{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Østeuropæisk arbejdskraft er ikke en guldgrube for Danmark {{forumTopicSubject}}

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/andersvistisen/ECE9748625/nej-oesteuropaeisk-arbejdskraft-er-ikke-en-guldgrube-for-danmark/

De EU-begejstrede partier samt organisationer som Dansk Industri og Dansk Arbejdsgiverforening har travlt med at fortælle danskerne, hvor god en forretning det er, at der i øjeblikket arbejder små 100.000 indvandrere fra Øst- og Centraleuropa i Danmark. Sandheden er imidlertid, at disse mennesker i bedste fald giver et minimalt overskud på Danmarks nationalregnskab, men mest sandsynligt er en underskudsforretning.

Hvad mener du, er østeuropæisk arbejdskraft en overskuds- eller underskudsforretning for Danmark?

Jeg ved ikke om de er en overskudsforretning ihvertfald for arbejdsgiverne, men vi skal modregne de over 100.000 18-29 årige, der ikke er i job foruden alle de dovne indvandrere især fra Nordafrika, der ligeledes er uden job, så i den sidste ende er de måske dog en underskudsforretning, selvom underskuddet ville være endnu større, hvis de ikke var på det danske arbejdsmarked, for bl.a. disse unge skal jo også finanseres: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/bor-paa-fine-adresser-flygtningeboern-koster-hver-67000-kroner-om-maaneden/6755084

Kommentarer på:  Østeuropæisk arbejdskraft er ikke en guldgrube for Danmark
  • #1   28. jul Nu syntes jeg ikke man kan stille det op på den måde, men se det enkeltstående som et overskud at have arbejdsomme mennesker fra østlande.

Man kan også se det på den måde at hvis der ikke var 100.000 østuropæer så var underskuddet meget større.

Problemet er at flere arbejder på en langt lavere løn end danskere og dermed laver løn dumpning og fjerner danskere. Et andet problem er at vi ikke har en lovmæssig mindsteløn,

Jeg kan læse på ugebrevet at der i 2016 var 336.000.

• #2   28. jul Jeg synes, vi lever i en rodet tid, hvor meget lidt hænger sammen. Jeg kunne tænke mig en lister over:

Positivt EU - Negativt EU - bare for at se, hvad vejer mest. - Men Frederiksberg kommune, må da have nogle andre adresser, der er knap så dyre, eller er det samme pris for samtlige kommuner i landet ?? - Men Frederiksberg Allé er et skønt kvarter

Kommentér på:
Østeuropæisk arbejdskraft er ikke en guldgrube for Danmark