{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.154 visninger | Oprettet:

Arbejde og få tidligt fri? Aflønning? {{forumTopicSubject}}

jeg er lidt i tvivl om dette her.

Jeg arbejder fuldtid, og har i min kontrakt en 37 timers arbejdsuge.
Nu her i ferien, er der RET meget mindre at lave, og jeg har derfor aftalt med chefen at møde en time senere.
Men nu er det sådan, at jeg yderligere for 2 timer tidligere fri osv.
Et eksempel.
Jeg skulle arbejde 7.5 timer 2. juledag.
Jeg møder kl 7 efter aftale, men for at vide at jeg skal tage fri kl 10, da der intet er at lave.

Skal jeg så skrive på timesedlen, at jeg har været på arbejde i 3 timer, eller skal jeg skrive 6.5 timer på, da jeg havde aftalt at møde en time tidligere, men ikke aftalt pludselig at skulle tage hjem fra arbejde før tid?

Jeg ved ikke rigtigt hvordan reglerne er for dette? Hvad er normalt? Man kan vel ikke bare sendes hjem fra arbejde efter 1 time, hvis man har afsat hele sin dag til dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde og få tidligt fri? Aflønning?
  • #1   28. dec 2011 Sender de dig hjem, er det med betaling,

  • #2   28. dec 2011 for = får :-)*
    Men som henning påpeger - er det mod egen betaling.
    Krone, du vinder, plat, de taber.


  • #3   28. dec 2011 altså på mit arbejde stempler vi ud og ind, så hvis vi går tidligere får vi ikke penge for det. I og med du har sagt ja til at gå tidligere kan jeg da heller ikke se hvorfor du skulle få penge for det. Hvis du vil have dine timer skal din arbejdsplads give dem til dig. Ude hos os kan vi også gøre krav på timer, så må de bare finde på noget kedligt at lave. Men hvem gider det? Er da bare at tage hjem og nyde man har tidligere fri.

  • #4   28. dec 2011 Nej nej, jeg mener, sender de dig hjem, skal de betale, ellers må de jo finde noget arbejde til dig, så du kan blive der tiden ud.



  • #5   28. dec 2011 Ja jeg bliver sendt hjem, da der er for mange på arbejde, til det arbejde der er at lave. smiley

  • #6   28. dec 2011 går an på om du er time ansat eller funktionær ansat.

    funktionær ansat = deres tab.

    time ansat = dig der får mindre i løn.


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #7   28. dec 2011 rasmus skriver det så smukt...hvilke vilkår er du ansat på? funktioner fasttid eller timelønnet?

  • Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 162
    #8   28. dec 2011 Hvis det er timelønnet har han stadig ret på sine 37 timer om ugen, uanset om de giver ham fri før. Så han skal som minimum have løn for 37 timer pr uge.

  • #9   28. dec 2011 ja hvis de sender ham hjem så kan han sige han har krav på 37 timers arbejde der ved også løn for 37 timer

    det er jo en fuldtidskontrakt

    de kan dog vælge at spørge om han kan og vil afspadsere eller flexe alt efter overenskomst og lokal aftaler



  • #10   28. dec 2011 men hvis han ikke vil afspadsere eller holde fri skal firmaet finde noget til ham at lave 37 timer om ugen eller give ham løn for 37 timer om ugen


  • #11   28. dec 2011 er man timelønnet og har en arbejdsplan kan arbejdsgiver godt sende dig hjem uden at give dig løn. LÆS DIN KONTRAKT!

    det er KUN funktionær ansatte der har krav på 37 timers udbetalt arbejde uanset hvornår du kommer og går.

    Har selv været ansat under begge slagt forhold.


  • #12   28. dec 2011 Planen var også lige at spørge chefen. Jeg ville bare gerne lige høre lidt om det først, så jeg ved om jeg hvordan det skal være.

  • #13   28. dec 2011 Sold !

    er du helt blank? du kan sagtens have en kontrakt på 37 timer underskrevet uden det er funktionær ansat.


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
    #14   28. dec 2011 De forskellige overenskomser er meget forskellige på det område...
    Nogle skal have 37 timer om ugen i gennemsnit på en 8 ugers periode
    andre 7,4 i snit om dagen i en periode på en uge osv.
    Hvad laver du og hvilken overenskomst er du dækket af ?


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
    #15   28. dec 2011 *overenskomster


  • #16   28. dec 2011 7-eleven smiley

Kommentér på:
Arbejde og få tidligt fri? Aflønning?

Annonce