{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

Politi.. {{forumTopicSubject}}

En lille forespørgsel..

Vi er nogle stykker som holder til komsammen/træf med en masse biler om lørdagen..

Vi holder på en offentlig industrivej hvor vi ikke generer nogen..
Politet har truet os med at de kommer og fjerner vores biler hvis vi ikke kører...

Må de godt fjerne vores biler fra en offentlig vej, hvis vores biler er lovlige og vi ikke foretager os noget ulovlig?
-Nogen som kender en paragraf ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi..
  • #2   11. sep 2013 I skal søge om tilladelse til at holde sådan en sammenkomst på offentlig vej.

  • #3   11. sep 2013 Hvis man mødes i større grupper så skal man faktisk ha lov at politiet først.

    Men jeg vil nu ikke være bange hvis du har en lovlig bil. Så er der intet at frygte. Bare følg politiets anvisninger når de møder op. smiley


  • #4   11. sep 2013 Jeg synes i skal bombardere dem med molotov cocktails og brosten, og vise hvem der bestemmer i industrikvartererne!

  • Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 19
    #5   11. sep 2013 Jeg synes i skal bombardere dem med molotov cocktails og brosten, og vise hvem der bestemmer i industrikvartererne!

    Fik sku da lige grinet frem ! .. Alt for godt skrevet ^^


  • #6   11. sep 2013 Simon H.N:
    Hvor har du det fra??


  • #8   11. sep 2013 Uanset hvad der foreligger af tilladelser, så SKAL politiets afvisninger følges. Dvs. Hvis 1 emsig betjent mener 50 biler skal væk, så er det det de skal. Også selvom der er givet tilladelse til sammenkomsten af politimesteren !



  • #9   12. sep 2013 Det står i politiloven og ordensbekendtgørelsen.

    Det er det samme hvis du vil holde en demonstration. Eller feks et biltræf.

    Men hvis der ikke er optræk til noget ballade så gør de normalt intet. smiley


  • #10   12. sep 2013 Simon
    Det er muligvis tilfældet hvis man vil holde et biltræf, jeg kender ikke hjemlen, det håbede jeg du gjorde.
    Men mhs. til demonstrationer så er det hvert fald ikke tilfældet. Man kan give politiet besked, og de vil faktisk helst have besked. Men får de ikke besked, så er det ikke et grundlag for at opløse demonstrationen, eller sige at den ikke er tilladt. Det var ét af mange eksamens eksempler i statsforfatningsret, og medmindre grundloven er ændret siden 2011, så ved jeg at jeg har ret på det punkt.
    Politiet har til gengæld lov at dirigere demonstrationen væk fra et område af samfundsmæssige hensyn.

    Men hermed ikke sagt at du ikke har ret mhs. til biltræf, hvilket ville give god mening. Jeg skulle bare lige have styr på hvad du mente med at mødes i større grupper smiley

    Og ja hvis der er ballade, så kan de også opløse forsamlinger, den hjemmel har de direkte i grundloven.


  • #11   12. sep 2013 Hvis du ikke anmelder en demonstration. Så er den ulovlig. Så vil politiet typisk fjerne folk hvis det genere andre.

    Bare se da ungdomshuset skulle rykkes ned. Jeg er ret sikker på de ikke søgte tilladelse hver gang. smiley


  • #12   12. sep 2013 Simon
    Ikke korrekt. Det følger af Grundlovens § 79, 1. pkt. at politiet ikke kan kræve forudgående tilladelse. Dvs. det er ikke et formelt krav for at demonstrer at du først har en skriftlig godkendelse fra politiet.

    Herefter findes der regler for at gribe ind i en demonstration efterfølgende i politilovens §§ 7 og 8, men det har ingen tidsmæssig sammenhæng.


  • #13   12. sep 2013 Du har ret til at demonstrere efter loven. Men det kræver altså en tilladelse før den er lovlig.

    http://aktiwiki.dk/index.php?title=Demonstrationer


  • #14   12. sep 2013 Simon
    Nej. Se Grundlovens § 79, 1. pkt.

    For god ordens skyld kan jeg også lige smide den her:
    "§ 79
    Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede. Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære. Forsamlinger under åben himmel kan forbydes, når der af dem kan befrygtes fare for den offentlige fred.".

    Det vigtige her er sætningen: "Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede.".


  • #15   13. sep 2013 Sætningen i starten er da ikke mere vigtig end det sidste i lovteksten.

    Det der faktisk står er at man godt må samles. Men politiet kan altid smide jer væk hvis i ikke overholder offentlig fred. smiley

    Der er da intet der tyder på en demonstration overholder offentlig fred.

    Hvis i genere nogle ved jeres demonstration. Feks ved at gå ude på en vej. Så kan du være ret sikker på at politiet vil sige at i skal flytte jer i kongens og lovens navn 3 gange. Derefter bliver i flyttet ved magt. smiley


  • #16   14. sep 2013 Simon
    Til særlige situationer så er den jo, men det er også svært at vide hvis man ikke er jurist.

    Den kan nemt overholde offentlig fred såmænd, men det er selvfølgelig en anden sag hvis man demonstrer på en tungt trafikeret vej.
    Til de situationer kan politiet flytte forsamlingen, jf. Politilovens § 7, stk. 3.
    Men det grunder jo egentlig i logik og sund fornuft smiley

    Men faktum er stadigvæk at en demonstration ikke er ulovlig hvis man ikke har forudgående tilladelse, som du mente smiley


Kommentér på:
Politi..

Annonce