{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

udhængning - hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at en af mine venner er blevet groft udhængt på facebook, med både billede og fulde navn - og både med sande og usande oplysninger i blandt.

Hvad gør man?

Ville jo mene at det er i strid med persondataloven ifht udhængning - men håbede på at nogen andre kan rådgive lidt?
Personen det omhandler har imidlertidig ikke selv mulighed for at forsvare sig.

Jeg har forsøgt at søge lidt på Google omkring persondataloven, men jeg er ikke så god til det med paragraffer og forstå den "fancy" måde det er beskrevet på.

Så det eneste jeg imidlertidig har kunnet gøre, er at melde opslaget på facebook(som allerede er delt af rigtig mange mennesker) .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udhængning - hvad gør man?
  • #1   12. jun 2013 "en af dine venner..

  • #2   12. jun 2013 Ring til IT politiet LOOOL!
    Skriv til Facebook, og evt tag kontakt til politiet hvis det er slemt.


  • #3   12. jun 2013 Har prøvet det.. Fandt aldrig ud af hvem det var..
    Meldte det til facebook, og 2 dage efter var profilen væk smiley


  • #4   12. jun 2013 Det kan være rigtig svært for alm. mennesker at sætte sig ind i lovgivningen på området, men uden at kende til detaljer kan det sagtens være ulovligt det der er sket.

    Istedet for at du sætter dig ind i området vil jeg dog anbefale dig at tage kontakt til FB i stedet for, og derefter kontakte politiet og simpelthen anmelde det.
    Derefter vil politiet vurdere sagens alvor, og om der er begået noget strafbart.

    Der ville f.eks. kunne være tale om injurier efter straffelovens § 267, og eller § 264 d, da der også er tale om billeder. Men lad politiet vurdere dette hvis det er noget din ven ønsker at gå videre med - ellers behøver han/hun naturligvis ikke anmelde det.



Kommentér på:
udhængning - hvad gør man?

Annonce