{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Hvilke Jobs er som det her ?.. {{forumTopicSubject}}

Hej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave ..

Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes)

Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt noget hvor man rejser meget til udelandet for at reklamere/ sælge/ finde ud a hvad de kan lide osv osv - altså et job hvor man rejser meget og så videre med handel og samfundsfag ? Hvilke ? Og kan man få dem gennem STX ?eller hvordan skulle den se ud på HHX ?

Og til det naturfaglige:
Naturfag interessere mig virkelig meget, og jeg får godt karaktere , men der er bare ikke nogle Jobs der ligesom taler til mig , i forhold til handel ( ved godt det er 2 forskellige interesser)
Det naturfaglige skal ikke nødvendigvis have noget med handel at gøre , men er der nogle Jobs hvor man rejser meget rundt og ikke konstant er i et laberatorie - planter og at være menneske læge interessere mig ikke , men tænkte på hvor man rejste meget rundt for at opdage nye kure , medicin , virusser , behandlinger til dyr osv , hvor man stadig tjener en god del og er spændene - hvilke slags Jobs er der der , og er der sådan nogle eller lignende ?

Andre forslag eller hjemmesider i kan lede til eller andet ? Alt tages med åbne arme ..

Jeg vil gerne finde ud af hvilken af de 2 veje jeg vil gå , og jeg vil bare ikke vælge forkert !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke Jobs er som det her ?..
  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 238
    #1   27. feb 2013 Det er ligegyldigt om du tager STX eller HHX i denne sammenhæng, men jeg ville foreslå HHX, når vi snakker handel.

  • #2   27. feb 2013 Altså hvis du vil have naturfag, så skal du nok vælge STX - det har de jo ikke rigtigt på HHX smiley

  • #3   27. feb 2013 Men prøv at gå ind på UG.dk og vælg deres studievælger, det er en guide der har hjulpet mig meget i mit valg smiley

  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 238
    #4   27. feb 2013 Vælg efter interesser - ikke evner. Du brænder bare fast, hvis ikke du interesserer dig for det du laver.

  • #5   27. feb 2013 Jeg interresere mig for begge det er problemet ! Men ved ikke hvilken jeg helst vil , og der er på ingen måde jeg kan beslutte mig nu er sådan i tvivl !er der en måde så jeg kan vælge en linje på STX , så jeg kan vælge hvad jeg nu vil på den videre gående ?

  • #6   27. feb 2013 Hvis du er så meget i tvivl, så synes jeg du skal snakke med en studievejleder om hvad linje du skal på for at gøre det så bredt som muligt. Men jeg vil nok tror du skal vælge en samfundsfaglig linje, med Samf A, engA og mat B, det mener jeg er den bredeste på gym.

  • #7   27. feb 2013 Og er det helt galt, så er der jo altid HHX fagpakken man kan ta' på 18 uger bagefter smiley

  • Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 238
    #8   27. feb 2013 Ehm... Jeg ville finde en linje på STX, hvor du kunne få et erhvervsøkonomisk fag, så du kunne smage lidt på det. Derudover ville jeg foreslå dig at få samf, eng og matematik på a-niveau og så fys, bio osv. på b-niveau. Så er du godt dækket ind. Matematik på et højt niveau, er bare skide vigtigt i alt!

  • #9   27. feb 2013 Lidt hip som hap og du vælger STX eller HHX. Du kan altid læse det enkelte fag op, som du evt. har brug for, når du skal ind på universitet.

  • Clark Kent
    Clark Kent Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #10   26. mar 2013 Hvis du vælger HHX, så kan jeg kun anbefale dig at tjekke denne side ud:
    http://hhxnoter.dk


Kommentér på:
Hvilke Jobs er som det her ?..

Annonce