{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

krisi c
krisi c
Tilmeldt:
23. jun 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 72

personlig holdning. opgave hjælp :D {{forumTopicSubject}}

hejsa. sidder og kæmper med min større skriftlig opgave.

mit problem er at jeg ikke er sikker om nedenstående udtrykker en personlig holdning ( ikke tilladt) eller ej... hva syntes i ?

se bort fra stavefejl.

mvh

Holdningen til abort er som før sagt tydeligt ændret. I dag er abort mere et spørgsmål om etik og mindre et spørgsmål om kvindens rettigheder. Men hvorfor har debatten ændret sig på denne måde?
De nye metoder indenfor scanninger og undersøgelser, f.eks. 3d-scanninger. Kan muligvis forklare etikkens store rolle. Vi har i dag muligheden for at se barnets ansigtstræk længe før fødslen og vi får billeder med hjem efter en scanning på sygehuset. Et foster bliver i dag tillagt flere menneskelige kvaliteter end man gjorde førhen, aborten bliver et etisk dilemma. Når man kigger på den generelle abortkvotient samt det samlede antal af aborter, er der med enkelte udtagelse, en general nedgang i begge siden 1975. I 1975 var det samlede antal af aborter 27884, mens det i 2006 var nede på 15053. Grunden til de faldende tal kan være mange. En mulighed er at der er bedre og mere sikre præventionsmidler i 2006 end i 1975. Men en del af faldet kan muligvis også findes i den mere og mere etiske debat i samfundet, samt en bedre mor-barn relation gennem graviditeten grundet de mange scanningsmuligheder nutidens teknologi tilbyder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  personlig holdning. opgave hjælp :D
  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #1   16. dec 2009 FInt og objektiv skrevet. Lille fejl i denne passage, der skal ikke være et punktum og stort bogstav så der står: "3d scanninger. Kan muligvis forklare". men selvfølgeligt "3d scanninger kan muligvis forklare..."


    Flot arbejde


Kommentér på:
personlig holdning. opgave hjælp :D

Annonce