{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Ville I ofre penge på sådan en fest.....? {{forumTopicSubject}}

Ekstra Bladet har en artikel om skuffede værter fra en restauratør, hvor skuffelsen går på, at gæsterne ikke kan lade deres mobiler være under festen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/restauratoers-opsang-mobiltelefoner-draeber-festen-og-

Hvis gæsterne ikke kan undvære deres mobil under en fest et par timer, hvorfor takker de så ikke pænt nej tak, de oplever jo alligevel ikke noget, de kan skrive om på f.eks. Facebook?!

Personligt, ville jeg ikke ofre noget som helst på sådan en fest, og kan det være rigtigt, at voksne mennesker kan får abstinenser over at undvære mobilen, hvis det er meningen de vil ud og fejre andre?

Eller kan forklaringen være, at de ikke har nogen opdragelse....?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville I ofre penge på sådan en fest.....?
  • #3   16. maj 2017 Min er godt nok ikke på lydløs, men til gengæld er der heller ingen der ringer, og skulle det alligevel ske, er der nok dødsfald i familien, og så håber jeg det er ok.

  • #4   16. maj 2017 Markgreven har ret i, at såfremt det er dødsfald, fødsler i familien samt forventning om underskrivelse af en millionkontakt, man er ved at hale i land, er det helt sikkert undtagelser....;-)

  • #6   17. maj 2017 Torben, hvorfor skulle han udtale sig sådan, hvis det ikke passede, det gi'r da ikke flere kunder?!

    Det kan da få en enhver, der har en blandet omgangskreds og familie, med overtal af yngre mennesker især, til at overveje, om det egentlig er pengene værd, at holde en fest ude.


  • #8   17. maj 2017 Claus G, fotos og video er vel også okay, men hvis gæsterne sidder og sms'er eller taler mobil i gennem længere tid, mener jeg ikke, det er i orden, for så må de jo kede sig?:-)

  • #11   17. maj 2017 Han har lige været i TV og udtale sig, jo han er faktisk ligeglad, det må folk selv om, men det er princippet i det, han siger, det griber mere og mere om sig, folk er sq besat af deres mobil, de sover også med den og har den med i bad, det er da bare for meget.

    Men hvis jeg var vært, så ville jeg have et forbud, brug kun din mobil, hvis du vil have et billede af mig smiley smiley smiley og tante Olga ellers vil jeg ikke se skyggen af den og den skulle være på lydløs.

    Jeg synes det er direkte uhøfligt og ikke om jeg gad spilde en kuvertpris på nogen, der kun har lyst til at sms'esse eller gå på nettet og hvad den ellers kan smiley


  • #15   17. maj 2017 Torben, det kan godt være, der er en bagtanke med det, men jeg er enig i udsagnet - måske han skulle sætte sådan et skilt i vinduerne



    profilbillede
  • #17   17. maj 2017 Tror ikke, det udelukkende er pga. reklame, jeg har endnu ikke bemærket restauranten navn, men måske er han bange for nedgang i omsætningen fremover, for det rygtes jo, og de gæster der ikke er afhængige af mobilen, fortæller jo til andre, hvorfor stemningen udeblev.

    Det samme skete en gang til en rund fødselsdag hos en nevø, der havde inviteret på kro med overnatning, og alle af hankøn (plus enkelte damer) sad i loungen og så pga. en 'vigtig' fodboldkamp, og ingen var på dansegulvet, så de havde kunnet spare at betale for den levende musik.:-)

    Hvorfor takker man ikke nej, når man hellere vil noget andet???


  • #19   17. maj 2017 ...og Torben og Ron kan kramme hinanden via private beskeder...;-))

  • #20   18. maj 2017 Der er også en anden "mobil tendens" jeg observerer i det danske land....

    Forældre, især mødrene, der går rundt med barnevognen eller klapvognen og samtidig er fuldt optagede af deres telefon...
    Ungen sidder og glor på faderen/moderen, der er helt væk i telefonen og hverken har tid til at have kontakt med barnet eller holde øje med trafikken... smiley
    Hvordan skal det stakkels barn nogensinde blive andet end en ny "mobil- narkoman", hvis det altså overlever køreturen i bytrafikken... smiley smiley


  • #21   18. maj 2017 Når vi holder julefrokost eller andre fester, for hele familien bliver alle bedt om at lægge deres mobiler på værelserne imens vi spiser, så kan de tjekke dem efter vi har hygget os og været nærværende.
    Og fister hvor er det rigtigt, forældrene render rundt med bøjet nakke når de går tur med deres børn, det er forfærdeligt. At en iphone er vigtiger at kikke på end deres eget barns øjne, og kommunikationen ryger sig en tur,
    Torben jeg forstår ikke at du fantaserer dig til at det er på grund af reklamen at han offentliggør det, denne restauratør. Hvorfor være så mistroisk at man digter sig til en situation, det kan jo også være at han er lidt bekymret for fremtiden, og hvordan vi kommer til at omgås der.
    det er meget ofte at jeg har set unge sidde på en cafe og kikke ned i deres iphones og der er ingen snakken og samvær, så hvorfor skulle ejeren lyve. Vi andre ser det jo også hver eneste dag ude i trafikken, på cykel, i butikkerne. Lyver vi allesammen.


  • #23   18. maj 2017 Tak for et godt grin, det var lige det jeg trængte til smiley smiley smiley - jeg ville løbe skrigende bort - hvordan kan man blive så afhængig, det er jo sygeligt, jeg ved ikke hvem, der er værst, de voksne eller unge/børn ??

  • #25   18. maj 2017 Jeg kan kun give dig ret - jeg tror også, at en god gammeldags tavle med kridt er blevet nedlagt. Jeg har lige været på et kursus, hvor vi fik udleveret en bærbar tror jeg, kunne lige så godt havde fået de hjemmesideradresser via mail og siddet og studeret dem i fred og ro hjemme, jeg er slet ikke til rulleri, jeg kan blive vanvittig, og det fik jeg også sagt, så det blev forstået, men jeg kunne ikke få en "mus" - så jeg var med på sidelinien, men et eller andet sted, så er det sq hovedrystende.

    Det kan være godt for nogen ting, men jeg mener ikke, det må erstatte noget, men det kommer det nok til, for underviserne er også dybt afhængige, de sidder jo selv med en og er dybt afhængige smiley


Kommentér på:
Ville I ofre penge på sådan en fest.....?

Annonce