{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp loft {{forumTopicSubject}}

Hvordan får man fattige mennesker i arbejde?

Regeringen har løsningen ved at beskære i kontanthjælpen hvis de ikke kan fremvise time antal på mindst 225 timer, dem som så har 225 eller over de kan så få fuld kontanthjælp.

Der er så både fordele og ulemper for det får dem som kan arbejde ud af stolen

Ulempen er så at det rammer bredt både ral og krat her er man ligeglad om de hedder Mogens eller ysuf - men i mange år har der ikke været de store konsekvenser hvis folk bare udebliver fra et møde eller kontrol om søgt arbejde - a-kasser har strammet op men ikke bistands hjælpen, for man kan ikke lave økonomiske sanktioner imod folk på bistand, da det jo rammer børnefamilier og børnene er jo uskyldige i sådan en sag.

Men essensen i det hele er at der er alt for mange som render rundt uden at lave noget fordi de ikke gider. Den ugidelighed er man nød til at gøre noget ved bla. med stramninger og en mere konsekvent retning - men der skal også kigges på hvilke muligheder der er og bedre rådgive ud fra evner og lyst.

Nu skal det her indlæg ikke handle om indvandre men her fakta om at kvinder som bliver henvist til en samtale udebliver fordi de mener de har nok i at passe familien - det er da godt de har det på den måde men det skal så ikke være på min regning. Det skal være enten eller -

Når man så strammer skruen overfor indvandre kvinder så fare de op til lægen og får en lægeerklæring - det antal er helt oppe på 75% som fortæller lidt om lysten til at arbejde. Samme metode bruger etniske danskere også som sidste udvej hvis der er mulighed for at komme i job.

Men hvis man presser folk specielt unge så finder de bare en mere lukrativ måde at få penge på ved overfald, røverier, eller forsikrings svindel. Så her virker ideen ikke men gør den kun værre.

Jeg er imod som man kunne læse for længe siden at man belønnede dybt kriminelle unge med ophold på Lalandia eller en sejltur i Caribien, eller at klatre i bjerge hvor hver "fest" kostede omkring 240.000 kr.

Når ledere for disse center argumentere så er det rene vrøvl med sammenhold og at man kan splitte bander, Give dem selvfølelse og respekt.

Jeg kan dårlig forestille mig en ung kriminel har respekt for samfundet når man får en belønning i stedet for en sanktion.

Man kunne begynde at oprette Bootcamps med kollektiv ansvar, det er noget de unge har respekt for og alle våger over alle fordi de ikke ønsker at straffes for hvad andre gør


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp loft
Kommentér på:
Kontanthjælp loft

Annonce