{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førtids pensionist løn
  • #1   18. okt 2012 har du førtidspension så må du ikke arbejde ved siden af

  • #2   18. okt 2012 Du kan søge information her
    http://www.foertidspensionister-i-job.dk/

    Lars: Jo det må man gerne.


  • #3   18. okt 2012 sjovt min x der har førtidspension fik at vide at hun mistede den hvis hun arbejdede

  • #4   18. okt 2012 du må gerne arbejde, ved dog ikke hvor meget.

  • #5   18. okt 2012 Selvfølgelig må man arbejde ved siden af. Hvor meget du må tjene kommer helt an på om du er gift/samlevende og hvad din samlever i så fald tjener.

    Selvom man har førtidspension må man gerne arbejde 37 timer om ugen alligevel. De tager ikke førtidspensionen eller en dyt..


  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #6   18. okt 2012 Fedt så tror jeg at jeg vil tiltuske mig førtidspension mens jeg har mit fuldtidsarbejde på 37 timer.

    Så kan man da lige malke systemet. Ren win win for mig smiley


  • #7   18. okt 2012 Din pension bliver justeret efter hvor meget du tjener så det virker ikke smiley

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #8   18. okt 2012 Lars din kæreste og dig har ikke fattet ret meget af noget af det. Vil de tage hendes pension fra hende pga et job ved siden af er det sikkert fordi hun har fået pensionen på et tvivlsomt grundlag.

    Mener det er omkring 60000,- du må tjene ved siden af inden de begynder at trække fra din pension.

    Selvfølgelig må man ikke ha et fuldtidsarbejde ved siden af.. Eller jo det må man i og for sig godt du må bare ikke tjene mere end de 60000,-

    Så båtnakken der mener han vil ha pension og et fuldtidsarbejde burde starte en klub sammen med Lars og hans kæreste.

    Men der kan være flere ting i det.. Kan man passe en eller anden form for arbejde ved siden af kan man jo ricikere de mener at så behøver man ikke pension da man godt kan passe et arbejde


  • #9   18. okt 2012 Modregner det du tjener på arbejde, ikke bare det du får i førtidspension? Du burde jo sådan set ikke være i stand til at have et arbejde, hvis du får førtidspension??

  • #10   18. okt 2012 michael...det passer ikke helt smiley Var til møde igår om netop det samme og der blev forslået skånejob. Det ville jeg godt kunne have på 37 timer om ugen - men hvis jeg en dag ikke kunne komme afsted, uanset grund, er der mulighed for at ringe og sige det og så er der ingen sure miner da det netop ville være et skånejob. Med sådan et må man arbejde ca alt det man vil (og kan!!) og man mister ikke sin pension på det smiley

  • #11   18. okt 2012 Grunden til at folk på førtidspension kan komme i skånejob er at de ikke skal føle sig isolerede der hjemme men føle sig nyttige og som at de kan bidrage med noget til samfundet/familien der hjemme. Der er nogle der har 2 timer om ugen, andre har 37 - det finder man ud af i samarbejde med arbejdsgiveren.

  • #12   18. okt 2012 Kristian h. Sikkert angst... den er sgu så udbredt og svær at modbevise.

  • #13   18. okt 2012 kristian..har jeg ikke lyst til at dele med baboom smiley
    Men nej, det er ikke angst smiley


  • #14   18. okt 2012 heller ikke depression nej.

    bonderøven...æh nej.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #15   18. okt 2012 Kamilla så har du ikke fulgt ordentligt med.. Skånejob er ikke det samme som at ha et arbejde ved siden af din pension.

    Det er ganske rigtigt som du siger så folk kan arbejde udfra hvad de nu magter så de bevarer det sociale netværk bla..

    Men det er ikke det samme som at ha et job ved siden af.


  • #16   18. okt 2012 200 timer om året giver ikke meget mening når man min skal ha' 15 timer om ugen for at blive visiteret til flexjob. Dermed må en førtidspensionist arbejde op til 15 timer om ugen.


  • #17   18. okt 2012 michael..ved godt at skånejob ikke er det samme - men det er tilsvarende og en måde at komme i arbejde på samt mulighed for ekstra indtægt.

    kristian...nej? hold nu op med gættelegen, du er laaaaaaaaangt fra..


  • #18   18. okt 2012 Haha, hvorfor dælen skulle det være noget psykisk jeg fejler?

  • #19   18. okt 2012 Jeg kan stå inde for at Kamilla er næsten psykisk rask:)

  • #20   18. okt 2012 Tak Lars smiley

  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #22   18. okt 2012 Kamilla:

    Nu skrev du at de IKKE tager førtidspensionen eller en dyt.

    Du modsiger da dig selv!


  • #23   18. okt 2012 Og hvor gør jeg så det? De tager ikke din førtidspension - de regulerer den alt afhængigt af hvor meget du tjener ved siden af men tjener du mindre eller stopper med det du laver så får du reguleret eller fuld pension igen. Den stopper aldrig?

  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #24   18. okt 2012 De tager da noget af den, og det er vel en "dyt"

    smiley


  • #25   18. okt 2012 Det har du jo så læst det som smiley "eller en dyt" står i stedet for et punktum og er gammel vane. Intet andet.
    Men at de tager noget af FP'en i en periode er ikke det samme som de tager den fra dig. Og faktisk må man tjene temmelig meget ved siden af, alt afhængigt af en evt. partners indtægt altså..


  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 451
    #26   18. okt 2012 Ok så smiley

  • #27   18. okt 2012 Christ...

    michael j - "Så båtnakken der mener han vil ha pension og et fuldtidsarbejde burde starte en klub sammen med Lars og hans kæreste." - Så vidt jeg kan se skriver han, at hans eks fik førtidspension. Og iøvrigt er Lars, mig bekendt, stadig i arbejde, så ved ikke hvor du vil hen med den kommentar.

    kristian h - Har du ikke nogle andre emner du skal være klam/nederen i? Du er da en klaphat at høre på.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #28   19. okt 2012 Lars F ja ja whats the point? De var fejlinformerede da de åbenbart tror det og Lars er det tilsyneladende stadig..

    Er du uenig i at man gerne må arbejde ved siden af eller hvor vil du hen?


  • #29   19. okt 2012 hvad fuck bilder du dig ind din ignorante stoder? jeg sagde min x som iøvrigt fik førtidspension på grund af en bus ulykke hvor hun pådrog sig en større ryg skade, og en mèn grad på 80%, og jeg har to jobs og betaler topskat, så tænk dig om før du snakker eller hold din kæft

  • #30   19. okt 2012 tak lars så ikke lige hvad han havde skrevet

  • #31   19. okt 2012 Må jeg arbejde, mens jeg får førtidspension?

    Du må gerne arbejde i et vist omfang, når du får førtidspension efter de nye regler. Men din pensionsudbetaling kan stoppe i de perioder, hvor du arbejder. Det kaldes, at pensionen gøres ’hvilende’.

    Kommunen kan gøre din pension hvilende, hvis kommunen har en formodning om, at du kan arbejde og forsørge dig selv. Du kan også selv bede kommunen om at få din pension gjort hvilende. At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

    Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din hvilende førtidspension, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

    Du kan miste din førtidspension helt, hvis kommunen vurderer, at din arbejdsevne er væsentligt forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.



    Kan jeg få frakendt min førtidspension?

    Kommunen kan frakende dig din pension, hvis din arbejdsevne bliver væsentligt forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde. Men du må gerne arbejde i et vist omfang ved siden af pensionen. Din pension kan gøres hvilende, hvis du arbejder meget.

    kilde: https://www.borger.dk/Sider/Foertidspension-nye-regler.aspx


  • #32   19. okt 2012 michael j - Hvis du læser hvad Lars skriver, kan du jo se at han har ret. Er ikke uenig i at man må arbejde ved siden af, men det er jo op til den enkelte kommune at vurdere hver enkelt sag, så nej det er ikke sikkert at man må arbejde ved siden af. Og min kommentar var mere baseret på at du at det du skrev ikke var sandt. Og ser heller ingen grund til, uprovokeret, at lægge hårdt ud med personlige angreb. Tag dig sammen en anden gang

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #33   19. okt 2012 Gaaaaaab det her er jo håbløst.....

  • Jonas J
    Jonas J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #34   19. okt 2012 69.800 om året før skat ellers trækker de 30 kr for hver 100 kr man tjener over de 69,800

Kommentér på:
Førtids pensionist løn

Annonce