{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.472 visninger | Oprettet:

Grundlovsdag og helligdag? Arbejde?? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Er grundlovsdag en helligdag?
Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl, og min arbejdsgiver mener at det ikke er en helligdag og jeg altså skal på arbejde.

Jeg er timelønnet, så burde jeg få tillæg for at arbejde på grundlovsdag?
Det ene sted jeg arbejde får jeg ekstra sats men det andet sted her gør jeg ikke, og har derfor fri på helligdage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grundlovsdag og helligdag? Arbejde??
  • Bo I
    Bo I Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 5 Emner: 19 Svar: 300
    #1   4. jun 2012 Kommer jo an på hvad der står i din overenskomst, men ellers prøv at ring til din fagforening

  • #3   4. jun 2012 Det første job fra 05-12:30 får jeg helligdags tillæg siger min chef.
    Det andet job fra kl 13-17 er jeg fast timelønnet, og har fri helligdage da der ikke er tilæg, derfor jeg er liidt konfus.
    Men HK sagde der ikke var en tommelfinger regel, og at mine chefer nok har ret begge to.


  • #4   4. jun 2012 grundlovsdag er en halv helligdag. hvis du skal på arbejed har du fri kl 12

  • #8   4. jun 2012 I min overenskomst er dte en helligdag og firmaet holder helt lukket

    men som også skrevet kontakt fagforeningen og spørg dem de kan sige det eller din tillidsmand


  • #9   4. jun 2012 Jeg er Bager og arbejder på alle helligdage og har fri dagen før nogle af dem. Men får 4 timers Søndag/helligdags tillæg for Grundlovsdag

Kommentér på:
Grundlovsdag og helligdag? Arbejde??

Annonce