{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Robot liv. {{forumTopicSubject}}



Jeg har lige hørt i radioen at der nu skal tages føreløse skibe i brug i Danmark, I forvejen er de første føreløse biler under udvikling.

På plejehjem er der selv rensende super smarte toiletter, der vasker bagdelen og tørrer den.
I værelserne stemme styres gardiner og skabene åbner sig også på kommando.

Hvad skal de mennesker, som bliver "sparet" væk nu tage sig til ?

Er vi ved at indhente science fiction filmene, og er det en kold og uden menneske tilværelse vi stræber efter.

Hvor er de varme hænder, og den lille hyggestund sammen i ældre centrene, hvis man bare skal sidde i en lille celle og tale med sit skab og gardin, så tror jeg at man skal lade være med at holde de ældre i live så længe, for så er det ikke en værdig sidste tid man får.

Så vil jeg ihvertfald hellere leve livet fuldt ud og nyde alle de ting som er "forbudt" og have det så sjovt som muligt.

Hvad er jeres mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Robot liv.
  • #1   19. mar 2017 Vores familie har for længe besluttet at ingen skal på plejehjem - vi tager et kollektivt ansvar for at f.eks. min mor som er over 80 år er i vores nærhed og kan følge udviklingen hos børnebørnene. Nu har jeg aldrig været på et plejehjem andet som lige for at se hvordan der er.

    Jeg kender godt historikken omkring plejehjem som stiftet i takt med industrialiseringen hvor begge arbejdere og man ikke kunne tage sig af sine gamle. På landet gik man ikke så lang for her kom mor Karen ind under familiens vinger og hyggede sig uden at have faste pligter. Min mor skal ikke sidde på et plejehjem hvor en metalting vasker hendes røv.

    Plejehjem er UF ikke pga. personale men på mangel på samme.


  • #3   19. mar 2017 ja den digitale tidsalder gør folk dovne og bekvemme - ingen tvivl om det. Hvorfor handle ind når du kan få varen til døren. Alt kan efterhånden digitaliseres så man bare sidder i en stol og soder til.

  • #5   19. mar 2017 claus

    Det er som om at livet går baglæns, du starter med at skide i bukserne og slutter med at skide i bukserne.


  • #6   19. mar 2017 Nå Ole det var jeg ikke klar over,

    Men humlen af det jeg skriver er at det efterhånden er et følelses kold samfund vi har banket op.
    Jeg skal ihvertfald ikke på plejehjem. og det samme sagde mine forældre, som klarede den selv til deres død.

    Og det samme vil jeg gøre, har aldrig ligget samfundet til last, og kommer heller ikke til det nogensinde, smiley smiley

    Og selv om mine børn og svigerbørn gerne vil have mig i deres hjem, ja så vil jeg takke nej. smiley


  • #8   19. mar 2017 Nej det har jeg også bestemt mig for, At ikke være til besvær. Kan godt selv. smiley smiley

  • #9   19. mar 2017 ja claus

    Har en aftale om at hvis jeg ender som grønsag så kan man snuble over over stikket.


  • #10   19. mar 2017 Tror heller ikke, der er meget tilbage af velfærdssystemet.

    Et medlem på snart 81 år i en af vore klubber, er ramt af KOL, astma og senest har hun fået diagnosen cancer/leukæmi, og havde forleden besøg af visitatoren fra kommunen.

    Hun blev bedt om at tage støvsugeren ud ad skabet, og da dette var gjort, bekendtgjorde visitatoren, at når hun kunne tage den ud, kunne hun også støvsuge?!?!

    Ellers kunne hun låne en robotstøvsuger på biblioteket, så ingen hjælp i dette tilfælde, på trods af hospitalet sagde, at hun havde krav på dette.


  • #11   19. mar 2017 NEEEJ smiley smiley hvad sker der dog, hvad tænker de på i det offentlige system, Der er åbenbart ingen forståelse for at der skal hjælp til. hold nu op, det er skræmmende. smiley smiley

  • #12   19. mar 2017 Ja ja Fru Hansen, hvis du selv kan åbne øjnene, kan du også finde vej til købmanden, vi ses næste år til visitation.

  • #13   19. mar 2017 ja eller hvis de selv kan åbne din middag med kattemad så kan de også klare sig selv.

  • #15   19. mar 2017 jo at det er kattemad

  • #16   19. mar 2017 Det er satme sørgeligt... smiley Jeg glæder mig ikke til at blive gammel. smiley

  • #17   19. mar 2017 Hvad med biksemad 7 gange om ugen.?

    http://www.dr.dk/nyheder/indland/biksemad-mandag-til-soendag-hver-uge


  • #18   19. mar 2017 Det kan man da kalde et mini diktatur, Hold kæft eller i bliver straffet, Udelikat. smiley smiley

  • #21   19. mar 2017 I dagens Danmark er der meget stress...og angst, og det kan man ikke måle, og dem, der ikke kan/kunne opnå de høje lønninger, har før levet på kontanthjælp i årevis, og været temmelig hårde ved sig selv.

    Ved selvsyn har en fætter, der tilmed er ludoman, både drukket og røget sig til en førtidspension, på trods af en alder midt i halvtredserne, så har fætteren allerede mistet en halv snes af de kammerater, han festede med førhen, og har nu kun en kammerat tilbage på sin egen alder, der sidder på en 3. sal med KOL.

    Men de formulerer sig åbenbart bedre end de ældre, for både fætteren og kammeraten kan visiteres til en hjemmehjælp, og desuden har fætteren en el-scooter med bidrag fra kommunen.;-)

    Og de fleste mødre, ægtemænd og ditto koner vil bestemt ikke bryde sig om at blive hjulpet af nære pårørende ved toiletbesøg, det er der ikke meget værdighed i.

    Men der er for mange, både af dansk og fremmed herkomst, der ikke ser en ære i at være selvkørende i de unge år, og de lukrerer på den hjælp, der skulle ha' været forbeholdt de ældre, der er blevet svækkede pga. alder og sygdom.



  • #23   19. mar 2017 Ja igen er jeg mundlam, dog syntes jeg ikke om hvordan verden entre sig og glæder mig ikke til at blive ældre, altså hvor jeg ikke kan føre gaflen til munden OSV smiley

  • #24   20. mar 2017 Der er noget positivt ved Robotter, og smarte toiletter der både vasker og tørre. Hvis det skulle blive min tur, så vil jeg foretrække Robot til personlig pleje, frem for varme hænder, ikke om jeg ville have nogen til at gøre det, synes det er aldeles ydmydende.

    De "varme" hænder kunne bruges til socialt samvær, snak, hygge, udflugter o.lign., det vil jeg finde som en værdig alderdom.

    Men er man dement, så er alting lige meget, hvem der gør hvad, de ved ikke, hvad de hedder og hvor de bor.


Kommentér på:
Robot liv.

Annonce