{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

daniel T
daniel T
Tilmeldt:
4. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Reklemationsret og rooting {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
For 1 måned siden købte jeg en samsung galaxy s7. Allerede på 2. dagen oplever jeg at min telefon genstarter random en énkelt gang. Detter sker 3-4 gange 3 dage efter. Jeg begynder at slette apps for at troubleshoot min mobil. Efter sletningen af apps går der 3 dage uden noget. Lidt over 1 uge efter vælger jeg så at root min telefon fordi jeg tror problemet er gået væk. Root lykkes uden problemer men 3 dage efter begynder min mobil at fryse og genstarte igen
Siden da har jeg installeret stock firmware og problemet bliver ved. Efter fabriksinstillinger og safe made u name it. Har søgt meget på nettet efter dette problem. Det kan kun være et hardware problem som har været der fra starten, og har intet med rooting at gøre.

Nu kommet problemet så. Jeg tog kontakt til samsung og de siger selvfølgelig at deres garanti bortfalder ved rooting. Dette er forventeligt og acceptabelt, da de selv bestemmer over deres egen garanti. Jeg har søgt mig frem til at det vil koste op i mod 3400 at få skiftet bundkort og hele pivtøjet, hvis jeg sender den til reperation. Det har jeg simpelhen ikke tænkt mig at betale selv, da jeg ved at mobilen var defekt fra start.

Nu vil jeg høre om nogen af jer har erfaringer med reklemationsretten i forhold til rooting. Jeg ved at bevisbyrden er hos sælger når vi er inden for 6 måneder af købet. Men ud fra min historie kan vi jo næsten udelukke at mit root har forsaget det her problem. Jeg har søgt internettet tyndt, men på i Danmark kan jeg ikke finde en ligende sag, kan forstå hvis det er min software som er ødelagt mobillen men det kan jeg med god tro sige det ikke er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklemationsret og rooting
  • #1   4. sep 2016 ved rooting mister du garantien da du har ændret i telefonens system...rooting er at du går ind og ændre på standard systemet og så kan du som du selv siger acceptabelt at garantien ikke gælder

    Fra starten burde du havde kontaktet sælger og indleveret din mobil, så havde du større chancer for at få den lavet eller få en ny men nu da du har rooted den så er du på skideren...for du kan ikke føre den tilbage til fabrik standard.


  • daniel T
    daniel T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   4. sep 2016 Jeg ved ikke helt om du skelner i mellem reklamationsret og garanti da det er to vidt forskellige ting. Garantien er noget samsung udøver, og reklamationsretten er noget jeg altid har i forhold til sælger. Jeg er klar over min garanti ikke gælder. Men jeg spørger indtil min reklamationsret, logisk set kan jeg ikke se hvorfor den er sat ud af spil, hvis jeg sender den til repereation og de kan se at bundkortet/battery/cpu er defekt som har ingenting at gøre med mit root, specielt når vi snakker så kort tid og jeg har gjort min sælger opmærksom på problemer for 12 dage siden.
    Som sagt vil jeg henvise til min sidste del af tråden, hvor det er sælger, som har bevisbyrden at det er mit root det har forsaget at enten bundkort/cpu battery whatever får min telefon til at crash, hvilket ikke er realistisk.


  • #3   4. sep 2016 bundkort er rooted - ingen garanti

    Defekt batteri - garanti/reklamationsret...men det er jo ikke det vi snakker om som er problemet.

    Sælger kan da nemt bevise en rooting så her har han en stærk bevisbyrde...


  • daniel T
    daniel T Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   4. sep 2016 Igen du bliver ved at nævne garanti som om det var reklamationsret.
    Jeg vil gerne henvise hertil
    https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html
    Ja han kan nemt bevise at den har været rooted specielt når jeg har sagt det til ham. Problemet er at kan skal vise at rooting har forsaget problemet med bundkortet eller cpuen. Du kan ikke bare sige at rooting er roden til alle fejl på bundkortet.


  • #5   4. sep 2016 nej men jeg kan jo henvise til den garantilabel der f.eks. er bag på en pc....hvis den er brudt så er der overhovedet intet garanti what so ever....så hjælper det jo ikke at sige man lige har åbnet den for at støve den af - vel?

    Men jeg syntes du skulle snakke med sælger for her hjælper det jo ikke noget.,

    i læmands sprog så er der foretaget konstruktive ændringer så du har en meget lille bevis byrde at problemet ikke er opstået via rooting.


  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #6   4. sep 2016 Polysl jo der er stadig garanti hvis du bryder label på en pc. Du må stadig selv skifte en harddisk hvis du vil. http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-281.html

    Læs lige det her. http://www.howtogeek.com/240417/does-rooting-or-unlocking-void-your-android-phones-warranty/


  • #7   4. sep 2016 muligt men som der stod på min acer så var der ingen garanti hvis label var brudt.

  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 3 Svar: 392
    #8   4. sep 2016 Tja det er så ikke noget acer bestemmer da der er en lovgivning omkring det, så selvom de skriver det så har du lov til at bryde det label uden garantien ryger.

  • #9   4. sep 2016 ok - var ikke klar over det...

Kommentér på:
Reklemationsret og rooting

Annonce