning af varmemålere

Annonce