{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Cecilie S
Cecilie S
Tilmeldt:
20. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tiggere i Berlin - essay {{forumTopicSubject}}

jeg skal skrive et essay om tiggere i Berlin, men jeg mangler simpelthen en måde og starte essay'et på og nogle problemstillinger/facts omkring tiggere i Berlin som jeg så kan diskutere med mine egne holdninger i selve essay'et.
Nogen der har nogle gode ide'er?

Tak på forhånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiggere i Berlin - essay
  • #1   20. okt 2012 der er ihvertfald vold mange af dem.

  • AmerK
    AmerK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #2   20. okt 2012 En problemstilling kunne være vel være, hvilket signal det sender overfor turister som går rundt byen. Hvordan tager det imod det? Og er det trods alt ikke blot noget der skæmmer turismen? Jeg hader personligt at blive kontaktet direkte, om så det er en tigger eller blot en der vil sælge noget.

    Lige ledes, hvilket signal sender det ikke også til udefrakommende/turister? Med så mange tiggere, signaler det lidt at fattigdommen er noget som Tyskerne har tæt på sig, ¨på trods af at de egentlig er et af verdens mest velfungerende lande. Viser lidt, at det som modsætning herhjemme, at der er rigtig langt mellem fattig og rig.

    Der er virkelig meget at tage fat på, hvis man blot tænker sig lidt om.


  • Cecilie S
    Cecilie S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   20. okt 2012 Tusind tak for hjælpen, nu har jeg da fået lidt mere inspiration. smiley

  • #4   22. okt 2012 Alternativt kan du måske tage udgangspunkt i den organiserede del af tiggeriet i Berlin. Jeg har selv boet i Berlin i en periode og du kan sagtens se forskel på de tiggere som tigger fordi at de har intet og fordi at de bor på gaden, også på dem som gør det til en "levevej". En meget nem måde at kende forskel på dem er at "hjemme-tiggerne" taler alle tysk og går som regel rundt og samler flasker eller sælger aviser. "ude-tiggerne" taler ikke tysk (eller fremstiller ihvertfald ikke at de kan snakke tysk) men giver derimod en lamineret besked på engelsk eller tysk om at de er flygtninge og at de mangler penge. Ligeledes har de oftest børn med for at fremstå mere 'i nød'. Jeg har en gang oplevet at komme gående et stykke fra et meget populært turist sted, hvor jeg spottede de sædvanlige ude-tiggere. De var samlet i en flok på en 3-4 stykker plus børn. Pludselig svinger en stor Alfa Romeo ind ved siden af og samler dem alle op og kører videre. Enten så giver det bare bedre at være tigger end jeg troede eller også kunne man tro at det var bagmændene som skulle ud og indkassere dagens omsætning. Brug det hvis du vil ;).

Kommentér på:
Tiggere i Berlin - essay

Annonce