{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Gebyr for brug af netbank {{forumTopicSubject}}

smiley smiley smiley

Hvor er det FRÆKT - de har gjort alt muligt for ikke at se deres kunder og nu vil de opkræve gebyr for at bruge netbank, det kommer til at berøre dem, som KUN har en lønkonto og lidt andet, dem der har meget mere, kommer nok ikke til at betale et gebyr.

Vi har et samfund, som gør det umuligt at frasige sig en konto eller 2, ingen kan få sin løn, ydelser og andet uden en bankkonto.

Det burde ikke koste noget, da det er en tvungen nødvendighed at have en konto, hvis man vil være en del af samfundet smiley

http://www.bt.dk/erhverv/fire-banker-kraever-gebyr-for-at-bruge-netbank-og-en-femte-er-paa-vej


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gebyr for brug af netbank
  • #1   16. mar 2017 Enig.

    Erhvervslivets topledere skal vise øgede overskud år efter år, ellers bliver både de og virksomhederne udråbt som fiaskoer.

    Det får dem til at støvsuge hvert et hjørne i virksomhedens forretningsområde for muligheder for nye indtjeningmuligheder.

    I bankernes verden er der ikke i øjeblikket mulighed for at tjene penge på udlån, fordi renterne er meget, meget lave, og derfor er bankerne nødt til at finde indtjeningen andre steder.

    Når virksomhederne bliver så nøjeregnende, så vil de også på et tidspunkt komme til at fremstå som direkte ærgerrige og kundefjendske.
    Vi så det også, da Nestlé's topchef for nogle år siden sagde, at rent drikkevand ikke var en menneskeret, men et gode som brugerne måtte betale for. Forbrugerne skulle ikke kunne hente vand i en kilde, en flod eller andre steder uden at betale for det.

    I fremtiden vil vi blive mødt med endnu højere gebyrer og nye afgifter/betalingskrav, for at virksomhederne kan sikre forrentningen af deres egenkapital og sikre indtjening til ledelse og ejere.

    Alt, hvad der i dag regnes for gratis service, vil i fremtiden være genstand for vurdering i forhold til betaling.

    Det vil sommetider blive opfattet usympatisk og direkte forbrugerfjendsk, men det er et af liberalismens og kapitalismens grundprincipper: du skal betale for, hvad du forbruger.


  • #2   16. mar 2017 Ja, det er nok sådan, det er Peter P - dog synes jeg bare, de "leger" nok med kundernes kapital - og at de vel ikke kan have så mange udgifter med netbank, at det gør noget.

    Men selvom 100 kr/årligt ikke synes af meget, så kan det blive det på sigt med alt muligt andet gebyr, der rask væk bliver lagt på det meste forbrug. Vi sidder på hjemmekontoret og ordnet det meste af bankens arbejde, så det burde ikke koste noget.

    Det kan være, vi måske ser bank/forsikring fusioner i nærmeste fremtid - for vi behøver ikke at have vores bank lige om hjørnet med al den digitalisering, der er så nemt smiley


  • #3   16. mar 2017 Som forbrugere er vi målet for virksomhedernes ønske om at tjene penge. Og de er nødt til at hente dem i vores lommer.

    Jeg er så gået en anden vej. En af de store dagligvarekæder i Danmark har lavet en lille bank, som faktisk fungerer ret godt.
    Der er en filial i hver af deres butikker - store som små - over hele landet. Også ude i de små samfund uden for storbyerne.

    At filialerne ligger i butikkerne giver selvfølgelig en begrænsning, så man kan ikke bare lige smutte ned i Brugsen og hæve en halv eller en hel formue, for det er også begrænset, hvor mange kontanter butikkerne ligger inde med. Men ofte kan dette klares på anden vis.

    Der er både netbank, visa-dankort, mastercard og andre services.
    Og ellers klarer jeg selv mine bankforretninger via netbank.

    Det virker for mig, men det er selvfølgelig ikke sikkert, at det virker for alle.

    Og det er slet ikke sikkert, at de ikke i fremtiden indfører gebyrer ligesom de store banker, selv om de i øjeblikket er meget rimelige i deres gebyrpolitik.


  • #5   16. mar 2017 Det er forkert at vi nu skal betale for den smule service banken giver os, vi skal selv betale en computer, fordi det snart er den eneste måde at komme i kontakt med banken på.

    Alle banker lukker deres filialer, og gamle der ikke ved noget om at gå på net bank må tage langt bare for at komme i banken. Og samtidig skal alle vi med computere selv gøre det arbejde som før var bankens job. Flytte rundt på de forskellige kontoer. smiley
    De skulle skamme sig, jeg bliver virkelig indigneret og vred over sådan et tiltag.
    De skal nok skumme fløden. smiley


  • #6   16. mar 2017 Bankernes overskud bliver større hvert år, selv om de ikke tjener på renterne.

    Gratis tjenester fra bankerne, er kun for at tvinge os til at bruge den slags. Når vi har lært at bruge det, bliver det belagt med nye gebyrer.

    Ofte kan vi vist betegne det som grådighed.


  • #7   16. mar 2017 Helt ærligt... ?! smiley smiley

    Bankerne er der sgu da ikke for vores skyld ??? Det er en forretning der skal lave et overskud til ejerne... smiley Hva' havde i egentlig forventet.?? smiley


  • #8   16. mar 2017 Jamen, de får også lov til at lege med vores penge, men lige netbank kan jeg ikke se, hvilke udgifter de har med den "bank", den betjener vi selv og så skal det også koste 2 kr hver gang, vi skal betale en regning, synes ikke lige det er fair.

  • #9   16. mar 2017 #3 - Det er værd at undersøge smiley

  • #10   16. mar 2017 Synes jeg læste noget om en konkurrent til netbank som er på vej?

  • #12   16. mar 2017 Det kunne da være godt med nogle konkurrenter. Tænk, jeg havde aldrig drømt om, at det skulle blive sådan, jeg har altid været yderst tilfreds med min bank, har altid fået en virkelig god service - men den er næsten ikke eksisterende mere, mit indtryk er også, at personalet heller ikke føler, de kan yde den service, som de har kunnet, det må ikke være tilfredsstillende at være ansat i en bank i dag, meget store lokaler og næsten ikke noget personale, det er godt nok sørgeligt.

  • #14   17. mar 2017 Ja, Claus, jeg kan godt følge dig, det er en mærkelig forretningsgang, men ikke desto mindre, så er det noget, vi skal vænne os til. Det er pga alle de bankkup/røverier at de ikke må sidde med alt for mange kontanter ved kassen, de er i specielbokse langt væk fra det, kunderne kan se, sørgeligt at det er blevet sådan smiley

  • #17   17. mar 2017 Ja Ole, man kan stadig betale med rigtige penge på de store tank stationer.

  • #18   17. mar 2017 Det er nu ikke pga. bankrøverier, bankerne er blevet pengeløse, til det lavede man blot en forsinket åbning af boksen, og det var der ingen bankrøvere der havde nerver til at vente på.
    Næh, sandheden er, at man kunne spare en masse kassererer væk.


  • #19   18. mar 2017 Og derfor gider de heller ikke se os, der er ca. 3 ansatte tilbage i min bank smiley

  • #20   18. mar 2017 Jetset, så er du faktisk heldig, jeg har slet ikke en bank mere, smiley smiley smiley

    Den nærmeste ligger 20 kilometer fra os. Sikke en service smiley


  • #21   18. mar 2017 Ja, der er ingen service mere - vi må på jagt efter anden bank, det er jo kun de forholdsvis store banker, der tillader sig at lægge gebyr på alt, hvad de har smiley

  • #22   18. mar 2017 Jatak gode ideer efterlyses, jeg skifter bank, hvis der findes en alternativ driftsikker. smiley

  • #23   18. mar 2017 Der er åbenbart en forretning af de større der nu starter med bank virksomhed. tror at det er Super b Brugsen. smiley
    Så kan man måske handle og ordne sin bank forretning på en gang. smiley smiley


  • #24   18. mar 2017 Ja, det vil jo være en Super Brugsen ide smiley - udover det koster 100 kr om året i gebyr for at have adgang til netbank, så vil de også koste 2 kr pr indbetalingskort, det er bare for meget, for det bliver til noget smiley smiley smiley

  • #25   18. mar 2017 Adgang til netbank...Det er kortet der koster gebyret - 250kr om året hos Nordea.

  • #26   18. mar 2017 Visa/Dankort ?? - 100 kr om året i Jyske for at have adgang til netbank.

  • #28   18. mar 2017 # 27
    Kan du anbefale den banks fordele?


Kommentér på:
Gebyr for brug af netbank

Annonce