{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
299 visninger | Oprettet:

A-kasse - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg er total vildrede på alt der hedder A-kasse og fagforening og tænker nogle herinde er lidt klogere end mig på det punkt.

Jeg er d.19 Juli i år færdig uddannet Butiksassistent og står derfor uden job fra den dato. Jeg har været i HK i 2 år og kan få dagpenge fra dem, men har overvejet at flytte over til at faglige hus - nogle der har erfaringer med dette?

Og hvordan foregår det lige med det der A-kasse? Er det ligesom når man er på kontanthjælp?

Kommentarer på:  A-kasse - hjælp
  • #1   8. jun A-kasse er en form for "forsikring", hvis du bliver arbejdsløs. Fagforening er hjælp til feks overenskomst, arbejdsvilkår, juridisk hjælp, fyring, ansættelse m.m.
    Dvs A-kassen er den økonomiske del.

Er du i tvivl så tag en snak med din nuværende A-kasse og fagforening. Der er den bedste mulighed for at få det forklaret, hver især.

• Markgreven
    Markgreven Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 13 Følgere: 56 Emner: 83 Svar: 4.244
    #2   11. jun Tja, det korte svar er vel, at havde du ikke kun været medlem af en A-kasse, men også fagforeningen, havde du ikke behøvet at spørge her, men kunne have kontaktet fagforeningen.

Goderne og overenskomsterne vil man gerne have, men man vil ikke betale for dem, det lader man andre om.

Kommentér på:
A-kasse - hjælp