{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Fratrædelsesgodtgørelse og genansættelse {{forumTopicSubject}}

Jeg så dette indslag og var en del overrasket over denne procedure. Godt nok er det stillinger med et stort ansvar og mange under sig, men dog vil jeg mene, der må være nogle grænser, jeg synes de bliver overtrådt her.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/rekrutteringsdirektoer-om-kommunale-millionfratraedelser-aldrig-set-noget-lignende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fratrædelsesgodtgørelse og genansættelse
  • #1   17. okt 2017 Ja jeg mangler ihvertfald ord for hvor dumme vi er og hvor meget vi lader de velbeslåede rende om hjørner med os.
    Der var et indslag i Tv avisen om en direktør der fik over 3 millioner smidt i nakken da han holdt op, og samtidig må forældrene i selv samme kommune, nemlig <Holbæk selv gøre rent i børnehaverne, og i det hele taget hjælpe til med alt praktisk. Hvad ligner det.
    Jeg siger vor herre bevar os. smiley smiley


  • #2   17. okt 2017 Jeg synes heller ikke det hænger sammen med alt det, som de skal spare på i div. kommuner, de kunne jo så passende starte med at gå på direktionsgangene, så kunne disse "fratrædelsesgodtgørelser" som kun er et skalkeskjul bruges på kommunens børn og ældre. Hvis kommunaldirektørerne ønsker genansættelse, så burde disse fratrædelsesgodtgørelse gå til kommunens borgere på den ene eller anden måde.

    Men det er måske slet ikke nogen ønskestilling, derfor alle de lokketilbud ??


  • #4   17. okt 2017 Ole S der fik du mig til at stor grine smiley

  • #5   17. okt 2017 Jetset enig de burde ikke få dobbelt op smiley

  • #6   17. okt 2017 Kisser D ja det er helt væk, men mon ikke der bliver taget hånd om de aftaler nu for det er jo helt hen i Gø og Gokke politik smiley

  • #7   17. okt 2017 Min søster, der havde været kommunal dagplejer i 23 år, blev fyret pga. faldende børnetal.

    Hun var berettiget til en fratrædelsesgodtgørelse, der langtfra lignede kommunal chefernes, - kun 3 måneders løn.

    MEN hvis hun fik job, så hun ikke kom på understøttelse, fik hun INGEN fratrædelsesgodtgørelse.

    Derfor aftalte hun med det sted, hvor hun havde været i praktik, at hun ventede 3 dage med at blive ansat i et vikariat.


    Det er OK, at cheferne får deres godtgørelse iflg. deres kontrakt, men det er IKKE OK, at de får en ny ansættelse, i deres egen stilling, der OGSÅ indeholder en fratrædelsesgodtgørelse efter få års ansættelse. - Det er svineri med vores skattekroner!!!!


  • #11   18. okt 2017 #9 - nu er der meget stor forskel på det offentlige og så det private. Alle lærte vel af Peter Brixtofte, at ingen kommuner kan drives som private virksomheder.

    Men guld kan altså ikke købes for dyrt ??


  • #14   18. okt 2017 FHHH - du er så meget i den sag, så du kan skrive at han direkte svindlede med kommunens penge. Han nåede da at gøre rigtig meget for Farum Kommune, så helt dårlig var han nok ikke, blev det ikke til 16 år.

    Og nej, en kommune kan ikke drives som en privat virksomhed.


  • #24   19. okt 2017 ÅH Annella jeg må hurtigt sige at jeg syntes Peter Brixtofte gjore meget for Farum at han så ikke fik lov til at gøre sit arbejde færdigt grundet dyr vin OSV er en helt anden sag - hvem har ellers sendt folkepensionister til syden smiley

  • #25   19. okt 2017 #16 - Annella, det kan du slå op på nettet. Det gik rigtig godt de første 12 år, der var meget fokus på børn, ungdom og de ældre og en pæn byfornyelse + meget mere, men det kom desværre til at gå skævt de sidste 4 år.

  • #27   21. okt 2017 Hvem siger det, FHHH har du insiderviden ??

  • #29   21. okt 2017 Ja, jeg kan ikke lige overskue det hele, men du skal nu heller ikke tro WIKIPetedersen - men Brixtofte kørte Farum Kommune som en privat virksomhed, det kunne alle heller ikke lige overskue, men du skriver selv længere oppe, at man sagtens kan køre Kommuner som private virksomheder smiley

  • #31   21. okt 2017 Ja, og hans måde at drive Kommune på, var lidt for avanceret til diverse. Jeg synes stadig, det var mere end sørgeligt, at det gik, som det gik smiley

  • #33   21. okt 2017 Jamen, er det ikke "politikere" der er overalt i diverse kommuner. Jeg kan info om, at jeg bor i en Venstre kommune - men der er nok noget, jeg har misforstået smiley

  • #37   21. okt 2017 Hvorfor mener du ikke at man kan køre kommuner som private virksomheder?

    Jamen, hvordan var det lige gik for Farum Kommune (Brixtofte) - han drev Farum Kommune, som var det en privat virksomhed.


  • #38   21. okt 2017 #36 - det er nok at sammenligne med Koranen smiley

  • #40   21. okt 2017 Jamen, jeg kan ikke drage sammenligninger, men det kan du så, siden du påstår, at andre kommuner gjorde det samme som Farum Kommune smiley

  • #42   21. okt 2017 Yes OK - men stor forskel på at drive div. kommuner kommunalt og så drive dem som privat virksomhed, meget få i det kommunale regi forstår forskellen smiley

  • #54   22. okt 2017 Fordi der ikke er nogen banker, der vil give dem en ordentlig kassekredit smiley smiley

  • #56   22. okt 2017 Nu er det lige før, jeg skriver kære lille skat smiley - ingen privat virksomhed kører uden en god kassekredit, så selvfølgelig er det alfaomega for at drive virksomhed.

    Men stat og kommune er et helt kapitel for sig, det kræver nok et helt andet syn.

    Men det gik jo godt for Brixtofte de første 12 år - det var nok de ansatte, der ikke forstod en bønne af det hele.

    http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/farum/bind_06/bet/kap01.html


Kommentér på:
Fratrædelsesgodtgørelse og genansættelse

Annonce