{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

De handicappedes ret til et sexliv {{forumTopicSubject}}

Det må være deres ret, men skal SOSU + andet plejepersonale, servicere det, der er tale om, at det skal være et led i uddannelsen, eller skal det hånteres på en helt anden måde af et helt andet freelance "personale" - eller kan det gå ind under personlig pleje ??

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/forening-vil-sikre-handicappedes-ret-til-et-sexliv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De handicappedes ret til et sexliv
  • #2   26. aug 2016 Så det du mener, er at det er en naturlig del af den personlige pleje og må tillægges SOSU uddannelserne - og det er ikke grænseoverskridende ??

  • #3   26. aug 2016 syntes at plejehjem skal have mindst 5 ludere som bor der og sørger for den personlige pleje. smiley

  • #5   26. aug 2016 Det ville løse det svære dilemma at ansætte en robot til det grove. Ironi kan forekomme.

  • #6   26. aug 2016 #3 - hvordan skulle de lønnes ??

  • #8   26. aug 2016 jeg så en god dokumentar om emnet, der kom der en prostitueret hjem og betjente den handicappede, Han /hun betalte selv for den ydelse.

    Jeg ville ikke tage en uddannelse hvor jeg eventuelt skulle tilfredsstille andre mennesker, for det kan vel ikke kun dreje sig om et par strøg på bananen, det er faktisk et rigtigt godt emne du der har taget op, jetset, Det maner til eftertanke, for handicappede har ofte de samme behov for sex og nærhed som almindelige mennesker. smiley


  • #10   26. aug 2016 Jeg ved egentligt ikke, om man har RET til, at få dækket ALLE sine Behov???

    Nogen, mener også at de har ret til at få børn, og andre igen i de fattige lande, at de har ret til velfærd.....og i nogle tilfælde rigdom.

    Man kan vel kæmpe for de ting, man ønsker sig, jeg mener ikke man har ret til det?

    Men har en handicappet et behov, kan han vel betale sig til det, og den der opfylder det, har jo også selv retten til at bestemme, om de vil udføre det?!


  • #11   26. aug 2016 ja det er også min mening madonna, de må selv arrangere og betale, hvis de er i stand til det, ellers kan de få hjælp til at formidle kontakt til en sex udøver.

  • #12   26. aug 2016 #8 - ja, jeg synes det er et meget alvorligt emne. Handicappede er ikke kun for "gamle" mennesker - der er desværre rigtig mange yngre handicappede, som selvfølgelig har et behov for sex - men som er ude af stand til selv, at sætte det i værk - jeg mener, de skal have hjælp til det - men det skal nok ikke være af det faste personale - tænk om de kunne "støbe" en uddannelse, der handlede om sexydelser til de handicappede - det kunne måske være løsningen smiley

  • #13   26. aug 2016 Alle har ret til et sexliv, men det er en privat affære... Man kan sgu ikke bede plejepersonalet om lige at "ordne" gamle Hr/Fru Hansen...

    De skal jo også kunne se hinanden i øjnene bagefter.
    Og så er sex jo ikke noget rent mekanisk. Der er også følelser indblandet.
    Der vil blive store følelsesmæssige problemer hvis plejerne skal "ordne" alle beboerne på kryds og tværs...
    Og hvem skal ha' besværet mad ham den sure og grimme der lugter af lort, henne på værelse nr. 123 ???
    Nej... - Jeg tror ikke på at sex kan implementeres i den daglige pleje....


  • #14   27. aug 2016 Enig Fister, det er nemlig ikke kun en mekanisk plejeting på linie med et morgenbad. Kommunalt ansatte kan ikke kræves at indlede et følelses mæssigt forhold, der indebærer sexuelle forbindelser. Jeg kan ikke se det for mig.
    Alle har ret til at have venner, have famile, have børn, have sommerferie, få omsorg og kærlighed.
    MEN...... der kan plejepersonalet hjælpe med en fest, fejre mærkedage, nationale dage, søndags aften hygge møder, rummelige festivaller, dvs situationer hvor handicappede kan mødes.
    Måske nogle specielt uddannede personer kan hjælpe med konkrete praktiske ting på en date for folk med mistet førlighed af dele af kroppen.
    Fordelen ku være at spare beroligende medicin og at få mere ro på gangene smiley


  • #15   27. aug 2016 Jeg er ikke helt med, er det SOSU assistenter eller ludere der skal passe de handicappede fremover?

  • #17   28. aug 2016 Det er SOSU assistenter - det skal være et led i uddannelsen, spøjst smiley

  • #19   28. aug 2016 Seriøst, Fedte - det kan du da ikke mene smiley

  • #21   28. aug 2016 Så hvis jeg bliver SOSU, så skal jeg stikke fingrene eller tungen op i en handicappets fisse......
    Får man et tillæg for det?


  • #22   28. aug 2016 der kan sikkert laves et fisse tillæg, måske også et røv tillæg - de gamle skal sgu hygge

  • #24   28. aug 2016 Tjah, skulle det komme dertil, vil jeg hellere slikke pik på en struds.

  • #26   28. aug 2016 Fedtegreve.

    Nu bliver det jo først efter strudsen har været i ovnen...... Så jeg får en lille sprødstegt tissemand. smiley


  • #28   28. aug 2016 Ja det er lidt kedeligt.... Men forhuden fra en strudsepik, skulle være mere lækker end en blækkesprutte ring, - Men jeg ved ikke hvilken dyppelse jeg skal vælge, jeg foreslår dild, men mine kvindelige bekendte siger sæd.

Kommentér på:
De handicappedes ret til et sexliv

Annonce