{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Fritidsjob- supplerende indtægt? {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker
Sagen er den, at jeg har fundet et hus, som jeg er ret forelsket i. Jeg har et fast arbejde, som der desværre ikke er ret meget overskud i. Lønnen er ihvertfald ikke rigtig nok i sig selv, til at kunne opretholde et fornuftigt rådighedsbeløb, så banken vil ikke låne mig.

Jeg er derfor gået lidt i tænkeboks, og har kontaktet forsikringer og banker for at få de større poster ned på et minimum. Men dette alene gav ikke nok
Jeg er derfor gået i tænkeboksen igen, og tænkt på en "forrentningsmodel" til at supplere mit rådighedsbeløb så banken er tilfreds.
Er der nogen af Jer, som laver lidt penge ved siden af jeres arbejde, og har erfaringer med det? Jeg kan se på mine skatteoplysninger hvor meget der står på mit bi-kort. og det jeg umiddelbart står og har brug for til et rådighedsbeløb er 1000-2000 kroner, og her rammer jeg slet ikke nogen grænser
Jeg mangler lidt inspiration der ligger ud over de sædvanelige "100 ting" der ligger tilgængelige, eller hvis idéen herunder er god, deler den som inspiration til jer andre

Det jeg selv havde i tankerne ser sådan ud;
Jeg har en bil, som jeg ønsker at beholde da jeg ofte har en tur på 85 km som passer rigtigt dårligt med det offentlige. Jeg tænker derfor i de baner om jeg evt kan nedgradere bilen til noget mindre, eller gøre brug af den og en trailer.
Som udgangspunkt var modellen at yde en slags transportservice af ting, for folk som ikke lige selv kan hente eller ikke selv har en bil, f.eks større indkøb, hente brænde, køre ting på forbrændingen og lignende. Altså ikke taxa kørsel af personer
Pt. bor jeg i boligforening og umiddelbart her, tænker jeg at kunne smide flyers i postkasserne, da mange ældre bor her og ikke har bil.
Jeg havde så forestillet prisen skulle ligge på minimum 300,- pr. Dvs 300,- + 5 kroner pr. km kørsel. så mine egne udgifter er dækket sådan rimeligt ind, og giver en rentabel forretning, og samtidig gider jeg ikke bruge en time på at fragte en blomst 6 km. for 30 kroner
Fastholder jeg de 300 som mindste pris, Så har jeg således ca. 7 gange i måneden jeg skal bruge nogle timer efter arbejde for at mit rådighedsbeløb er stort nok.
Jeg hører rundt omkring fra bekendte, at de mere dovne, der har pengene, synes det er billigt og folk gerne vil betale for at slippe for dagligsdagsting der kan spare dem tid.

Er det noget du selv ville gøre brug af hvis nogen tilbød at hente og smide dit haveaffald eller andet opsorteret affald på forbrændingen så du kunne spare et par timer?

Jeg glæder mig til at høre jeres Kommentarer og eventuelle kritikpunkter.


Kommentarer på:  Fritidsjob- supplerende indtægt?
  • #2   17. apr 2017 Jonas

    Lyder da som en god forretnings ide, du kunne udvide ideen med at hente folks skrammel og køre det på genbrug.

    Når man køber stort ind .f.eks. møbler så er prisen omkring 450 - 500 i levering samt mere hvis de skal have gamle møbler med tilbage.

    Men man er nok nød til som claus skriver at registrere sig som firma da man let kan komme i klemme da du er pligtig til at din cvr registrering skal være synlig på bilen og gør det ikke det kan du nemt blive anmeldt og så bliver det rigtigt dyrt for de laver beregninger og ganger med 2 i bøde.


  • #4   18. apr 2017 Jonas, jeg er sikker på, at behovet for sådan en vognmandsforretning, nok skal være tilstede, der findes ikke mere sådanne forretninger mig bekendt, det kunne ovenikøbet blive en rigtig god forretning.

    For at komme på genbrugspladsen med div. ting, skal vi både have det ene og andet køretøj, hvilket ikke alle har og storskrald er mere end besværligt, da vi skal stå med målbånd og veje dit og dat og så vil de helst også have en rød sløjfe om div., meget besværligt.

    Og så mener jeg, at du gerne må tjene et vist beløb, inden du skal registrere dig, men det er vel hurtigt til at undersøge smiley


  • #6   18. apr 2017 Vi betaler nok for at komme af med vores affald via de opkrævninger vi får gennem kommunen.

    Jeg går ud fra, at Jonas har noget at køre i, dermed registreret/forsikret - det kunne jo være en start, bare for at se, om behovet er der, jeg tror på, der er behov for sådan en forretning, og så kommer indtægterne vel også rullende smiley


  • #8   18. apr 2017 OK - du ved sikkert, hvad du taler om, Claus - men det kunne måske være værd at prøve at have en føler ude - udover affald, kunne det også være småflytninger o.lign. smiley

  • #10   18. apr 2017 Rigtigt Claus, men da jeg startede i tidernes morgen med at være selvstændig, var der et beløb, jeg kunne tjene, før jeg blev momsregistreret osv., men jeg husker bare ikke lige beløbets størrelse, men det kan være, at det ikke er sådan mere.

  • #12   18. apr 2017 Ja, det er uhyggeligt med regler, vi er ved at drukne i dem, men det gælder selvfølgelig om at kende dem, så ikke man ende i et stort hul smiley

  • #14   19. apr 2017 Hej Alle, og tak for jeres rigtige dejlige svar.
    Det er super fedt at læse i synes konceptet virker godt.
    Jeg ved at der findes firmaer som hedder noget med den hjælpende hånd, eller den ekstra hånd, men de logoer jeg så på disse biler, antydede mere det var pensionerede tømrere som kunne hjælpe med at sætte hylder op, skifte en liste, justere en dør og sådan, så måske konceptet findes men ikke i denne udvidede version.

    Jeg er enig i, at det teknisk set er sorte penge man tjener, men så længe vi taler det beløb, jeg ud fra mine skattepapirer må tjene, må det vel være i teorien lovligt nok.

    Jeg kan godt følge Jer i, at der nok er nogle ting der skal være på plads ifh til selve bilen, men så alligevel ikke, for ifbm arbejde er det jo tilladt at køre i min egen bil i erhvervsmæssig øjemed, og få kørselsgodgørelse for det, og den kan jo godt være skattefri, udfra hvad jeg læser på skat's hjemmeside
    Jeg skal ikke gøre mig klog på det, så det er derfor jeg søger råd her.


  • #16   19. apr 2017 Min bankdame siger hun kan se hvad jeg har brugt og hvad der går ind, så det er vidst det hun læner sig op af. ifht de beregninger hun sender mig

  • #18   19. apr 2017 Det er også derfor jeg forestiller mig det bliver mobilepay. Jeg ved godt jeg ikke kan sige nu hvor meget det giver, men med mobile pay, kan banken og skat jo grave lige så dybt i det de vil, og "kunden" registreres jo også.

  • #20   20. apr 2017 Jonas - jeg vil håbe for dig, at du får en god forretning, der startede med et fritidsjob - der er et stort behov for dit koncept, så det er bare om at komme igang smiley

  • #21   21. apr 2017 Jeg ville umiddelbart lige starte med at sttikke en finger i jorden, og det lyder jo til folk er ret positive over idéen. Nu er det bare lige nogle regler jeg skal se om jeg kan få kigget på inden jeg bare printer flyers ud og smider rund i postkasser smiley

  • #23   15. maj 2017 Med SKAT går det altid galt. smiley

Kommentér på:
Fritidsjob- supplerende indtægt?

Annonce