{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Hyldest til Internet {{forumTopicSubject}}

Internet bliver større og større og på samme måde mindre - paradoks?

Jeg mindes i mine unge dage da jeg skulle søge oplysninger via biblioteker eller BBS'er (Bulletin board system) nu kan man søge på næsten hvad som helst - sygdomme, symptomer, madopskrifter, fraser i en debat som man har glemt.

Kan vi undvære Internettet?

Nej - det er implementeret i vores verden som styre vores info flow, Du kan se hvor kæresten opholder sig via sin Iphone, du kan google hvad som helt og få oplysninger som i gamle systemer ikke var tilgængelig.

Men men i derude - lad jer ikke forføre. brug det som værktøj og ikke som en livs nødvendighed.

Hvorfor opstår der videoer at mennesker som er så langt væk som 20 cm fra sin skærm at de bliver kørt ned i en fodgængerfelt, Hvorfor sætter i mig i en situation at skulle se en som er langt væk på cykel med sin Iphone og bliver tromlet ned af en lastbil - du ødelægger min hverdag og andres - jeg er total ligeglad med dig for det er dit valg men dit valg skal ikke gøres til min ødelagte dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyldest til Internet
  • #1   9. maj 2017 Så kan vi jo godt begynde at glæde os til, at der kommer selvkørende biler, så kan vi jo være på nettet med god samvittighed smiley samtidig med at vi "kører".

  • #3   10. maj 2017 Ja, det er et flot billede, under hvilke forhold er dette billede taget om natten bl.a. ??

  • #5   10. maj 2017 Ja, det kan jeg se og Madeira - men nu er kl jo også lidt forskelligt, har det ikke noget at sige ??

  • #7   10. maj 2017 Kunne bedre lide et billede af Nord Korea hvor den fede gris fanger den største bombe fra usa. - der skulle stå på bomben grib....

  • #9   10. maj 2017 Om jeg kunne undvære internettet?

    SAGTENS!

    Hvis i andre også ville lukke ned.

    For min skyld kunne man slukke og lukke for det imorgen, for internettet er en pest!!!
    Kig i busserne og togene.... Der er ikke længere nogen der taler med hinanden, de glor alle sammen på deres lorte mobiler. (Jeg bruger lidt latrinært sprog, for at glæde Polysl).
    Det ødelægger alle sociale relationer, så lad endelig lortet blive lukket, og komme tilbage til de gode gamle dage, måske vi også ville være lidt mindre stresset.


  • #11   11. maj 2017 #9 - Alan, det er jo fordi det bliver overdrevet, folk er besatte af deres mobil. Jeg synes også, det er for meget. Men uanset om vi vil det eller ej, så er vi alle blevet af hængige af nettet - hele vores liv ligger faktisk på nettet og udover det, så er der også en del af os, der køber ind på nettet - jeg synes det er skønt, at jeg eksempelvis kan ordne mit regnskab om natten og ligeså gå i banken hjemmefra, det er mere end smart.

    Og så er der de sociale medier, jeg synes vi har haft det ret sjovt og hyggeligt, så det kan være mental frikvarter for mig smiley


  • #12   11. maj 2017 Markgreven

    Jeg vil nødig tilbage til Ford A, stå i madkø hos suppe køkkener, bruge en dag på biblioteket hvor man kunne hente det på internettet på 10 sekunder.

    Hvis man i dag lukkede total for internettet så brød hele samfundet ned, og så skal du se anarki som basker.

    Skal vi tilbage til 2 dåser med en snor der er 2 km lang som man taler sammen i?

    Skal vi igen genoptrykke 78 plader og en grammofon med håndsving? grusveje, det vilde vesten? starten i aviasion med Ellehammer? eller længere tilbage, stenøkser, køller, klappe kællingen i bøtten og vold bolle hende? busser som er heste trukne?

    Problemet er mere at folk ikke forstår at bruge den digitale tidsalder fornuftigt - alle er forgabt i deres telefon og ser ikke verden omkring dem. Jeg render ikke rundt med min telefon i hånden men i lommen. Jeg har ikke behov for at følge med at nogle har skrevet på twitter, fjæsbooken, instegram - det er for mig et værktøj som en blyant og den render man vel heller ikke rundt med i hånden i gågaden andet hvis mankender blyant Louis som i Odense som var en skør kugle som i gågaden gik og rullede sin blyant mellem fingrene og nogle gange tabte han den og så kunne han ikke gå videre indtil den var spidset.

    Og ja folk er blevet nogle skøre kugler at køre bil med næsen i skærmen, gå med næsen i skærmen, rende rundt med den hjemme og støvsuge med næsen i skærmen, se tv med næsen i skærmen, pisse med næsen i skærmen, lave mad med næsten i skærmen. Dem som gør det bliver de næste generation af kolbøtter som burde have frataget alt som er elektronisk for at få et mere fornuftigt forhold til den digitale tidsalder. Jeg kunne ønske mig at man ikke skal høre dyt og bot,,,hmmmsss, i biografen og lysende skærme overalt, restaurant igen med bib og båt, pling og hvad fanden den er sat op til at sige. Sluk da for lortet i andres nærhed det rager mig og min suppe at høre på jeres møg eller gå udenfor for din samtale kan jeg ikke bruge til noget.


  • #14   11. maj 2017 Libbie.

    Det er da fint at du elsker at handle på nettet, det minder mig forøvrigt om noget....

    I 70´erne var alle sidegader plastret til med hyggelige butikker. - Der var osteforretninger, fiskeforretninger, danske slagtere etc. - Så dukkede datidens "internet" op, SUPERMARKEDERNE!!!
    Pif paf puf, så forsvandt alle de små hyggelige forretninger der havde givet os kvalitet.

    Hvad mon konsekvensen bliver af internethandlen?

    Polysl.

    Hestetrukne busser, 78 plader, suppekøkkener, Ford A, grusveje, grammofoner med håndsving???

    Er det det du oplevede inden internettet?

    Du er ældre end jeg troede.....


  • #17   11. maj 2017 Ja, det er mig mig mig....

    Sociale relationer er ligegyldige, medmindre de foregår på nettet.

    Hvis alle gør som mig mig mig..... Kunne vi lige så godt bosætte os på månen, hold da kæft hvor bliver gadebilledet kedeligt. smiley


  • #21   12. maj 2017 #14 - Alan, hvis ikke lige man har en lastbil, så er det jo smart at få bragt varerne lige til døren og rigtig mange ældre har heller ikke muligheden for at handle i fysiske butikker og familier med mindre årige børn mangler nok lige tiden til at handle, så det foregår nok også via nettet - jeg synes, det er genialt.

    Og ja, hvor blev alle de skønne forretninger og specialbutikker af, ismejeriet, den lille købmand, slagteren, bageren - de begyndte så småt at lukke ned, da diverse Supermarkeder kom frem og siden hen gik det ud over beklædningsbutikkerne, da det blev moderne med store Centre, de flyttede fra gaderne og ind i disse Stor Centre - nu er der så også mange butikker der, der lukker, nok fordi vi kan købe det samme på nettet og bare til en hel anden pris, det er der mange, som benytter.

    Og ja, mange gader og veje ligger øget hen, der er stort set kun værtshusene og masser af nye cafeer tilbage, men det kan vel også være meget hyggeligt og socialt.

    Men der er masser af grøntforretninger med alt muligt spændende, må vi endelig ikke glemme smiley


Kommentér på:
Hyldest til Internet

Annonce