{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Politisk ligegyldigthed eller politisk arrogance? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg høre jo dagligt om hvordan vores regering vil sende folk i arbejde og jeg vil da lige spøger jer som læser det jeg skriver: hvor findes alle de arbejdspladser regeringen vil sende alle de arbejdsløse ud til.
Ja jeg høre også dagligt om hvordan syge mennesker bliver nød til at flytte fra deres lejebolig (grundet sygdom, der gør at de kommer helt ned på overførelsesindkomsten "kontanthjælp" og det selv om jeg kender folk der måske kun har boet i deres/den lejebolig et års tid) (jeg syntes ikke det er rimmeligt, men kunne jo godt tænke mig at høre jeres meninger).
Ja jeg høre også dagligt om hvordan lærlinge det være sig voksenlærlinge, som ungdomslærlinge og hvor de ikke kan finde en læreplads og det bliver jo særligt uoverskueligt for de voksenlærlinge der har fået børn (de voksenlærlinge kan jo komme til at går fra hus og hjem), da der jo ikke er penge til husleje og andet, min tanke om lærlinge voksen som ung burde vel kunne får så meget at der var til det daglige (husleje/mad. OSV) og syntes dem der vil gå lærlingevejen bliver straffet frem for at få klappet på skulderen af systemet.
Jeg ser faktisk at systemet vil have at folk skal gå hen og blive kriminelle før de vil hjælpe 8de fornuftige mennesker der gerne vil tage en uddannelse - frem for den kriminelle løbebane.
De folkevalgte politikere på Christiansborg vil ikke kun nøjes med et lille stykke af den pølse i kan se på det indsatte billede, nej da de vil sku have hele pølsen og de vil ikke dele med os andre.
Men ja det var jo så jeres meninger jeg gerne så i ytrede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politisk ligegyldigthed eller politisk arrogance?
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.338
    #3   12. aug 2016 Leon har nu engang en pointe.

    Flygtninge skal i arbejde så hurtigt som muligt. Det koster penge, men tilskud kommer fra kommuner, så virksomheder er ganske 'velvillige'.

    Virksomheder siger at danskere ikke gider at arbejde! Kan det hænge sammen med at flere er i Fagforening, og dermed bliver fravalgt, da det er billigere at få en ..østeroupæer, der ikke brokker sig?

    Er det ikke sært, at Jobcentre pludselig er blevet så opsøgende i virksomheder, for at flygtninge kan få uddannelse og arbejde?

    Hvor var og er Jobcentres opsøgning for at få virksomheder til at tage danske lærlinge, som virkelig kæmper hårdt for en læreplads?

    Første prioritet er og burde være at give danskere uddannelse, lærepladser og arbejde.

    Det er godt at flygtninge får muligheder, lærdom, som de kan tage med sig. For de skal jo ikke blive her permenent, kun midlertidigt, men se frem til at bruge de færdigheder de har lært i deres hjemlande.







Kommentér på:
Politisk ligegyldigthed eller politisk arrogance?

Annonce